Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerkezetileg mi a különbség...

Szerkezetileg mi a különbség az üres fokozat és a benyomott tengelykapcsoló között?

Figyelt kérdés
Már néztem rengeteg videót róla, utánaolvastam, de számomra nem teljesen világos. Mi van/nincs összekapcsolva a két esetben? Ha nem nyomom be a kuplungot indításkor, de üresben vagyok, és még a kézifék sincs behúzva, miért nem indul el az autó? (Mi ennek a műszaki magyarázata)

2018. okt. 7. 09:24
 1/5 anonim ***** válasza:
22%
Van benne egy kapcsoló, ami érzékeli, hogy nem nyomtad be a kuplungot, ezért nem enged indítani. Biztonsági okokból szerelik be, a sebességben történő elindítás elleni védelemre.
2018. okt. 7. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Kinyomott kuplungnál a motor és a sebességváltó bemenőtengelye nincs összekapcsolva. Pörög a motor, állnak a tengelyek, nem mehet kifelé semmi.

Üresben, felengedett kuplunggal a váltó bemenőtengelye össze van kapcsolva a motorral, pörög is, viszont a kimenőtengellyel nincs kapcsolatban. A fogaskerekek nincsenek reteszelve a tengelyekre. Pontosabban némelyik reteszelt, némelyik nem, a lényeg, hogy nincs olyan fogaskerékpár, aminek mindkét tagja oda lenne kötve a tengelyhez és fixen együtt forogna vele. Ilyenkor a bemenőtengely pörög, a kimenőt viszont nem tudja forgatni, nem megy az autó.

2018. okt. 7. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Lehet, hogy rosszul értelmeztem a kérdést? :)

Az "indításkor" szóra én az autó beindítására gondoltam és nem az elindulásra. Bocsi!

2018. okt. 7. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Összegezve a fentieket: beindításkor kinyomott kuplung esetén csak a motort forgatja az önindító, és a kuplungtárcsa egyik felét. Elengedett kuplung mellett forog a kuplungtárcsa mögött a váltó egy része is, ami pl. a hidegben megdermedt váltóolaj miatt visszafoghatja a rendszert annyira, hogy az amúgy is gyenge aksiról az indítómotor már ne tudja rendesen megpörgetni az egész rendszert.
2018. okt. 7. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
A legfontosabb különbség, hogy kinyomott kuplungnál a fogaskerekek egy helyben állnak a váltóban, üresben viszont pörög az összes fogaskerék. Az, hogy a modern autók nem indulnak el, ha nem nyomod a kuplungod, csak biztonsági megoldás, nem mechaikai dolog. A régebbi és egyszerűbb kocsik beindulnak üresben is, de erősen ajánlott a kuplung minden indításnál.
2018. okt. 7. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!