Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A követési távolságot annak...

A követési távolságot annak függvényében kell megválasztani, hogy milyen autó megy előttünk?

Figyelt kérdés
Pár hete láttam Youtube-on egy videót, csak most nem találom. Autópályán rögzítették valahol. Elöl ment normális (kb. 130-as) sebességgel egy Lamborghini, mögötte úgy 70 méterrel megy egy Toyota. A Lamborghini vészfékezett, mögötte nagyon kis késéssel a Toyota is. Látszott hogy tényleg ő is vészfékezik, mert a féklámpái villogtak, ami csak akkor szokott. A követési távolság megfelelő volt. Pontosabban csak annyak tűnt, mert összeütköztek. A Lamborghini megállt úgy 30 méter alatt, a Toyota meg éppen belecsúszott. Ha az elöl haladó Lamborghini is pont olyan ütemben lassított volna, mint a Toyota, akkor nem ütköztek volna össze. Akkor ezek szerint nem elég (időben) fix követési távolságot tartani, hanem arra is kell gondolni, hogy vajon előttem milyen hamar tud megállni az autó, és azt is figyelembe kell venni? Csak mert én nem ezt tanultam tavaly KRESZ oktatáson. Nekünk azt mondták, hogy ha nincs előttünk senki akkor úgy kell megválasztani a sebességet, hogy akármi akadály is van az úttesten, akkor meg tudjunk előtte állni. Ha meg valaki mögött megyünk, akkor 2 másodperces követési távolságot tartsunk. A videóban megvolt a 2 másodperc, és mégis összeütköztek.

2021. aug. 11. 17:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
96%
Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a féktáv, tehát nagyobb követési távolság kell.
2021. aug. 11. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
99%

A két másodperc az a legkisebb javasolt követési távolság pályán.

A 130 km/óra, azt jelenti, hogy 36 métert tesz meg az autó másodpercenként (kerekítve). A két másodperc így kb. 73 méter.

A követési távolságot meg bátran értelmezd úgy, hogy ha az előtted menő egy elé pottyanó kötőmbe ütközik (magyarul nulla centiméteren megáll), akkor sem rombolhatsz bele.

73 soknak tűnhet, de nem az, hidd el.

Lesznek, akik majd jól kioktatnak engem, hogy talán nincs is kocsim, mert semmilyen jármű nem áll meg ilyen hirtelen.

Annak nem lehetne jelentősége, hogy a másik járműnek milyen fékrendszere van, és milyen rövid távon tud megállni.

A légfék nagyon durván meg tudja állítani az autót, ezért ki is írják rá, hogy Vigyázz, légfék!

De halálos felelőtlenség arra bazírozni, hogy mi az a legkisebb távolság, amin talán, esetleg nem lesz gond.

Inkább legyen kétszer nagyobb a távolság, mint egy centivel kevesebb egy vészfékezésnél.

2021. aug. 11. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 belapus ***** válasza:
98%

Részben.

Érdemes figyelembe venni még az útviszonyokat ( időjárás, domborzat ) is.

Ha valaki tudja magáról, hogy gyengébb a reakcióideje az átlagosnál, akár ez is szempont lehet.

2021. aug. 11. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
62%

Nincs olyan szabály, hogy 2 másodpercet kell tartanod.

Olyan főleg nincs, hogy "időben fix" követési távolságot tartasz.


Olyan van, hogy LEGALÁBB 2 másodpercet tartanod kell. Hiszen ennyi idő kell ahhoz, hogy biztonságosan tudj reagálni az előtted kialakuló helyzetre. Ami még mindig nem azt jelenti, hogy ennyi idő alatt meg is tudsz állni, csak marad időd korrigálni, sávot váltani, menteni, vagy legalább felkészülni az ütközésre.


Nyilván ettől még köteles vagy a saját járműved tulajdonságainak ismeretében úgy megválasztani a követési távolságot, hogy adott esetben meg tudj állni.

2021. aug. 11. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Mondjuk műszakilag azért az igencsak hagy kívánni valót maga után ha kb 70 lemaradásból is belecsúszott. Vagy nincs rendesen karban tartva, vagy nem nyomta eléggé a féket.
2021. aug. 11. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Annyi követési távolságot kellene hagyni, ami mellett még akkor is meg tudsz állni, ha az előtted haladó autó hirtelen álló téglafallá változik. Nem kéne egyáltalán beleszámolnod azt, hogy az ő fékútja mennyi, mert ha pl. nekiütközik valami álló dolognak az út szélén és onnan pattan vissza, akkor egy dobfékes régiswift is elég intenzíven tud lassulni... A 2 másodperc csak egy ökölszabály.
2021. aug. 11. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Ahányszor feltaláltak egy jobb hatásfokú modernebb féket, mindíg megszaporodtak a ráfutásos ütközések. Ez így volt a szalagfékből dobfékre váltásnál, aztán a tárcsaféknél, majd az ABS bevezetésénél is.


Meg nyilván az sem mindegy, hogy a fékhatást milyen gumi közvetíti az útra. Egy sportkocsi a nagyon széles papucsain nyilván hamarabb megáll, mint egy másik autó hozzá képest virsli gumikon.


A követési távolság betartása nyilván a hátulról érkező felelőssége.

2021. aug. 11. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
61%

Ez amit leírsz, sántít. Ha egy másodperccel később fékezett a Toyotás (ami bőven nem a "szinte egyből" kategória), akkor is lett volna ~65 méterje megállni (ez csak a fékút, tisztán). Ekkora távon egy átlag utcai autónak (normális gumikon, megfelelő állapotú fékeken) meg kell tudni állni 130-ról. Az útfelület biztos tökéletes minőségű volt, mert szar (vizes, poros stb.) útón a lambo sem áll meg 30 méter alatt, sportgumikon sem.

Szóval vagy túlbecsülöd a távolságot, vagy a toyotás bealudt. Vagy rossz volt a fékje, vagy agyonkopott teszkós gumikon volt, vagy valami hasonló.

2021. aug. 11. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
51%
De annak a videónak mint általában , reklám célja van és legtöbbször köze nincs a valósághoz.
2021. aug. 12. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Nem ezalapján kell megválasztani, de amúgy nem hülyeség. Egy nagyfékes, széles gumis, nagyon modern német akármi pl másodpercek alatt állóra megtud allni akár 200ról is. Ha most valami kis Yarissal vagy hasonlóval mész mondjuk egy Audi S4 után, garantált, hogy bármilyen jó reakciód legyen, nem fogsz tudni olyan hamar megállni, mint ő.
2021. aug. 12. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!