Mi a különbség a "lóerőkben"? A többi lent.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség a lóerőkben?
Értem én ezalatt, hogy mondjuk egy VFTS Lada az kb 150-180 lóerő, míg mondjuk egy BMW motor az kb 150 lóerő. Wikipédia szerint az M50B20 az 110 kW (148 bhp), ami nagyjából megegyezik egy VFTS Lada lóerejével, és még akkor a BMW motorhoz nincs is hozzányúlva. És nem beszélve a fogyasztásról, hogy két kb ugyan azon teljesítményű motor, de a VFTS-é sokkal többet eszik. (Jó, a BMW is sokat eszik ha nyomják neki, de szerintem még mindig kevesebbet mint egy VFTS) Értem én hogy az versenyautó meg minden, de ha csak a lóerőt nézem akkor abban egy szinten vannak.
Meg az is megvan hogy a VFTS az pár száz kilóval könnyebb mint egy BMW, csak pusztán kíváncsiságból kérdezem. Szóval ha egy ilyen M50B20 motort beleraknék egy ladába, akkor megkapnám a VFTS teljesítményét kevesebb fogyasztással? (Nem szeretném megtenni, ez csak egy elméleti kérdés, de tulajdonképpen erre szeretnék kilyukadni. Az is megvan, hogy pár év különbség is van a két motor között, meg a szabályok miatt ez nem lehetséges stb...)
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Az a pár év a lényeg, az adott üzemanyag elégetéséből egy bizonyos rész távozik hőenergiaként, egy bizonyos rész ami hasznosul a főtengelyen, magyarul a hajtás felé megy, meg apró hányad ami fény és hang terén emgy ki, de az igen minimális.
Nos a modernebb motorban jobb a hatásfok, kevesebb a veszteséghő, lényegében ennyi a kulcs, tekintve, hogy az üzemanyag energiasűrűsége adott.
Nem, nem kapnád meg. Vagyis minimális eltéréssel igen.
Ha a lada még karbis akkor abba akár ész nélkül is dől a benzin, a BMW lambda vezérelt, ott csak 100% gázpedál állásnál van open loop ( mondjuk ha már VFTS-hez hasonlítod.. ).
A VFTS sokkal többet eszik, amikor rúgod neki. Mondjuk az M50-ben lévő 6db injektor az maximálgáznál közel egy liter benzint tud belocsolni a hengerekbe PERCENKÉNT. :D
A VFTS az ami az üzemanyagot mosollyá változtatja, hiába 40-50literes a fogyasztása. BMW-motorral annyit érnél el hogy orrnehéz lenne az autó és VFTS-hez képest szar lenne a gázreakció meg az az idő amíg a motor felpörög.
De ha meg szeretnéd érteni, hogy miért akkor ajánlom az alábbi videó első részét: https://www.youtube.com/watch?v=FJlR5u8C9g4&t=1596s
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszát, nagyon hasznosak voltak! :)
Igen, a modernebb motornak jobb a hatása.
Azt szerettem volna írni a kérdésben, hogy a forgatónyomatéktól kicsit tekintsünk el amennyire lehet, csak elfelejtettem.
A légellenállás is jogos, de egy E30 is kicsit kockának tűnik nekem.
John_McClane: Ez az 1 literes adat kicsit meglepett, tippem se lett volna erre, de érdekes tény :D
Ismerem a Vályi Istvános videót, pont ott fogalmazódott meg a kérdés. Amikor sorolja felfele, hogy a hátsó híd az E30, a váltó az verseny ignis, a motor meg a főtengely miatt kérdéses, szinte csak a karosszéria a Lada. És itt született meg bennem ez a kérdés, hogyha a motort esetleg kicserélném, akkor ugyan azt kapnánk? A gázreakció annyira rossz egy BMW motornak, azon nem lehet javítani egy vezérlővel, vagy mással?
Az Ignis kereszt váltóját hogy faragták a hosszmotorhoz? Vagy van hosszmotoros Ignis? :D
Ez a gázreakció szép és jó, de az utcai motor az utcai motor a verseny meg verseny. Az M50-ből lehet olyan blokkot faragni, hogy körbehugyozza a VFTS motorját :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!