Pd Tdi vagy Tdi? Tsi vagy Tfsi?
Mi a különbség ezek között?
Annyit tudok hogy a sima TDI bol volt 90 és 110 le motor (ha az 1.9-nél maradunk) a pd nel meg volt 101,116,131 és 150 ami elvileg a legerosebb pd motor volt 1.9-be.
Gondolom ennek koszonhetoen a Pd dragabb vagy kevésbé megbizhatatlan vagy egyáltalán nem nem tudom.
Ezekrol erdeklodnek én. Ugyan úgy az Fsi és Tfsi motorokról. Meg hogy milyen elven működik , jó rossz oldala, előny hátrány és stb. Továbbá egyes “kiemelt vagy jó” hirben álló motorkódok is. Ha jól tudom a PD-ben az ARL van ebben a hírben!
Tudom hogy amelyiket telibe fosták nem tartották karban, nem szervizelték akkor teljesen mindegy a motorkód. Ezeket félretéve érdekelne a válasz!
Köszönöm uraim akik időt szántak a kérdésem megválaszolásába!
"a VW is gyorsan megszabadult tőle", "Volkswagen próbálkozott rövid ideig a PD rendszerrel"
Csak kiegészítés: minden relatív, de azért nem volt olyan rövid idő ez, amíg a PD technikát erőltette a VW. A 90-es évek végétől, a 2000-es években főleg, mindenki már CR dízelt gyártott és feljesztett. Egyedül a VW ragaszkodott makacsol a PD-elemes megoldáshoz. Aztán a 2010-es években végül ők is beadták a derekukat és jöttek a VW-nél is a CR-ek.
Nem is értem amúgy. Nem tudok semmi előnyét említani a PD-nek. Alapjáraton úgy csattog, mint valami traktor. Hangjáról felismernei. A CR általában finomabb járású.
#12 Igen, relatív. Motorfejlesztési mércével nagyon is rövid életű volt. Egy igazán jó konstrukció több évtizeden át is életben van. Például az Opelnek az 1.7-es dízele az Isuzutól a 80-as évek végétől 2013-ig mentek, ami ~25 év és még az 1.6-os utódba is lettek azért átemelve dolgok, szóval részben 2019-ig mentek, 30 évig. Ford 1.6 Zetec a 90-es évek legelejétől a Focus mk3 végéig, 2018-ig mentek, kb. 28 évig. De ha már a PD ilyen különleges és egyedi, akkor hasonlíthatjuk más különleges és egyedi motorokhoz is: a Wankel-motor egy alapjaiban hibás konstrukció, rengeteg hátránya van minimális pozitívumért cserébe, a Mazda mégis majdnem 50 évig folyamatosan fejlesztgette és pakolta az autókba (most pedig visszahozták hibridként) és más gyártók is kísérleteztek vele, ráadásul nyertek vele egy Le Mans-t. Mert az egy olyan hibás konstrukció volt, aminek voltak valódi értékei, csak el kellett fogadni mellé a negatívumokat. A PD-nél meg el kellett fogadni a negatívumokat, amikért cserébe egyetlen pozitívumot sem kaptál. Az Audi is mit csinált, mikor kitalálta, hogy dízellel fog benevezni Le Mans-ra? Na nem ám PD motorral jelentek meg, az nyilvánvalóan nem rúgott labdába a CR-rel szemben.
Ehhez képest a PD megjelent 1998-ban, eltűnt 2009/10 körül. 11-12 évet bírt ki. És persze lehet itt a környezetvédelmi besorolást hibáztatni, mint azt már más írta, de legyünk őszinték, nem emiatt bukott meg. Igaz, hogy a PD kb. 2010-ig jelen volt, de már jóval hamarabb elkezdte a VW fejleszteni, gyártani és árulni a CR-t is, a PD-vel párhuzamban. Ha nem jött volna az Euro 5, vagy találtak volna megoldást az Euro 5 normák teljesítésére, akkor is eldobták volna és akkor is átvette volna a porondot a CR. Sőt, 100%-ig biztos vagyok benne, hogy PD-vel is megoldható lett volna az Euro 5, csak nem fektettek bele pénzt és energiát a fejlesztésbe, mert mint mondtam, ígyis-úgyis kidobták volna a picsába a CR kedvéért.
Egyszerűen bukott dizájn volt a PD és kész.
#16, oké, akkor mit értesz az alatt hogy "át lett emelve"? Nem kötözködésből, csak kíváncsi vagyok.
A blokk, hengerfej tök más. A vezérlése az 1.7-esnek szíjas, normál oldalon van. Az 1.6-osé láncos, váltó oldalra került.
Generátor az egyikben Hitachi elöl lent van, a másiké hátul, fent Denso.
Turbó: Mitsubishi, a másikon Honeywell.
Szelepfedél: egy egyiken alu, a másikon műanyag.
1.7: Isuzu-GM, 1.6: Fiat-GM fejlesztés.
Mi az az "ez-az ami át lett emelve az 1.7-ből"?
#18, nem feliratokról írtam... ezek szerint nem tudsz konkrétumokról írni. Értem, nincs több kérdésem.
Milyen nap van ma? Krumpli! Hogy nem érted, az azért van, mert nem vagy elég elmélyült és olyan szinten laikus vagy, hogy azért nem vagy képes felfogni.
"nem feliratokról írtam"
Először is: de igen, arról is írtál.
Másodszor, nem állítottam, hogy CSAK ezt írtad, hanem azt mondtam, hogy minden amit írtál, az kb. ilyen színvonalú. Nem tetszik, hogy egy kalap alá veszem mindet? Oké, akkor nézzük őket tényszerűen külön-külön.
"A blokk, hengerfej tök más"
Valóban, ha ránézel kívülről, akkor teljesen más. Az emberek is máshogy néznek ki, belülről mégis tök egyformák. Szóval ez nem jelent semmit. Ránézés alapján nem lehet megállapítani egy motorról, hogy belül mit rejt. Erre senki sem képes, hiszen senkinek nincs röntgen szeme, egy laikus meg főleg képtelen rá.
"A vezérlése az 1.7-esnek szíjas, normál oldalon van. Az 1.6-osé láncos, váltó oldalra került."
Valóban, jó megállapítás, de még mindig a szemedre hagyatkozol. Hogy a blokk melyik oldalára teszi a kihajtást, illetve hogy lánckerekekre tesz láncot, vagy szíjkerekekre szíjat, az tök mindegy. Látványos különbség szemmel nézve, de valójában semmit sem befolyásol.
"Generátor az egyikben Hitachi elöl lent van, a másiké hátul, fent Denso."
Eleve kezdjük ott, hogy egy segédberendezésnek mégis mi a fene köze van a motorhoz? Azért segédberendezés, mert SEGÉD!!!! berendezés. Teljesen irreleváns a motor számára. A segédberendezés nem a motor része. Az csak egy segédberendezés.
Továbbá, még motorkód alapján megegyező motorok esetében is nagyon sűrűn előfordul minden gyártónál, hogy a különböző segédberendezésekből több beszállítót is igénybe vettek.
"Turbó: Mitsubishi, a másikon Honeywell."
Lásd: segédberendezések.
"Szelepfedél: egy egyiken alu, a másikon műanyag."
Oké... korai Ford Zetec alumínium, későbbi Zetec műanyag, mégis ugyanaz a motor. Na most mi van? Számodra újdonság az, hogy UGYANAZT le lehet gyártani több anyagból is? Szerinted a komplett motorblokk újratervezése szükséges nulláról ahhoz, hogy a korábbi alu szelepfedelet kiöntsék műanyagból és azt tegyék rá? Ne nevettess már...
"1.7: Isuzu-GM, 1.6: Fiat-GM fejlesztés."
Téves, az 1.7-es az egy full Isuzu fejlesztés volt, amit az Opel a GM-Isuzu együttműködés jegyében kapott meg. Persze a későbbi fejlesztéseket már a GM végezte, de a platform az 100% Isuzu.
Az 1.6-os pedig a GM MDE platformja, a Fiatnak az égvilágon semmi köze sincsen hozzá. Konkrétan ezzel a platformmal/motorcsaláddal szüntette meg a GM a Fiattal való kapcsolatát, hisz előtte az 1.7-nél kisebb és nagyobb dízelmotorokhoz is a Fiattól kellett vásárolnia, ami sok pénz, ezért alkották meg saját kezűleg az MDE platformot, ami már kisebb és nagyobb motorokat is magába foglal, így nem kell közösködniük a Fiattal. Úgyhogy nem, a Fiat nem tervezett lószart sem az 1.6-osban.
Volt már a kezeim között mindegyik az említett motorok közül. Veled ellentétben én nem arra alapozom a véleményemet, hogy belenéztem a motortérbe 3 másodpercre és ezzel mindent meg is állapítottam. És bár nem vagyok márkaspecifikus szerelő, de toronymagasan az Opelekhez értek leginkább, abból csináltam a legtöbbet, nekem is mindig Opelem volt csak. Szóval ez így egy elég gyenge próbálkozás lesz, ha mindenáron az a célod, hogy hülyének nézz, akkor beszélgessünk inkább a Hondáról, vagy nem tudom. Na ahhoz például tényleg hülye vagyok, azon kívül hogy cseréltem 1-2 láncot K20-on, azon kívül semmit sem tudok róluk.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!