Pd Tdi vagy Tdi? Tsi vagy Tfsi?
Mi a különbség ezek között?
Annyit tudok hogy a sima TDI bol volt 90 és 110 le motor (ha az 1.9-nél maradunk) a pd nel meg volt 101,116,131 és 150 ami elvileg a legerosebb pd motor volt 1.9-be.
Gondolom ennek koszonhetoen a Pd dragabb vagy kevésbé megbizhatatlan vagy egyáltalán nem nem tudom.
Ezekrol erdeklodnek én. Ugyan úgy az Fsi és Tfsi motorokról. Meg hogy milyen elven működik , jó rossz oldala, előny hátrány és stb. Továbbá egyes “kiemelt vagy jó” hirben álló motorkódok is. Ha jól tudom a PD-ben az ARL van ebben a hírben!
Tudom hogy amelyiket telibe fosták nem tartották karban, nem szervizelték akkor teljesen mindegy a motorkód. Ezeket félretéve érdekelne a válasz!
Köszönöm uraim akik időt szántak a kérdésem megválaszolásába!
A PDTDI esetében a PD a befecskendezés fajtáját jelzi (Pumpe Düse). A "sima" TDI az a CRTDI, amiben a CR a közös nyomócsöves befecskendezést (Common Rail) jelenti. CR esetében azért nem nagyon szokták külön jelezni, mert dízeleknél a CR a hagyományos, kivétel nélkül minden márka minden dízelmotorja CR rendszerű, kizárólag a Volkswagen próbálkozott rövid ideig a PD rendszerrel. Nem véletlen az sem, hogy senki más nem foglalkozott vele és az sem, hogy a VW rövid idő után el is dobta, ugyanis a PD egy szar.
TSI, FSI, TFSI. Ez egy kicsit kesze-kusza. Alapvetően a "T" a turbót jelöli, az F pedig a közvetlen befecskendezést jelentené, azaz:
TSI: turbós, de nem közvetlen befecskendezéses
FSI: közvetlen befecskendezéses, de nem turbós
TFSI: turbós és közvetlen befecskendezéses.
Csakhogy szegények elég fogyatékosak, ezért a TFSI jelzést csak az Audi használja. VW, Seat és Skoda esetében a közvetlen befecskendezéses és turbós motor is TSI néven megy TFSI helyett.
Ezek folyamatosan változtak
TDI (Turbocharged Direct Injection) Az Audi 1992-ben kifejlesztett közvetlen befecskendezéses dízel motorja (elhagyták az előkamrát). Az ezredfordulón bele szerkesztették a hengerfejbe a PD (pumpe-düse) elemeket amik nagy nyomáson sokkal finomabb porlasztással több, azt hiszem akár 4 adagban is képesek porlasztani, így elnyújtva az égést. Aztán jöttek a részecske szűrők, amik az optimális regenerálás miatt útó befecskendezést igényelnének. Erre a PD nem képes. Így váltottak CR (common rail) befecskendezésre 2010 körül. Az árak nem az erősséggel nőnek, hanem a korral. Az első TDI-k 30! évesek a PD újabb, a CR meg max 14 éves.
#1 "A PD egy szar" ez azért erős🤣 meg a "CR a hagyományos"
A CR rendszert a FIAT fejlesztette, majd eladta a Boschnak. De azért az Alfa-Romeo-ban jelent meg 1997-ben. Az 1.9 JTD-ben, ami legalább akkora legenda mint VW ős TDI-je.
A "hagyományos" a soros és forgóelosztós adagoló szivattyú.
#4 Modern időkről beszélünk, amik most, ma, ezen a napon leginkább előfordulnak az utakon, illetve amiket egy használt dízelt vásárolni kívánó ember is leginkább talál a piacon. Ez pedig a CR. Az idő halad előre, az adagolós dízelek ideje már rég elmúlt.
És igen, a PD egy totális hulladék a CR-hez képest. Mint írtam, nem véletlen, hogy semelyik másik gyártó nem foglalkozott vele (talán valamelyik japán kísérletezett, ha jól emlékszem, de soha sem került gyártásba), illetve még maga a VW is gyorsan megszabadult tőle. Elég nyilvánvaló, hogy egy kupac szar volt rengeteg problémával és hátulütőkkel.
#8 Oké és mit értek el vele? Ez klasszikusan az a komment, ami jól rávilágít arra, hogy a laikusoknak miért lehetett könnyen eladni és miért szeretik nagyon. Mert ezek a random haszontalan információk tök jól hangzanak (a többi laikus számára), de attól még haszontalanok. 2000 bar nyomás? Úristen, zseniális! Az adagolós meg csak 150 bar volt, mégis pontosan ugyanazt nyújtotta. A benzines meg 3-4 barral is sokkal nagyobb teljesítményt tudott (és tud a mai napig) per egységnyi lökettérfogat. Akkor mégis mi a tökömért legyek izgatott a 2000 bartól? Mi haszna van annak a 2000 baros PD-nek azon kívül, hogy menőn hangzik az, hogy "2000 bar"?
Ez a PD-nél pontosan ugyanaz a marketing szöveg volt, mint manapság az elektromos autóknál a gyorsulás. Hajszál pontosan ugyanaz a szituáció. Van egy termék, ami semmivel sem jobb az elődeinél, de fogunk egy nagyon hangzatos információt, ami megragad az emberek fülében és ebből majd rögtön arra asszociálnak, hogy milyen jó ez a termék. De nem az. De ők elhiszik, szóval megveszik. Éljen a sikeres marketing.
Ez az elektromos autóknál az, hogy "ÚRISTEN 3.1 MÁSODPERC ALATT GYORSUL 0-RÓL 100-RA! 😱". PD-nél meg az volt, hogy "ÚRISTEN 2000 BAR BEFECSKENDEZÉSI NYOMÁS! 😱" És mindkettő információ pont egyformán haszontalan. De a laikusnak tetszik és elhiszi, hogy ez mekkora királyság.
Nincs kedvem az egész kérdést kifejteni, már sok-sok éve többször is megválaszoltam ezeket, millió ilyen kérdés volt itt az utóbbi 10 évben. De a 8as és 9es válaszra reagálnék:
A PD-nek az előnye volt a hátránya is. Vagyis igen, 2000 baron nyomta az üzemanyagot, ami amúgy nagyon jó. De azt a 2000 bart nyomja alapjáraton is. Ezért van olyan erős, durva hangjuk a PD-knek alapjáraton is. A CR pedig 100-150 bartól folyamatosan változtatja akár 1000 bar felé is, de 2000 barig neme (franc se tudja meddig, őszintén már nem érdekel annyira, mint régen). És igen, a CR jobb emiatt.
A PD-nek azért kellett akkoriban a hatalmas marketing, mert a piacon hirtelen mindenki Common Railt akart a 90-es évek végén gyártani. Olyan volt ez akkor, mint 2-3 éve volt a villanyautó. Hirtelen kell sok akkugyár, meg minden szar ami kell hozzá. Egyszerűen nem volt elég kapacitás, ezért a Ferdinand Piech által uralt VW-nél kitalálták, hogy márpedig nem kell nekik mástól venni az új technikát, majd kitalálják ők a PD-t, és hogy nagyon jó lesz, jobb, mint a CR. Ki is találták, jó is lett, mai szemmel nagyon keményen túlméretezett 1.9 PDTDI motorokat terveztek.
Apró kiegészítés, ha esetleg valaki nem tudta: a Touaregből híres 5.0 V10 TDI is PDTDI. Mondjuk az a motor nem arról híres, hogy milyen jól bírja, de legenda.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!