Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pd Tdi vagy Tdi? Tsi vagy Tfsi?

Pd Tdi vagy Tdi? Tsi vagy Tfsi?

Figyelt kérdés

Mi a különbség ezek között?

Annyit tudok hogy a sima TDI bol volt 90 és 110 le motor (ha az 1.9-nél maradunk) a pd nel meg volt 101,116,131 és 150 ami elvileg a legerosebb pd motor volt 1.9-be.

Gondolom ennek koszonhetoen a Pd dragabb vagy kevésbé megbizhatatlan vagy egyáltalán nem nem tudom.

Ezekrol erdeklodnek én. Ugyan úgy az Fsi és Tfsi motorokról. Meg hogy milyen elven működik , jó rossz oldala, előny hátrány és stb. Továbbá egyes “kiemelt vagy jó” hirben álló motorkódok is. Ha jól tudom a PD-ben az ARL van ebben a hírben!


Tudom hogy amelyiket telibe fosták nem tartották karban, nem szervizelték akkor teljesen mindegy a motorkód. Ezeket félretéve érdekelne a válasz!



Köszönöm uraim akik időt szántak a kérdésem megválaszolásába!



jún. 30. 15:22
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%

A PDTDI esetében a PD a befecskendezés fajtáját jelzi (Pumpe Düse). A "sima" TDI az a CRTDI, amiben a CR a közös nyomócsöves befecskendezést (Common Rail) jelenti. CR esetében azért nem nagyon szokták külön jelezni, mert dízeleknél a CR a hagyományos, kivétel nélkül minden márka minden dízelmotorja CR rendszerű, kizárólag a Volkswagen próbálkozott rövid ideig a PD rendszerrel. Nem véletlen az sem, hogy senki más nem foglalkozott vele és az sem, hogy a VW rövid idő után el is dobta, ugyanis a PD egy szar.


TSI, FSI, TFSI. Ez egy kicsit kesze-kusza. Alapvetően a "T" a turbót jelöli, az F pedig a közvetlen befecskendezést jelentené, azaz:


TSI: turbós, de nem közvetlen befecskendezéses

FSI: közvetlen befecskendezéses, de nem turbós

TFSI: turbós és közvetlen befecskendezéses.


Csakhogy szegények elég fogyatékosak, ezért a TFSI jelzést csak az Audi használja. VW, Seat és Skoda esetében a közvetlen befecskendezéses és turbós motor is TSI néven megy TFSI helyett.

jún. 30. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:

Ezek folyamatosan változtak

TDI (Turbocharged Direct Injection) Az Audi 1992-ben kifejlesztett közvetlen befecskendezéses dízel motorja (elhagyták az előkamrát). Az ezredfordulón bele szerkesztették a hengerfejbe a PD (pumpe-düse) elemeket amik nagy nyomáson sokkal finomabb porlasztással több, azt hiszem akár 4 adagban is képesek porlasztani, így elnyújtva az égést. Aztán jöttek a részecske szűrők, amik az optimális regenerálás miatt útó befecskendezést igényelnének. Erre a PD nem képes. Így váltottak CR (common rail) befecskendezésre 2010 körül. Az árak nem az erősséggel nőnek, hanem a korral. Az első TDI-k 30! évesek a PD újabb, a CR meg max 14 éves.

jún. 30. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
jún. 30. 15:46
 4/21 anonim ***** válasza:
73%

#1 "A PD egy szar" ez azért erős🤣 meg a "CR a hagyományos"

A CR rendszert a FIAT fejlesztette, majd eladta a Boschnak. De azért az Alfa-Romeo-ban jelent meg 1997-ben. Az 1.9 JTD-ben, ami legalább akkora legenda mint VW ős TDI-je.

A "hagyományos" a soros és forgóelosztós adagoló szivattyú.

jún. 30. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

#4 Modern időkről beszélünk, amik most, ma, ezen a napon leginkább előfordulnak az utakon, illetve amiket egy használt dízelt vásárolni kívánó ember is leginkább talál a piacon. Ez pedig a CR. Az idő halad előre, az adagolós dízelek ideje már rég elmúlt.


És igen, a PD egy totális hulladék a CR-hez képest. Mint írtam, nem véletlen, hogy semelyik másik gyártó nem foglalkozott vele (talán valamelyik japán kísérletezett, ha jól emlékszem, de soha sem került gyártásba), illetve még maga a VW is gyorsan megszabadult tőle. Elég nyilvánvaló, hogy egy kupac szar volt rengeteg problémával és hátulütőkkel.

jún. 30. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
0%
Én is nézegettem a PDTDI-ket, meg is kérdeztem a szerelőmet róla, azt mondta, hogy hengerfejesednek. Nem tom mennyire igaz. Azért a pd elemek elhasználódásáról is hallottam eleget. A VW-ek a sima 1.9 tdi-vel voltak nagyon jók, amik nem csipsztuningolták és karbantartották őket. Ilyet mondjuk manapság szinte lehetetlen találni. A VW benzinesei szinte az összes egy szar, a szívó olajzabáló, gyenge, sokat fogyaszt, a többivel meg még több probléma van, nem ajánlott egyáltalán. El kell felejteni a VW régi autókat. Max. 10 évesen jók, de győzd megfizetni.
jún. 30. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
Volkswagenen kívül nem is lehet mást venni?
jún. 30. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 Szolovjov ***** válasza:
32%
Amikor más gyártó még az adagolóval bohóckodott és a közös nyomócsöves rendszerek még gyerekcipőben jártak, a VW csoport akkor robbantott nagyot a Pd TDI-vel. Semelyik másik rendszer nem tudott 2 ezer bar befecskendezési nyomást akkoriban, sőt a mostani CR dízelek sem tudják. A legjobb dízelek voltak, csak a szigorodó EU normák miatt váltották le.
jún. 30. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
79%

#8 Oké és mit értek el vele? Ez klasszikusan az a komment, ami jól rávilágít arra, hogy a laikusoknak miért lehetett könnyen eladni és miért szeretik nagyon. Mert ezek a random haszontalan információk tök jól hangzanak (a többi laikus számára), de attól még haszontalanok. 2000 bar nyomás? Úristen, zseniális! Az adagolós meg csak 150 bar volt, mégis pontosan ugyanazt nyújtotta. A benzines meg 3-4 barral is sokkal nagyobb teljesítményt tudott (és tud a mai napig) per egységnyi lökettérfogat. Akkor mégis mi a tökömért legyek izgatott a 2000 bartól? Mi haszna van annak a 2000 baros PD-nek azon kívül, hogy menőn hangzik az, hogy "2000 bar"?


Ez a PD-nél pontosan ugyanaz a marketing szöveg volt, mint manapság az elektromos autóknál a gyorsulás. Hajszál pontosan ugyanaz a szituáció. Van egy termék, ami semmivel sem jobb az elődeinél, de fogunk egy nagyon hangzatos információt, ami megragad az emberek fülében és ebből majd rögtön arra asszociálnak, hogy milyen jó ez a termék. De nem az. De ők elhiszik, szóval megveszik. Éljen a sikeres marketing.


Ez az elektromos autóknál az, hogy "ÚRISTEN 3.1 MÁSODPERC ALATT GYORSUL 0-RÓL 100-RA! 😱". PD-nél meg az volt, hogy "ÚRISTEN 2000 BAR BEFECSKENDEZÉSI NYOMÁS! 😱" És mindkettő információ pont egyformán haszontalan. De a laikusnak tetszik és elhiszi, hogy ez mekkora királyság.

jún. 30. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Nincs kedvem az egész kérdést kifejteni, már sok-sok éve többször is megválaszoltam ezeket, millió ilyen kérdés volt itt az utóbbi 10 évben. De a 8as és 9es válaszra reagálnék:

A PD-nek az előnye volt a hátránya is. Vagyis igen, 2000 baron nyomta az üzemanyagot, ami amúgy nagyon jó. De azt a 2000 bart nyomja alapjáraton is. Ezért van olyan erős, durva hangjuk a PD-knek alapjáraton is. A CR pedig 100-150 bartól folyamatosan változtatja akár 1000 bar felé is, de 2000 barig neme (franc se tudja meddig, őszintén már nem érdekel annyira, mint régen). És igen, a CR jobb emiatt.

A PD-nek azért kellett akkoriban a hatalmas marketing, mert a piacon hirtelen mindenki Common Railt akart a 90-es évek végén gyártani. Olyan volt ez akkor, mint 2-3 éve volt a villanyautó. Hirtelen kell sok akkugyár, meg minden szar ami kell hozzá. Egyszerűen nem volt elég kapacitás, ezért a Ferdinand Piech által uralt VW-nél kitalálták, hogy márpedig nem kell nekik mástól venni az új technikát, majd kitalálják ők a PD-t, és hogy nagyon jó lesz, jobb, mint a CR. Ki is találták, jó is lett, mai szemmel nagyon keményen túlméretezett 1.9 PDTDI motorokat terveztek.

Apró kiegészítés, ha esetleg valaki nem tudta: a Touaregből híres 5.0 V10 TDI is PDTDI. Mondjuk az a motor nem arról híres, hogy milyen jól bírja, de legenda.

jún. 30. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!