Tényleg olyan rossz minőségűek voltak a szocialista országok gépkocsijai?
Szerintem a te autóproblémádra már nem megoldás az öreg szoci autó beszerzése. Még ha találsz is valamit, az vagy roncs, vagy méregdrága. Napi használatra ma már megbízhatatlanok és nem is túl biztonságosak. IZS meg pláne felejtős, azok eleve munkaautók voltak, már húsz éve is ki volt hajtva a belük.
Az OT-világ amúgy is csak nagyon komoly, bütykölős autómániásoknak való, a napi használat felejtős.
"Vagy mégsem, csak az alacsony IQ-jú fejes elvtársak gátolták a fejlesztést?"
A fejlesztés húzóereje a piacgazdaság miatti verseny. Ha nincs szabad piac akkor nincs miért fejleszteni, csak ha az elvtársaknak eszükbe jut évtizedek múltán.
És igen, rosszak voltak. Hallottam olyan sztorit hogy a zsír új Ladában nem voltak dugattyúk mert Ivánék Togliattiban olyan jól végeztém a dolgukat.
"nagy része nyugatról licencelt volt, lásd FIAT->LADA. "
Mondjuk inkább úgy hogy "lopott"!
Azért gondolod így mert fiatal vagy és már abban az utós társadalomban szocializálódtál ahol a nosztaliga megszépítette a régi emlékeket. De ha a 80-as években kinéztél volna szombat reggel egy panel ablakán láttad volna, hogy kb minden második autó alól kilógott két láb.
Korszerűek voltak igen, Magyarországtól keletre mindenképp. Tőlünk nyugatra meg már új korukban is elavultak voltak. Ettől függetlenül nekem is bepápásodik a szemem egy szép s100-tól, de még egy 2107-től is.
" Mindenesetre belegondoltatok, hogy a mai egyenautók közül mennyi lesz 50 év múlva forgalomban?"
Az általad említett autók közül hány 50 éves van forgalomban?
Nagyon régen én vettem át a munkaautómat, egy IZS-t.
Akkoriban egy csoda volt, ment mint a vihar.
A nyolcvanas években vettem egy Skoda 105L-t, hét évig használtam. A vízfelforralás tipikus eset volt, amíg egy sufniszerelő adott egy amerikai termosztátot. A csere óta megszűnt a felforrás.
Rendszerváltáskor vettem egy lepukkant "kispolskit".. Fura, de a legkedbesebb autóm volt(miután feljavítottam)..aztán jött a váltás..vettem egy automata szwiftet..hát kérem..már itt említette valaki, hogy az előző autóhoz képest olyan volt, mint egy űrhajó..
Hét év után hibátlan állapotban eladtam, és vettem egy újabb automata szwiftet, majd 2005-ben becseréltem a legújabb, szintén automata szwifre.
Hogy miért ez az automata szwiftmánia? Mert azóta dögunalom az élet, nem kell otthon szerelgetni.
Ha napi vagy heti többszöri alkalomra keresel egyszerű és megbízható autót akkor vegyél valami régi dízel mercit...
w201 vagy w124.
ha tudsz szerelni akkor azokon otthon BÁRMIT megszerelsz, vagy ne adj isten út közben (tudnék mesélni...)
Ezekre is fog költeni az ember de lényegesebben kevesebbet mint egy régi szoci autóra és ezek legalább nem rohadnak le motorikusan sosem.
Régi szoci autót szigorúan hobbinak!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!