Régi autóknál tényleg az állapot számít és nem a kilométer?
"szóval a motor miatt nem kell aggódnod."
Erröl az jut mindig eszembe, régebben kerestem egy gyárbajárós olcsó dieselt, amit nem kell sajnálni, és ne egyen sokat a napi 70-80 km ingázásnál.
Az egyiknél török volt az eladó. Az autónak mindene lógott, minden hólyagos volt, instabil volt, csoda, hogy nem estünk ki alul. Fékezéskor húzott, egy bizonyos fordulatnál elkezdett kegyetlenül vibrálni (talán kettös tömegü).
Való igaz, pöccre indult, és a motor szépen ját.
A törökünk nem értette miért nen tetszik, há´a motor olyan szépen jár, meg van rá 2 év müszaki, addig hozzá sem kell nyúlnom, és még könyöktámasz és beépített telefon van... :D
Tételezzük fel, hogy van 2 törésmentes autó ugyanazzal a motor, évjárat! 1: szervizkönyv nélküli, de elmondás alapján karbantartották, van benne 80e km. Kizárólag olaj, olajszűrő lett rajta cserélve. Hangja jó, olaj, hűtőfolyadék minimumon, futómű rendben, hibakód nincs.
2: végig szervizkönyv és, max 10e km-t ment olaj szűrőcseréig, számlákkal, szervizkönyvvel igazolhatóan. Futóműben már lett cserélve pár dolog, első hátsó féktárcsa/betét, gyertya 40e km ként, vezérlés előírtnál korábban, a biztonság kedvéért stb. Viszont ebben nem 80e km van hanem 185e!
Hangja szép, semmi hiba nem felfedezhető. Olaj, hűtőfolyadék maxon.
Úgy gondolom ilyen esetben nyugodtan megvehető a többet futott, mert lehet jobb állapotú lesz, mint a 80e futott. Vagy azért van minimumon az olaj, hűtőfolyadék mert mennek vele 50e km-t olajcserékig, vagy eszi az olajat, vagy akár hengerfejes is lehet, hogy minimumot van a hűtőfolyadék. Értékben a szememben ez a két autó ugyan annyit ér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!