Mekkora rizikó most 2024-ben dízel autót venni?
Mit jelent neked a rizikó?
Bizonyos használat esetén még mindíg nincs jobb a dízeleknél, akik hosszú távokat autóznak, az elektromos szóba sem jöhet.
Egy öreg dízel annyira rizikós, mint néhány évvel ezelőtt, a sok éves használt autóban mindíg van rizikó.
Nekem sem világos, hogy milyen rizikóra, kockázatra gondolsz...
Ha ez segít, 2018-ban rendeltem egy új, biturbós, Euro6-os dízel autót. Kisebb műszaki kockázatnak éreztem, mint egy sok km-es, sokadik tulajos idősödő, behozott használtat. Azóta is használom, köszöni szépen, teljesen jól van. Tankolom, olajcsere és használom. Pedig nem vagyok területi képviselő, nincs cégem, nem járom naponta keresztül-kasul Európát.
#2 "A gyárak leállnak a dízel motorok gyártásával."
Nem éppen úgy néz ki. A közelmúltban több gyártó is bejelentette hogy full elektromos meghajtás helyett tovább fejlesztik a belsőégésű motorjaikat.
Ha meg le is állna a gyártás, alkatrész és üzemanyag továbbra is lenne hozzájuk még hosszú évekig.
"A gyárak leállnak a dízel motorok gyártásával."
Mert a motort gyakrabban cseréljük, mint féket. :DDD
5-höz annyiban csatlakozom, hogy üzemanyag, plusz alkatrész lesz. Ha le is állnának, nyilván lassan futna ki az egész, és egyre ritkábban lehet kapni bizonyos alkatrészeket egyre drágábban, de addigra úgyis kirohadna alólad amit most vennél.
Ja, hogy alkalmatlankodottság a szempont?! Én ettől nem rettegnék. A gyártók hangzatos tervei hogy X évtől nem gyártanak belsőégésű motort, ha megnézzük évről-évre folyamatosan tolódnak kifelé. A másik, oké, hogy nem szerelnek össze többet ilyen motort a gyárakban, de a beszállítóknak nem lesz központilag világszinten megtiltva, hogy alkatrészt gyártsanak. Miért tennék? Több milliárd autó van forgalomba. Ezekben időnként alkatrészt kell cserélni. Ez nem kis üzlet, óriási a piaci igény. Még Nyugat-Európában sincs akkora gazdagság, hogy ha egy gyártó beszünteti a belső égésű motorok összerakását, akkor a felhasználók tömegesen dobnák a kukába az akár pár éves belső égésű motoros autókat. Miért tennék, semmi értelme nem lenne. Így piaci igény évekig lenne még az alkatrészekre. Mellesleg egy dízel, vagy benzinmotorhoz szükséges alkatrész gyártástechnológiában nem sokban tér el egymástól. Tehát ezzel az erővel a benzinmotoroktól is rettegni kellene.
A mostani tervek szerint sok gyártó 2030-as céldátumot hangoztat. De mire odaérünk simán lesz az 2035-2040. Alkatrész még az után is jó 20 évig lesz. Tehát a következő 40 évben szerintem nincs ettől félni való. Gondolom azon túl meg nem tervez senki ugyanazzal az autóval. Szerintem előbb fog a megfizethető árú kőolajtermék eltűnni a piacról, mint az autóalkatrész. Na meg 2060-2070 környékén lesznek sokkal komolyabb globális problémák is, mint hogy milyen autót vegyünk...
"Nyilván már sok gyártó nem fejleszt dízelt..."
Nem annyira nyilván! Nemsokára jön az Euro7. Ha nem fejleszt, nem fog megfelelni a normának egy 2010-es években kifejlesztett technika.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!