Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lecseréljem a dízeles autómat...

Lecseréljem a dízeles autómat benzinesre?

Figyelt kérdés

Jelenleg egy 2.0 CRTDI A4-esem van. Úgy alakult, hogy már nem kell hosszabb távokra mennem. Sajnos ezáltal be sűrűsödtek a DPF regenerálások. Random jönnek és elég idegesítő, hogy olyankor fel az autópályára egy 20-30 perces oda-vissza körre. Főleg akkor nagy a boldogság, mikor a munkahelyem parkolójában jön rá reggel mikor megérkezek..

Azon vacillálok, hogy lecseréljem-e egy benzinesre.

Octavia 1.4 TSI-ket nézegetek, Volvo V60 1.6 T4


Szerintetek lecseréljem? DPF kiiktatás nálam nem játszik!



máj. 25. 11:48
1 2 3 4 5 6 7 8
 61/74 anonim ***** válasza:
33%

#59: látszik, hogy fogalmad sincs róla mit jelentenek a következő kifejezések: hideg oldali viszkozitás, meleg oldali viszkozitás, teljesítményszint, és ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Pedig ez egy elég egyszerű modell, vagy legalább is kellőképp leegyszerűsíthető, hogy az legyen.


Épp te magad írtad le, hogy a kopások nagy része hidegen jelentkezik. Pont ezért kiemelten fontos, hogy az olaj szivattyúzhatósága (viszkozitása) lehetőleg minél közelebb maradjon az üzemmelegen lévő állapothoz. Minél magasabb a hideg oldali viszkozitás, ez a különbség annál nagyobb. Na most akkor lehet gondolkozni, innentől talán menni fog.


A teljesítményszint, és a meleg oldali viszkozitás teljesen más dolog. De amúgy itt is elmondható nagy általánosságban, hogy minél kisebb egy olaj hideg oldali viszkozitásának az értéke, annál jobb szokott lenni a teljesítményszintje is egyszerre, mivel ezek többnyire erősen adalékolt olajok, tehát alapból egy csomó más tulajdonságot is javítanak, amik a teljesítményszint megállapításakor fontosak, míg a hidegen viszkózúsabb olajok összetételben közelebb állnak az ásványi alap olajhoz. Ennek betartásánál pedig baromi egyszerű dolgunk van, ugyanis ezek visszafelé kompatibilisek, a jobb olaj nyilvánvalóan tudja legalább ugyanazt, mint a rosszabbik.


Szóval bár mivel motorfejlesztő nem, de mérnök azért vagyok, szerintem megengedhetem magamnak ezek alapján leírni a következtetést, hogy a hideg oldali viszkozitásban lefelé történő eltérés semmilyen kárt nem fog okozni a motornak, a meleg oldali viszkozitás és a megfelelő teljesítményszint betartása mellett.

máj. 25. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/74 anonim ***** válasza:
máj. 26. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/74 anonim ***** válasza:
35%
Most, hogy elmagyaraztuk neki a viszkozitas temat, meg beraktam neki a Mobil1 olajat, hirtelen eltunik az ember. :D
máj. 26. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/74 anonim ***** válasza:
Egyébként mindenki eltűnt. 😅
máj. 26. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/74 A kérdező kommentje:

Kicsit itt a végére elment a téma más irányba :D

Úgy döntöttem eladom az autót, neki is jobb lesz és nekem is.

máj. 26. 18:21
 66/74 anonim ***** válasza:
De mit veszel végül?
máj. 26. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/74 A kérdező kommentje:
Volvo V60 T4 -ben gondolkodom, nem rosszak az adatai 1.6 turbó, 178Le. Esetleg Octavia kombi 1.4 vagy 1.5 tsi 2015 utánit, vagy ha találok akk A4 2.0 tfsi, de ezt is csak 2014-15 utánit.
máj. 26. 22:35
 68/74 anonim ***** válasza:
Nah király!
máj. 26. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/74 anonim ***** válasza:
Sok turbós benzinesben is van már részecskeszűrő, adblue, kettőstömegű. Régebbi dízelt kell venni, amibe nincs még részecskeszűrő , ha a fogyasztás a lényeg. Vagy ha újabbat akarsz, kis fogyasztással, akkor hibrid, plug in is megoldás, főleg ha napi pár km-t mész be se fog indulni a benzinmotor.
jún. 4. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/74 anonim ***** válasza:

"Régebbi dízelt kell venni, amibe nincs még részecskeszűrő..."

Az így nagyjából az Euro4 korszak legeleje, Lassan 20 év körüli autók... oké, hogy nincs benne részecskeszűrő, csak folyamatosan lakatoltatni kell, hogy ne rohadjon ki alólad. Az jobb?!

jún. 4. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!