Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lecseréljem a dízeles autómat...

Lecseréljem a dízeles autómat benzinesre?

Figyelt kérdés

Jelenleg egy 2.0 CRTDI A4-esem van. Úgy alakult, hogy már nem kell hosszabb távokra mennem. Sajnos ezáltal be sűrűsödtek a DPF regenerálások. Random jönnek és elég idegesítő, hogy olyankor fel az autópályára egy 20-30 perces oda-vissza körre. Főleg akkor nagy a boldogság, mikor a munkahelyem parkolójában jön rá reggel mikor megérkezek..

Azon vacillálok, hogy lecseréljem-e egy benzinesre.

Octavia 1.4 TSI-ket nézegetek, Volvo V60 1.6 T4


Szerintetek lecseréljem? DPF kiiktatás nálam nem játszik!



máj. 25. 11:48
1 2 3 4 5 6 7 8
 51/74 anonim ***** válasza:
26%
Egy dízel turbo nélkül halott!🤗 Wow! Ritkán használok klímát, mert k.rva egészségtelen és nem mindeki kakál be egy kis melegtől(bár sok dagatt bánat igen). Nem lehet mindeki klíma b.zi. 🫠 De mindegy is. De hát jó is az amikor dpf a turbo nagynyomású meg a kettős tömegű besz.rik. Mert előbb utóbb b.szrik. Ilyesmi miatt nem kell aggódnom szerencsére. Annyi f.s bajuk van egy idő után hogy nem igaz ezeknek az agyon szabályozott dízeleknek.... Maradtatok volna inkább az óvszerben a füst okádó, adblúúút evő sz.rjaitokkal....🤣🤣🤣🤣Na pussz!
máj. 25. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/74 anonim ***** válasza:
39%
#50 Miért nem te ülsz ott Wolfsburgban akkor? A márkaszakik se véletlen harapnak ha nem az az olaj van benne, bizonyára láttak már csúnya dolgokat ennek következményeképp. Ha belelehetne tenni mást, benne lenne a kézikönyvben, ha nincs akkor nem lehet.
máj. 25. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/74 anonim ***** válasza:
#51 Jaj ha tudnád mennyi fut félmillióval hibátlanul. De biztos nagyon okos és racionális döntést hoztál jár a bukósimi, verseny a hegy tetejéig?😆
máj. 25. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/74 A kérdező kommentje:
#49 Te napi szinten milyen távokat mész vele? Autópályán vagy sima közúton 90-es tempóval?
máj. 25. 19:21
 55/74 anonim ***** válasza:
Van amikor napi 10km, van amikor 300 nagyon változó. Van hogy napokig úgy van használva hogy pl télen az üzemit sem éri el webasto nélkül.
máj. 25. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/74 A kérdező kommentje:
#55 Én mindennap csak dolgozni járok vele 9.8 Km-re sajnos. Éppen hogy felmegy a mutató 90 fokra, de az olaj tuti nem üzem meleg.
máj. 25. 19:53
 57/74 anonim ***** válasza:
68%

#52: honnan tudod amúgy, hogy hol dolgozom? A márkaszervízeknek egy a lényeg, vedd a méregdrága márkás olajat, ami a legdrágább. Nyilvánvalóan jó lesz az autóba, különben nem ajánlanák bele, ezt senki nem tagadja, de tegye fel a kezét, aki az autó teljes élettartama során gyári olajjal hajtja... Szerintem nem találnánk sok embert.


A lényegre is reagálva: tekintve, hogy a motor előbb utóbb bemelegszik 100°C környékére, amit nevezhetünk ideális állapotnak, a cél, hogy az olaj viszkozitását ide minél közelebb hozzuk. Modern motorokban ez egyre szigorúbb előírás, viszont senki nem mondta, hogy ne lenne ez ugyanúgy előnyös egy régebbi motor számára, főleg, ha gyakran jársz vele rövidebb távokon. Két dolgot kell minden esetben figyelemben tartani: a teljesítményszintet, ami egy teljesen másik mutató, és a meleg oldali viszkozitást, amitől tényleg nem szabad eltérni.


Nekem egy oldtimer dízelautóm van, ennek a gyári könyve, még 15W40-et, de talán 20W50-et is ajánlott. Én pedig 5W40 fullszintetikus olajat teszek bele, ez az olajtechnológia még nem is létezett, amikor azt a motort a piacra tobták. Megsúgom, az ég világon semmi baja nem lett tőle a motornak, hogy nem a gyári ajánlott, hidegen lekvár viszkozitású olajat töltöm bele, a teljesítményszintje pedig klasszisokkal jobb az akkor elérhető legjobb olajnál is.


Őszintén, ennek felfogásához igazán még mérnöknek sem kell lenni. Nekem nem szakterületem a tribológia, de ezek olyan alap összefüggések, amiket jó eséllyel minden járműgépész tud, aki képes volt felfogni a viszkozitás jelentőségét. Ha továbbra is úgy gondolod, hogy baromságokat beszélek, várom válaszod.

máj. 25. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/74 anonim ***** válasza:
26%

52-esnek fogalma sincs a viszkozitasi osztalyokrol. 10W, 15W helyere barmikor tehetsz 5W, vagy 0W olajat, csak jobb a motornak a kenese hideginditasnal. Uzemmelegen pedig ugyan az lesz a viszkozitas.

Valamelyik gyarto meg a flakonon is reklamozta, hogy lefele kompatibilis a W elotti szam. Pont az ilyen tudatlanok miatt.

máj. 25. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/74 anonim ***** válasza:
46%
#58 Az adott motor illesztéseinek a tökéletes kenőképességű olaj az ami elő van rá írva, ennyi, ráadásul pont a hideg üzemállapot a mérvadó, ugyanis a motor kopásának jelentős hányada itt zajlik le, különösen ha valaki önjelölt motorfejlesztő mérnökcsapatnak képzeli magát, és beletesz bármilyen szabványnak megfelelő, bármilyen kenőképességű olajat, és pont ezért nem a 0w-vel van alapvetően baj, a baj azzal van hogy az adott olaj valószínű teljesen más szabványnak felel meg, nem annak aminek megkéne hogy feleljen, ezzel ki tudja milyen károkat téve a motorban.
máj. 25. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/74 anonim ***** válasza:
35%

59: A teljesitmenszintet, szabvanyokat es a meleg oldali viszkozitast nyilvan be kell tartani.

Egy 0W40 olajjal, viszont sokkal kisebb hidegen a kopas, mint egy 10W40-el. Ha utobbi van eloirva, akkor is. (Mert 20 eve meg nem volt elerheto a masik).


[link]

máj. 25. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!