Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a "lóerőkben"?...

Mi a különbség a "lóerőkben"? A többi lent.

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség a lóerőkben?

Értem én ezalatt, hogy mondjuk egy VFTS Lada az kb 150-180 lóerő, míg mondjuk egy BMW motor az kb 150 lóerő. Wikipédia szerint az M50B20 az 110 kW (148 bhp), ami nagyjából megegyezik egy VFTS Lada lóerejével, és még akkor a BMW motorhoz nincs is hozzányúlva. És nem beszélve a fogyasztásról, hogy két kb ugyan azon teljesítményű motor, de a VFTS-é sokkal többet eszik. (Jó, a BMW is sokat eszik ha nyomják neki, de szerintem még mindig kevesebbet mint egy VFTS) Értem én hogy az versenyautó meg minden, de ha csak a lóerőt nézem akkor abban egy szinten vannak.

Meg az is megvan hogy a VFTS az pár száz kilóval könnyebb mint egy BMW, csak pusztán kíváncsiságból kérdezem. Szóval ha egy ilyen M50B20 motort beleraknék egy ladába, akkor megkapnám a VFTS teljesítményét kevesebb fogyasztással? (Nem szeretném megtenni, ez csak egy elméleti kérdés, de tulajdonképpen erre szeretnék kilyukadni. Az is megvan, hogy pár év különbség is van a két motor között, meg a szabályok miatt ez nem lehetséges stb...)

Válaszaitokat előre is köszönöm!



2018. okt. 25. 21:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Az a pár év a lényeg, az adott üzemanyag elégetéséből egy bizonyos rész távozik hőenergiaként, egy bizonyos rész ami hasznosul a főtengelyen, magyarul a hajtás felé megy, meg apró hányad ami fény és hang terén emgy ki, de az igen minimális.


Nos a modernebb motorban jobb a hatásfok, kevesebb a veszteséghő, lényegében ennyi a kulcs, tekintve, hogy az üzemanyag energiasűrűsége adott.

2018. okt. 25. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 tothp ***** válasza:
79%
Valamint az sem mindegy, hogy a lóerőkhöz mekkora forgatónyomaték tartozik
2018. okt. 25. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem értem, hogy mi lenne maga a kérdés. A két motor nyilvánvalóan rengeteg mindenben különbözik egymástól. A gyártó fejlesztőmérnökei tudják a legjobban, hogy minél éppen mi volt a szempont, mi csak találgatni tudunk. Igen, ha beleraknád az egyik motort a másik helyett, akkor hozná a fogyasztását is nyilvánvalóan, bár ugye hozzá kell tenni azt is, hogy a fogyasztás szempontjából elég nagy befolyásoló tényező a légellenállás is, ami pedig az autó függvénye, nem a motoré.
2018. okt. 25. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem, nem kapnád meg. Vagyis minimális eltéréssel igen.

Ha a lada még karbis akkor abba akár ész nélkül is dől a benzin, a BMW lambda vezérelt, ott csak 100% gázpedál állásnál van open loop ( mondjuk ha már VFTS-hez hasonlítod.. ).


A VFTS sokkal többet eszik, amikor rúgod neki. Mondjuk az M50-ben lévő 6db injektor az maximálgáznál közel egy liter benzint tud belocsolni a hengerekbe PERCENKÉNT. :D

2018. okt. 25. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
39%
A VFTS alapvetően egy ócska konstrukció, amin bár javítgatnak, meg mindenki próbál valami újdonságot belecsempészni, de mégiscsak egy elavult blokk. A VFTS blokkja az összes benzint IS képes megenni :D Na meg a másik amit te is kiemeltél, hogy a BMW motorja egy gyári, megbízhatóságra és normális közlekedésre tervezett motor, a VFTS-ben pedig 110%-ra kihegyezett motor van. És a Ladában nem menne úgy a BMW motor, mint a tuning VFTS :) Túl összetett ez a dolog.
2018. okt. 25. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
39%

A VFTS az ami az üzemanyagot mosollyá változtatja, hiába 40-50literes a fogyasztása. BMW-motorral annyit érnél el hogy orrnehéz lenne az autó és VFTS-hez képest szar lenne a gázreakció meg az az idő amíg a motor felpörög.


De ha meg szeretnéd érteni, hogy miért akkor ajánlom az alábbi videó első részét: https://www.youtube.com/watch?v=FJlR5u8C9g4&t=1596s

2018. okt. 26. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszát, nagyon hasznosak voltak! :)

Igen, a modernebb motornak jobb a hatása.

Azt szerettem volna írni a kérdésben, hogy a forgatónyomatéktól kicsit tekintsünk el amennyire lehet, csak elfelejtettem.

A légellenállás is jogos, de egy E30 is kicsit kockának tűnik nekem.

John_McClane: Ez az 1 literes adat kicsit meglepett, tippem se lett volna erre, de érdekes tény :D

Ismerem a Vályi Istvános videót, pont ott fogalmazódott meg a kérdés. Amikor sorolja felfele, hogy a hátsó híd az E30, a váltó az verseny ignis, a motor meg a főtengely miatt kérdéses, szinte csak a karosszéria a Lada. És itt született meg bennem ez a kérdés, hogyha a motort esetleg kicserélném, akkor ugyan azt kapnánk? A gázreakció annyira rossz egy BMW motornak, azon nem lehet javítani egy vezérlővel, vagy mással?

2018. okt. 26. 18:51
 8/11 anonim ***** válasza:
Lehet, de ahhoz nem vezérlő kell hanem hengerenkénti pillangószelep és egy hozzá kialakított airbox.
2018. okt. 26. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Az Ignis kereszt váltóját hogy faragták a hosszmotorhoz? Vagy van hosszmotoros Ignis? :D


Ez a gázreakció szép és jó, de az utcai motor az utcai motor a verseny meg verseny. Az M50-ből lehet olyan blokkot faragni, hogy körbehugyozza a VFTS motorját :)

2018. okt. 26. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
A videóban azt mondták, hogy elfordították 90 fokkal, és az egyik kihajtás le van dugózva.
2018. okt. 28. 12:34
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!