Hogy lehet kímélni egy modern, direkt befecskendezéses benzinmotort?
Amatőr vagyok a témában, de azért vásárlás előtt igyekeztem kicsit beleásni magam, hiszen nem egy kenyérpirítót veszek fél évre.
A konkrét példány egy 2.0 benzines skyactiv Mazda. Azért választottam ezt, mert kiváló motorok hírében állnak (se turbó, se kettőstömegű, eltalált kostrukció) - viszont sokan óvaintettek a közvetlen befecskendezés miatt. Csoportokban kérdezősködtem, de még kokszosodásra sem hajlamos (de az is lehet, hogy elfogultak).
Adtok kérlek pár általános érvényű tanácsot, alapszabályt, amit ha betartok, sok-sok kilométeren át élvezhetem? Mondjuk ilyeneket, hogy hidegen/melegen fordulatszámmal hogy bánjak, stb. 95-öst tankolhatok bele?
Szervizekre figyelmeztet a mazda app, azokat nem fogom elfelejteni. Köszi!
Ugyanaz, mint általában.
Ne gyilkold, főleg ne hidegen. Időben szervizeld (olajcsere, stb.).
Nagyon nagy okosságokat én se tudok írni, csak általános dolgokat:
Hidegen ne taposd neki, inkább lassan hosszan elnyújtva gyorsíts és kerüld a túl alacsony és túl magas fordulatot!
Üzemmelegen se váltogass el 1500-as fordulatnál. Egy benzines motornak a 2000-3000-es tartomány sem "fáj".
Olajcsere legyen meg mindig időben. Gyári előírásnak megfelelő (nem csak viszkozitás!) olajjal.
Ha a gyártó nem írja elő, hogy pl legalább 98-as oktánszámú benzin ajánlott, akkor önmagában a 95-östől sem lesz baja.
Lehetőleg ne járj két sarokra is kocsival! A gyakori indítás, leállítás, hidegjárat egyik belső égésű motornak sem használ.
Köszönöm, megfogadom!
A munkahelyem 3-4 kilométerre van, oda naponta járok vele, az elég neki? A start stopot mindig kikapcsolom, pont ezért.
Nem, gyakorlatilag az üzemi hőmérsékletet sem fogja elérni. Gyakoribb olajcsere javasolt, a kipufogó el fog rohadni pár éven belül.
Erre távra elektromos/hibrid vagy inkább bicikli a nyerő.
Uh 😟 és mennyi táv kell ahhoz, hogy bemelegedjen?
Amúgy hétvégente általában lemegyek anyuékhoz, az úgy 100 km oda-vissza. Ezzel nem segítek picit rajta?
Minden alkalommal amikor beindítod azzal nem használsz. Nagy utakkal nem lehet kijavítani a rövid távokat. Hozzá teszem, ha 40 kilométerre lenne a munkahelyed, ugyan úgy napi kétszer hidegen indítanád.
A közvetlen befecskendezés velejárója a kokszosodás. Vannak motorok ahol ez nem drasztikus, de akkor is több korom tapad le mint egy közvetlen befecskendezéses motornál. Prémium tüzelőanyag, kíméletes vezetés, gyakori olajcsere a motorban és néha a váltóban diffiben. Ezek csodákra képesek illetve az, ha van valami baja, foglalkozol vele. Nagyon sok felhasználó gondolja azt, hogy ért az autókhoz, de ettől még laikusak. Épp minap hallottam, hogy töltögetik a vizet az autóba, mert bár fogy, ha töltögeti végülis jó. Hát nem, egy hiba okozhat több hibát. Egy jeladó hibája is generálhat többet, rosszabbat. Pl vízhőfok jeladó. Sokaknak fel sem tűnik, hogy rosszul működik, csak amikor már nagyon rossz.
Találj egy jó szerelőt, az fontos. Karban tartja helyetted az autódat.
A 3-4 km az gyakorlatolag vegig hidegüzem.
Nem ideális, de azért van a kocsi, hogy használd.
Ilyen használatbál 5 ezrenként olajcsere, de valószínűleg ez a gepkönyvben is levan írva "szélsőséges" "intenzív" használat néven.
Köszönöm a hozzászólásokat, segítségeket!
Az a baj, hogy 90%-ban ipari telepek, szar utak, meg khm... c-típusú polgártársak putriai mellett vezet az út, szóval nőként nem igazán akarok autó nélkül arra mászkálni.
Hibridek közül egyik sem tetszett annyira... bár biztos jobb választás lett volna. Elektromosra pedig nincs pénzem 😅😅
És mondjuk, ha kétnaponta kerülök 15-20 km-t? Amúgy is imádok vezetni 😀
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!