A követési távolságot annak függvényében kell megválasztani, hogy milyen autó megy előttünk?
A két másodperc az a legkisebb javasolt követési távolság pályán.
A 130 km/óra, azt jelenti, hogy 36 métert tesz meg az autó másodpercenként (kerekítve). A két másodperc így kb. 73 méter.
A követési távolságot meg bátran értelmezd úgy, hogy ha az előtted menő egy elé pottyanó kötőmbe ütközik (magyarul nulla centiméteren megáll), akkor sem rombolhatsz bele.
73 soknak tűnhet, de nem az, hidd el.
Lesznek, akik majd jól kioktatnak engem, hogy talán nincs is kocsim, mert semmilyen jármű nem áll meg ilyen hirtelen.
Annak nem lehetne jelentősége, hogy a másik járműnek milyen fékrendszere van, és milyen rövid távon tud megállni.
A légfék nagyon durván meg tudja állítani az autót, ezért ki is írják rá, hogy Vigyázz, légfék!
De halálos felelőtlenség arra bazírozni, hogy mi az a legkisebb távolság, amin talán, esetleg nem lesz gond.
Inkább legyen kétszer nagyobb a távolság, mint egy centivel kevesebb egy vészfékezésnél.
Részben.
Érdemes figyelembe venni még az útviszonyokat ( időjárás, domborzat ) is.
Ha valaki tudja magáról, hogy gyengébb a reakcióideje az átlagosnál, akár ez is szempont lehet.
Nincs olyan szabály, hogy 2 másodpercet kell tartanod.
Olyan főleg nincs, hogy "időben fix" követési távolságot tartasz.
Olyan van, hogy LEGALÁBB 2 másodpercet tartanod kell. Hiszen ennyi idő kell ahhoz, hogy biztonságosan tudj reagálni az előtted kialakuló helyzetre. Ami még mindig nem azt jelenti, hogy ennyi idő alatt meg is tudsz állni, csak marad időd korrigálni, sávot váltani, menteni, vagy legalább felkészülni az ütközésre.
Nyilván ettől még köteles vagy a saját járműved tulajdonságainak ismeretében úgy megválasztani a követési távolságot, hogy adott esetben meg tudj állni.
Ahányszor feltaláltak egy jobb hatásfokú modernebb féket, mindíg megszaporodtak a ráfutásos ütközések. Ez így volt a szalagfékből dobfékre váltásnál, aztán a tárcsaféknél, majd az ABS bevezetésénél is.
Meg nyilván az sem mindegy, hogy a fékhatást milyen gumi közvetíti az útra. Egy sportkocsi a nagyon széles papucsain nyilván hamarabb megáll, mint egy másik autó hozzá képest virsli gumikon.
A követési távolság betartása nyilván a hátulról érkező felelőssége.
Ez amit leírsz, sántít. Ha egy másodperccel később fékezett a Toyotás (ami bőven nem a "szinte egyből" kategória), akkor is lett volna ~65 méterje megállni (ez csak a fékút, tisztán). Ekkora távon egy átlag utcai autónak (normális gumikon, megfelelő állapotú fékeken) meg kell tudni állni 130-ról. Az útfelület biztos tökéletes minőségű volt, mert szar (vizes, poros stb.) útón a lambo sem áll meg 30 méter alatt, sportgumikon sem.
Szóval vagy túlbecsülöd a távolságot, vagy a toyotás bealudt. Vagy rossz volt a fékje, vagy agyonkopott teszkós gumikon volt, vagy valami hasonló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!