Mi a különbség a sportkocsik és az izomautók közt?
az izomautó csak egyenesben tud nagyot menni. nehéz, de indokolatlan nagy teljesítménye van :), a futóműve kicsit puhább.
a sportkocsi kanyarban is fogja az utat, kemény futómű, erős motor, relatíve kis tömeg, alacsony tömegközéppont.
Az izomauto eros, nem feltetlenul sport auto. Hogy nehez vagy sem lenyegtelen, nem versenyzesre van, ill nem sport. Elmesz vele a kozertbe es kozben nagyon eros aranytalanul a tudasahoz kepest.
A sportauto mas. Ezek versenypalyara termettek, nem aranytalanul erosek, pl egy honda s2000 rettentoen jo sportgep, pedig alig 240le.
Es sok ilyen van.
Ami supercarkent sportgep na azok a brutal eros sportautok.
A sportkocsik kicsik és célszerűtlenek. 2 vagy 2+2 üléses bódé, kis csomagtér, minden apró rajtuk, hogy könnyűek legyenek és kicsi legyen a légellenállásuk. A futómű is jó kemény, hogy ne imbolyogjon, a motor viszont nem biztos, hogy nagyon erős. Inkább az a lényeg, hogy a tömeg-teljesítmény arány jó legyen, lásd például a Lotusokat. Az első széria 120 lóerős Rover K-motorjait manapság divat körberöhögni, mer' száz lóerővel a garázsból is alig lehet kiállni, a haladáshoz inkább kéccáz köll, de azért piszokul megy vele az autó, mert könnyű.
Az izomautók itt, Európában kevésbé ismertek, inkább Észak-Amerikában volt divatjuk. Ezek általában középkategóriás (5-6 személy, 4.600-4.800 mm-es hossz) négyajtós szedánok voltak, amikbe vagy a full-size batárok (ötméteres, stabilan hatszemélyes böhöm) 7-8 literes V8-asainak kicsit felsrófolt változatait építették, vagy valamelyik sportkocsiból vették át a small block nyolchengerest. Ezek nagyon jól tudtak egyenesen menni, jó negyedmérföldet futottak és életveszélyesen billegtek a kényelemre hangolt futóművön az óriási tömegükkel. Viszont nagyon menő volt, hogy szedánnal is tudsz gumit égetni, odaállhatsz a lámpa elé gyorsulni és talán nem is nyomnak le, közben meg jóval célszerűbb az autód, mint a Corvette, mert elfér benne a bevásárlás minden motyója. Itt, Európában a Mercedes-Benz érzett rá először erre a W109 300SEL 6.3-mal, majd a W116 450SEL 6.9-cel. Később aztán a Jaguar is hasonlót alkotott az XJ-vel, mikor sportautó technikájára húzták rá a Mark IX-hez hasonló bódét, később pedig beleerőlködték a V12-esüket. Papíron ezek is nagyszerűek voltak, a lámpától elindulva otthagyták a gyengébb Porschékat és Maseratikat, de a királyság csak az első kanyarig tartott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!