A 60-as, 70-es években itthoni illetve a Keleti-blokk viszonylatában mi számított modern technikának a járművekben?
Volga M 24-esnél a gyári, motoros antenna.
Igaz, nem a rádió ki -és bekapcsolása működtette, hanem a műszerfal alján egy 3 állású billenőkapcsoló, de akkor is...
Van benne igazság amit #4 írt, de kicsit kilóg a lóláb, mert a Dácia esetében nem egy Keleti-blokkból származó új tipusról beszélünk, hanem egy francia licencről.
Persze a többiek is szívesen koppintottak, hiszen a Polski és a Zsiguli is Fiat ősöktől ered.
Talán a Skodáék dolgoztak saját kútfőből.
#5: Ez így igaz.
A Tatrát -ha már csehszlovák technika- ne is említsük, mert az is saját kútfő.
Ugye, az első 603-asoknál a "kanyarfényszóró", azaz a tompított arra tekeredett, amerre a kormányt forgattuk. (nem tudom, melyik volt előbb: A Citroen, vagy a Tatra kanyarfényszórója?)
Na és a teljesen saját fejlesztésű léghűtéses V-8-as...
Történtek Tátráéknál egyéb csodák is!
Már 1968-ban mind a 4 keréken tárcsaféket használtak, és 1973-tól tirisztoros gyujtást.
Mivel léghűtéses volt, az első ülés alá egy motortól függetlenül működő benzinkályhát építettek.
És ahhoz képest, hogy "üresen" 1400kg volt, még rallye versenyeken is indultak vele. ;)
#7, a kályha története az megvolt -csakúgy mint a Zaporozsecé-, de a tárcsafék, hááát, igen, hiába múltam 50, és azt hiszem, nem lehet nekem újat mondani -de igen.
Én eddig azt hittem, hogy a Polski 125p -n (ami ugye Fiat licenc) volt rendszeres/megszokott...stb a 4 tárcsafék, szervóval... :)
#6
Lehet, hogy a csehek sem akartak eleinte fejleszteni, de aztán ráébredtek, hogy azt a másfél tonnás Tátrát, valahogy csak meg kellene állítani. ;)
Szóval mégiscsak átvették a nyugatiaktól a tárcsaféket.
Nem volt rossz a nagypoláknál sem a négy tárcsa, de a kézifék része valahogy nem nagyon jött össze.
A 125-ös egyik levitatottabb pontja volt.
(ahogy később a 126-nak az első függőcsapszeg és a bowdenes indító) Brrrrr!
#9:
(ez itt erősen off lesz, de na! :) )
Nagypolák-kézifék:
'92-es, 10 tonnás (100E...) Iveco Eurocargo.
Ilyennel jártam.
Hidraulikus fék, levegőrásegítéssel, amúgy 4 tárcsa.
"Versenyszerelőim" egy nagyszemlénél, meg apró féknehézménynél szétszedik a hátulját.
Nézik-nézik, mire az egyik a homlokára csap:
"-Bazzeg, ez ugyanaz mint a nagypoláké, csak nagyobb, és a rögzítőt nem a bowden húzza, hanem a rugóerőtároló tolja, valamint az van ráírva hogy Lucas!"
Két perc alatt megértették a működését, és innentől kezdve az újrabetétezés csak további 20 perc volt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!