Lecseréljem a dízeles autómat benzinesre?
Jelenleg egy 2.0 CRTDI A4-esem van. Úgy alakult, hogy már nem kell hosszabb távokra mennem. Sajnos ezáltal be sűrűsödtek a DPF regenerálások. Random jönnek és elég idegesítő, hogy olyankor fel az autópályára egy 20-30 perces oda-vissza körre. Főleg akkor nagy a boldogság, mikor a munkahelyem parkolójában jön rá reggel mikor megérkezek..
Azon vacillálok, hogy lecseréljem-e egy benzinesre.
Octavia 1.4 TSI-ket nézegetek, Volvo V60 1.6 T4
Szerintetek lecseréljem? DPF kiiktatás nálam nem játszik!
#52: honnan tudod amúgy, hogy hol dolgozom? A márkaszervízeknek egy a lényeg, vedd a méregdrága márkás olajat, ami a legdrágább. Nyilvánvalóan jó lesz az autóba, különben nem ajánlanák bele, ezt senki nem tagadja, de tegye fel a kezét, aki az autó teljes élettartama során gyári olajjal hajtja... Szerintem nem találnánk sok embert.
A lényegre is reagálva: tekintve, hogy a motor előbb utóbb bemelegszik 100°C környékére, amit nevezhetünk ideális állapotnak, a cél, hogy az olaj viszkozitását ide minél közelebb hozzuk. Modern motorokban ez egyre szigorúbb előírás, viszont senki nem mondta, hogy ne lenne ez ugyanúgy előnyös egy régebbi motor számára, főleg, ha gyakran jársz vele rövidebb távokon. Két dolgot kell minden esetben figyelemben tartani: a teljesítményszintet, ami egy teljesen másik mutató, és a meleg oldali viszkozitást, amitől tényleg nem szabad eltérni.
Nekem egy oldtimer dízelautóm van, ennek a gyári könyve, még 15W40-et, de talán 20W50-et is ajánlott. Én pedig 5W40 fullszintetikus olajat teszek bele, ez az olajtechnológia még nem is létezett, amikor azt a motort a piacra tobták. Megsúgom, az ég világon semmi baja nem lett tőle a motornak, hogy nem a gyári ajánlott, hidegen lekvár viszkozitású olajat töltöm bele, a teljesítményszintje pedig klasszisokkal jobb az akkor elérhető legjobb olajnál is.
Őszintén, ennek felfogásához igazán még mérnöknek sem kell lenni. Nekem nem szakterületem a tribológia, de ezek olyan alap összefüggések, amiket jó eséllyel minden járműgépész tud, aki képes volt felfogni a viszkozitás jelentőségét. Ha továbbra is úgy gondolod, hogy baromságokat beszélek, várom válaszod.
52-esnek fogalma sincs a viszkozitasi osztalyokrol. 10W, 15W helyere barmikor tehetsz 5W, vagy 0W olajat, csak jobb a motornak a kenese hideginditasnal. Uzemmelegen pedig ugyan az lesz a viszkozitas.
Valamelyik gyarto meg a flakonon is reklamozta, hogy lefele kompatibilis a W elotti szam. Pont az ilyen tudatlanok miatt.
59: A teljesitmenszintet, szabvanyokat es a meleg oldali viszkozitast nyilvan be kell tartani.
Egy 0W40 olajjal, viszont sokkal kisebb hidegen a kopas, mint egy 10W40-el. Ha utobbi van eloirva, akkor is. (Mert 20 eve meg nem volt elerheto a masik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!