Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy vészfékezés mennyire árt...

Egy vészfékezés mennyire árt a féknek/guminak?

Figyelt kérdés

Körülbelül 100-as tempónál nyomtam egy satuféket egy kiszaladó nyúl miatt. A vészvillogó ugyan bekapcsolt, de a gumi nem csikorgott, a kocsi sem csúszott tovább.

Ez ártalmas a tárcsára, betétekre nézve?

Csak mert pont most voltak cserélve nemrég.



2024. jún. 30. 04:34
 1/5 anonim ***** válasza:
79%

Az csak a fékezés időtartamától és a fékek állapotától függ, innen mi nem tudjuk megmondani. Vidd el egy szervizbe, csináljanak egy fékhatásmérést, aztán majd kiderül, hogy pl. deformálódott-e a tárcsa, volt-e túlhevülés, vagy bármi ilyesmi.


De amúgy valószínűleg nem. Simán kibírnak ennyit, kivéve, ha már régi/vékony/szar a fék, vagy valami hulladék noname kínai van felrakva.

2024. jún. 30. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
30%
Tudod a mérnököknek van annyi eszük, hogy egyszer használatos tárcsákat/betéteket/gumikat tervezzenek, különben gyakorlatilag hetente cserélgethetnéd
2024. jún. 30. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
54%

Mit jelent az, hogy nemrég volt cserélve?

Az első 100 km-en ajánlott finoman fékezni. Esetedben érhette akkora hőhatás, hogy eldeformálódik a tárcsa. De nem véletlenül használtam feltételes módot, mert nem törvényszerű! Látatlanban ezt lehetetéen megállapítani. A guminak meg mi baja lenne?! Ha egy intenzívebb fékezéstől tönkremenne, akkor sokan hetente vehetnének új gumikat...

Ha nem valami 30 évnél régebbi OT-s autóról van szó, akkor ne várj gumicsikorgást! Az ABS miatt nem fognak blokkolni a kerekek.

Nyulat már én is csaptam el pályán 130-cal. De eszem ágába nem jutott vészfékezni, meg a kormányt rángatni. Inkább bánja a lökhárító, mint hogy a mögöttem jövő 150-nel belém szálljon, vagy a szalagkorlátra kenődjek! Egyébként csak a koptató pattant ki a helyéről, más károm nem lett.

2024. jún. 30. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Kb. ezer kilométerrel ezelőtt volt cserélve.

Hallottam már olyat is, hogy próba fékezgetések után valakinek kockás lett a gumija. Sőt, saját szememmel is láttam már olyat, hogy egy ilyen fék alkalmával a tizenpár éves Passat is csikorgó kerekekkel állt meg, az aszfalton hagyva a gumi nyomát.

Egyébként elhiszem, hogy autópályán nem vészfékezel, de én nem autópályán mentem és megtehettem, mert senki nem jött utánam, és a kormányt sem szokásom rángatni. Ha valamit ki tudok kerülni, akkor kikerülöm, ha nem, hát nem. Miért bánja egy lökhárító, ha lehet sikerül megállnom? :)

2024. jún. 30. 08:47
 5/5 anonim ***** válasza:
54%
Egy jó minőségű fékszettnek bírnia kell, akár többször egymás után. Versenypályákon folyamatosan ilyen nagyokat fékeznek, mégsem kell minden kör után cserélni a tárcsákat... Meg ugye az első tárcsák, amik a nagyobb fékezőerőt adják általában belső hűtöttek, vannak lyukak középen, amibe bemegy a menetszél, ezzel egyből hűti is vissza. Nem szabad ennyitől tönkremennie!
2024. jún. 30. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!