Lecseréljem a dízeles autómat benzinesre?
Jelenleg egy 2.0 CRTDI A4-esem van. Úgy alakult, hogy már nem kell hosszabb távokra mennem. Sajnos ezáltal be sűrűsödtek a DPF regenerálások. Random jönnek és elég idegesítő, hogy olyankor fel az autópályára egy 20-30 perces oda-vissza körre. Főleg akkor nagy a boldogság, mikor a munkahelyem parkolójában jön rá reggel mikor megérkezek..
Azon vacillálok, hogy lecseréljem-e egy benzinesre.
Octavia 1.4 TSI-ket nézegetek, Volvo V60 1.6 T4
Szerintetek lecseréljem? DPF kiiktatás nálam nem játszik!
#59: látszik, hogy fogalmad sincs róla mit jelentenek a következő kifejezések: hideg oldali viszkozitás, meleg oldali viszkozitás, teljesítményszint, és ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Pedig ez egy elég egyszerű modell, vagy legalább is kellőképp leegyszerűsíthető, hogy az legyen.
Épp te magad írtad le, hogy a kopások nagy része hidegen jelentkezik. Pont ezért kiemelten fontos, hogy az olaj szivattyúzhatósága (viszkozitása) lehetőleg minél közelebb maradjon az üzemmelegen lévő állapothoz. Minél magasabb a hideg oldali viszkozitás, ez a különbség annál nagyobb. Na most akkor lehet gondolkozni, innentől talán menni fog.
A teljesítményszint, és a meleg oldali viszkozitás teljesen más dolog. De amúgy itt is elmondható nagy általánosságban, hogy minél kisebb egy olaj hideg oldali viszkozitásának az értéke, annál jobb szokott lenni a teljesítményszintje is egyszerre, mivel ezek többnyire erősen adalékolt olajok, tehát alapból egy csomó más tulajdonságot is javítanak, amik a teljesítményszint megállapításakor fontosak, míg a hidegen viszkózúsabb olajok összetételben közelebb állnak az ásványi alap olajhoz. Ennek betartásánál pedig baromi egyszerű dolgunk van, ugyanis ezek visszafelé kompatibilisek, a jobb olaj nyilvánvalóan tudja legalább ugyanazt, mint a rosszabbik.
Szóval bár mivel motorfejlesztő nem, de mérnök azért vagyok, szerintem megengedhetem magamnak ezek alapján leírni a következtetést, hogy a hideg oldali viszkozitásban lefelé történő eltérés semmilyen kárt nem fog okozni a motornak, a meleg oldali viszkozitás és a megfelelő teljesítményszint betartása mellett.
Kicsit itt a végére elment a téma más irányba :D
Úgy döntöttem eladom az autót, neki is jobb lesz és nekem is.
"Régebbi dízelt kell venni, amibe nincs még részecskeszűrő..."
Az így nagyjából az Euro4 korszak legeleje, Lassan 20 év körüli autók... oké, hogy nincs benne részecskeszűrő, csak folyamatosan lakatoltatni kell, hogy ne rohadjon ki alólad. Az jobb?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!