Lecseréljem a dízeles autómat benzinesre?
Jelenleg egy 2.0 CRTDI A4-esem van. Úgy alakult, hogy már nem kell hosszabb távokra mennem. Sajnos ezáltal be sűrűsödtek a DPF regenerálások. Random jönnek és elég idegesítő, hogy olyankor fel az autópályára egy 20-30 perces oda-vissza körre. Főleg akkor nagy a boldogság, mikor a munkahelyem parkolójában jön rá reggel mikor megérkezek..
Azon vacillálok, hogy lecseréljem-e egy benzinesre.
Octavia 1.4 TSI-ket nézegetek, Volvo V60 1.6 T4
Szerintetek lecseréljem? DPF kiiktatás nálam nem játszik!
#20 Igen tudom, 6-os fokozatot nem is használok, 90-es tempónál max 4.-be.
Autópályán 115-125 sebességnél 5.-ben pörög 2400-2600 között.
Mivel jar a DPF regeneralasa? csokken a teljesitmeny vagy megno a fogyasztas arra az idore?
Nagyon sokan jarnak dizellel rovid tavokon is, foleg vallalkozok mert ok leirjak a gazolajat a ceges adobol de maganutakra hasznaljak az autot. Van egy baratom akik csak dizel autot vesznek a fogyasztas miatt es mert leirjak a gazolajat az adobol. Hetkoznap csak ott helyben mennek az autoval, neha elmennek vele pl Pecsre de nem minden hetvegen. Igy csinaljak mar legalabb 20 eve es most fiatal dizel autoik vannak, az egyik egy pickup amivel csak a foldekre visznek uzemanyagot meg ilyenek, szoval nem mennek vele egyhuzamba 15-20 kmnel tobbet.
#24 Nő a fogyasztás igen, de ez engem nem érdekel, se az ideiglenes teljesítmény csökkenés. Az a baj, hogy nem 1x volt már olyan, hogy mikor megérkeztem valahova neki pont akkor jött, hogy regeneráljon.
De van, hogy nem tudok elmenni vele még plus körökre mert dolgom van.
Ha 3-4x elszalasztom akkor letilt a kocsi, 2000 fölé nem engedi a fordulatot stb, ilyenkor szerelő/márkaszerviz és forced regen kell.
Velem, még nem esett meg szerencsére, pedig volt egyhuzamban 1-2 alkalom hogy nem tehettem mást leállítottam a kocsit..
Ismerősömmel már előfordult ez, ugyan ez a motorja van a kocsijának.
Én új, 0 km-es, Euro6-os, biturbós dízel vétele után 1 évvel jártam így. Már nem kellett többet több száz km-re ingáznom. Úgy láttam jobbnak anyagilag, hogy csak ezért nem adom el.
Már 5 éve így használom. Jó, nem két sarokra futkosok kocsival, meg nem is 2-3 km-eket gurulok vele, de nem is 500-at egyhuzamban mint régebben. Elég sok a városi üzem. Valóban bosszantó, mikor ekkor kezd regenerálni. De nálam sosem tartott 20-30 percig. 10 pec latt végezni szokott. Annyira sosem siettem sehova, még reggel munkába se, hogy ennyi ne férjen bele. Regeneráláshoz pedig nem a sebesség kell, feleslegses emiatt céltalanul autóplyára menni. A dízel üzemű városi csuklós buszokkal sem köröznek csak emiatt az autópályákon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!