Elméleti kérdés?
Kipufogó dob eltömődését sehogy sem.
A számítógépes diagnosztika közel sem annyira kifinomult, mint azt sokan hiszik. Egyesek azt gondolják, hogy rádugják a gépet és az autó minden hibáról tűpontos leírást ad, de ez egy tévedés. A számítógép csupán a szenzorok adataiban keres a gyári értékektől való eltéréseket és ezek alapján csak azt fogja megmondani, hogy melyik szenzornál érzékelt hibát, nem pedig azt, hogy milyen hiba okozza a szenzor téves értékét.
Példa: azt írja a hibakód, hogy lambda-szonda 1. Ez jelenthet egy csomó dolgot. Lehet maga a szenzor rossz. Lehet kábelszakadás. Lehet eszi az olajat. Lehet beszart a befecskendező. Lehet rossz a keverékképzési arány, ezt a hibát önmagát vagy 10 különböző hiba okozhatja. Egyetlen hibakódra több tucat lehetséges hibalehetőség létezik. A gép csak leszűkíti a kört, de a hiba megtalálása embert igényel.
A te esetedben a gép még annyit sem segít, hisz a kipufogó dobnál nincsen semmilyen szenzor, ami alapján érzékelhetné a hibát. Szóval géppel az égvilágon semmire sem mész, teljesen haszontalan az élőadat.
De a válasz viszonylag jó volt. Milyen autó? Milyen szenzorok vannak benne? Ha van részecskeszűrő, akkor annak a szenzorai biztos, hogy fals értéket fognak mutatni.
Konkrét eset: Opel Astra benzines. Erősen kopott motor. Eldugult a kipufogó. Égéskimaradás hibát dobott a vezérlő. A kipufogó javítás után pár évvel azért kellett a látogatás a gépműhelybe.
Most így "szárazon gondolkodva" annyi, hogy egy eldugult kipufogónak jellegzetes hangja van. Valószínűleg (jó esetben) elöbb veszed észre, mint a motorvezérlő.
#4 Nem, nem fog. Dízelnél TALÁN lehet rá utalni a DPF nyomásszenzor alapján, de őszintén szólva ilyennel még soha sem találkoztam, szóval biztosat nem tudok mondani, nincs tapasztalatom.
Benzineseknél esélytelen. Ott az égvilágon semmi sem fog arra utalni, hogy el lenne tömődve a dob.
#8 Elduguló kipufogó miatt valószínűleg soha sem fogsz eljutni arra a szintre, hogy ilyen szimptómák jelentkezzenek. A legelső jelenség a hang lesz, amire nincs élőadatos segítség. A következő a motor erejének folyamatos csökkenése, erre szintén nincs válasz élő adatban. Mielőtt a dadogó fázisba jutna, addigra olyan szintű teljesítménycsökkenés lesz tapasztalható, amit 100%, hogy senki sem szarna le, hanem menne a szervizbe. Jóval azelőtt, hogy emiatt elkezdene dadogni.
Játszhatunk a gondolattal, hogy "mi van ha mégsem megy időben szervizbe" és a már csupán 20 lóerőt produkáló autóval is közlekedik. De azért legyen világos számodra, hogy ez csak kitalált szituáció. Ilyen a valóságban nincs.
Tehát ha ebben a kitalált szituációban nézünk élő adatot, akkor is maximum az égéskimaradást lehet majd géppel tetten érni. Az égéskimaradás miatt a lambda-szondák bejelezhetnek még. Ennyi. A többi szenzor nem nagyon fog ezzel foglalkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!