Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a sportkocsik...

Mi a különbség a sportkocsik és az izomautók közt?

Figyelt kérdés

2018. szept. 18. 20:01
 1/6 anonim ***** válasza:
Izomautó erős és nehéz, míg a sportautó könnyű és erős.
2018. szept. 18. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

az izomautó csak egyenesben tud nagyot menni. nehéz, de indokolatlan nagy teljesítménye van :), a futóműve kicsit puhább.

a sportkocsi kanyarban is fogja az utat, kemény futómű, erős motor, relatíve kis tömeg, alacsony tömegközéppont.

2018. szept. 18. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Az izomautó nem egy hivatalosan létező kategória, csak egy kitalált fantázianév inkább.
2018. szept. 18. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 veterán vas ***** válasza:
Kb. az a különbség, mint az elkötelezett sportember és a "kigyúrt kajakcsávó" között. ;)
2018. szept. 18. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Az izomauto eros, nem feltetlenul sport auto. Hogy nehez vagy sem lenyegtelen, nem versenyzesre van, ill nem sport. Elmesz vele a kozertbe es kozben nagyon eros aranytalanul a tudasahoz kepest.



A sportauto mas. Ezek versenypalyara termettek, nem aranytalanul erosek, pl egy honda s2000 rettentoen jo sportgep, pedig alig 240le.

Es sok ilyen van.


Ami supercarkent sportgep na azok a brutal eros sportautok.

2018. szept. 18. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A sportkocsik kicsik és célszerűtlenek. 2 vagy 2+2 üléses bódé, kis csomagtér, minden apró rajtuk, hogy könnyűek legyenek és kicsi legyen a légellenállásuk. A futómű is jó kemény, hogy ne imbolyogjon, a motor viszont nem biztos, hogy nagyon erős. Inkább az a lényeg, hogy a tömeg-teljesítmény arány jó legyen, lásd például a Lotusokat. Az első széria 120 lóerős Rover K-motorjait manapság divat körberöhögni, mer' száz lóerővel a garázsból is alig lehet kiállni, a haladáshoz inkább kéccáz köll, de azért piszokul megy vele az autó, mert könnyű.

Az izomautók itt, Európában kevésbé ismertek, inkább Észak-Amerikában volt divatjuk. Ezek általában középkategóriás (5-6 személy, 4.600-4.800 mm-es hossz) négyajtós szedánok voltak, amikbe vagy a full-size batárok (ötméteres, stabilan hatszemélyes böhöm) 7-8 literes V8-asainak kicsit felsrófolt változatait építették, vagy valamelyik sportkocsiból vették át a small block nyolchengerest. Ezek nagyon jól tudtak egyenesen menni, jó negyedmérföldet futottak és életveszélyesen billegtek a kényelemre hangolt futóművön az óriási tömegükkel. Viszont nagyon menő volt, hogy szedánnal is tudsz gumit égetni, odaállhatsz a lámpa elé gyorsulni és talán nem is nyomnak le, közben meg jóval célszerűbb az autód, mint a Corvette, mert elfér benne a bevásárlás minden motyója. Itt, Európában a Mercedes-Benz érzett rá először erre a W109 300SEL 6.3-mal, majd a W116 450SEL 6.9-cel. Később aztán a Jaguar is hasonlót alkotott az XJ-vel, mikor sportautó technikájára húzták rá a Mark IX-hez hasonló bódét, később pedig beleerőlködték a V12-esüket. Papíron ezek is nagyszerűek voltak, a lámpától elindulva otthagyták a gyengébb Porschékat és Maseratikat, de a királyság csak az első kanyarig tartott.

2018. szept. 19. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!