Mi a különbség az IFA 19n1-11 karbi és a BVF 19N1-11 karbi között?
Tisztelt Kérdező!
A BVF 19N1-11 és az IFA 19N1-11 karburátorok mindenben megegyeznek, csak gyártásidőben tér el egyméstól. 19 es toroknyílású karburátor, mely Simson S70 és 90ccm motorokhoz fejlesztettek ki.
A BVF 16N1-11 es 50ccm motor karburátorhoz hasonlóan nagyon jó konstrukció, könnyen és jól beállítható a levegőkeverék arány. ezekhez a motorokhoz a lehető legjobb választás. BVF volt a régebbi az IFA az újabb.
"nagyon jó konstrukció"
Az hát... Ezt a nosztalgia mondatja veled. Nézz meg szétszedve egy JAPÁN karburátort majd tegyél egy kijelentést arra is!
Tisztelt utolsó válaszadó!
Itt egy Simson karburátorról van szó! Ismerem a karburátorokat, de a kérdés nem az! Különben korát meghazudtoló mérnöki teljesítmény a BVF XXn-11 felépítése. Az utána következő BVF 16N3 széria érdekes megoldás, de rosszabb kivitel volt.
A kérdés az volt mi a különbség az IFA 19n1-11 és a BVF 19N1 között. Nem a dellorto PHBG vagy egy japan keihin pvk és s Simson karburátor között. Ez érdekes! Kár irogatnod, ez a szakmám és nem az első karburátort láttam életemben.
19-es karburátor MZ-ken volt ha jól tudom, még a 70-es Simsonokon is 16-os karburátor volt/van.
Közel 3 évtizednyi Simson használat után (jelenleg Mikuni karburátoros Apriliával közlekedem) én egyáltalán nem látom jó konstrukciónak. Az N1 az valóban egyszerűen beállítható, de többet is fogyaszt vele a motor, és a súbertűje idővel elkezd csörögni. Az úszóház tömítés problémás, ha egyszer is "túlhúzták" a csavarokat, soha nem lesz már folyásmentes és a hengercsonkra csavarozott karima is elgörbül ha "rendesen" meghúzzuk a csavarokat. A súber hajlamos kikopni, meg a kehelycső is, innetől kezdve lényegében beállíthatatlan lesz a karbi. Nem ezek a jó konstrukció ismérvei... Nosztalgiától párás szemmel persze nem látjuk ezek olyan vészes dolognak és a motor is üzemképes marad, ha eleget szereljük, de ez nem azt jelenti hogy a konstrukcióval nincsenek súlyos bajok. Csak ugye régen az "átkosban" fillérekért volt kapható minden gyári alkatrész, nem volt gond ha valami tönkrement. Ma is relatíve fillérekért kapható minden az egykori kelet-német motorokhoz, de azok még rosszabbak mint a szocialista ipar termékei voltak. Mert a szocialista ipar a (nyugati) világhoz képest azért fasorban sem volt, erről kár is lenne vitatkozni. Minden jót!
Tisztelt utolsó válaszadó!
A 70 és 90 ccm Simson 19N1-11 karburátorral került forgalomba.
MZ 125-150 24N2 modellszámúval volt szerelve.250 es MZ 30N2 karburátort kapott.
A három évtizedes Simson használat nem terjedt ki a S50 S51 modellen túlra és elég kevés MZ és ETZ motorral sikerült találkozni. A nosztalgia csak nyomokban igaz, mert inkább a Csepel és Pannonia, Berva és Panni motorok iránt vannak nosztalgikus érzéseim. Több ezer motort javitottam a keleti és a nyugati világ motorjai közül. Itt most az volt a kérdés BVF és IFA között mi a különbség!
Minden karburátort el lehet barmolni, a hibák amit irt azok csak kevéssé hozzáértők szerelési eredményei voltak, talán a suber ciripelés kivételével, ami orvosolható gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!