Nagy rizikó egy öregebb luxusmárkát venni mint egy új kisautót?
4millio forint környékén szeretnék autót venni és 2 lehetőség között tétovázok:
1. vadi uj , alap kisauto
2. 6 éves, 50e km, 1 év garanciás (márkaszervizes) Audi A3
Mindegyik 4 millió forint és nekem az AUDI hoz húzna a szívem, de félek, hogy tul nagy luxus manapság egy ilyen autó.
(Egyébként 1edül élek és átlag feletti a fizetésem)
6 éves 50e km-t futott autó szerintem még nem öreg.
Az Audi A3 nem egy luxusautó.
Ilyen feltételekkel én is az A3-ast venném, mint valami fapados 3 hengeres Daciat.
6 éves azért nem olyan öreg. Azt hittem 20 évesre gondolsz.
Viszont gondold át, hogy hol használnád.
Én a kicsi újat venném, mivel naponta városban közlekedem. Belvárosi részen dolgozom, ahol a parkolás sokkal könnyebb egy kisebb autóval. Alig van hely, és sokszor úgy állnak, hogy nagyobb autó nem fér be.
És 99%-ban egyedül ülök az autóban.
Na, meg még 2 évesnél fiatalabb autóm sose volt. Szeretnék egyszer vadonatújat 😊
4 millió forint jelenleg a Swift belépő ára, annyiért a full fapadot kapod. Vagy kicsit extrás Daciát, de az szerintem még rosszabb.
Nem olyan öreg még, és ha valós a futásteljesítmény, akkor nem is feltétlen lesz egyből gondod az Audival, de nyilván az a különbség, hogy majd 2-3 év múlva az Audi már elkezdhet százezreket kivenni a zsebedből, míg egy új Suzuki még akkor is lényegében új autó lesz.
Sajnos a magyar átlag feletti fizetés sem feltétlen elég egy ilyen autó fenntartására, tekintve, hogy a magyar átlag feletti fizetés legtöbbször még mindig a nyugati átlag alatt van. És ezeket az autókat oda méretezik, ott veszik a legtöbben újonnan. Ezt érdemes átgondolni.
Nem titok, én összesen minden bevételi forrásomból havi ~500 ezer forintot keresek nettóban, van hogy több, van hogy kicsit kevesebb, de ez az átlag. Kettő autót tartok fent, amiből az egyik egy 5 éves, 60e km-es BMW 3-as, a másik egy 8 éves Kia Cee'd, majdnem 100 ezer kilométerrel. Ezt használom napi szinten, a BMW-t csak nagyobb utakra, meg nyaralni.
Hát, azért a BMW még így is kivett már annyi pénzt a zsebemből, hogy sokszor gondolkodtam az eladásán. Az Audi is ugyanez a kategória. Ha neked nem gond az, hogy lesz olyan, hogy egy havi fizudnak megfelelő összeget elvisz egy drágább modul vagy alkatrész cseréje, akkor mehet az Audi, de a Suzuki/Dacia mindenképp a józanabb választás. Kinek mi a fontos. :)
4-es vagyok, kifelejtettem a lényeget:
A városban nyúzott, nem különösebben kímélt Kia még az olajcseréken, fékcserén, egyéb kopó-fogyó dolgokon kívül egy forintot nem vett ki a zsebemből. Ez a nem mindegy.
Ma már nem sok választék van 4 millióig ami az új autókat illeti. Corsa, Yaris is kicsivel 4 fölött kezdődik.
Amit írtam képletesen, példaként értettem. Nem azt írtam, hogy csak és kizárólag Dacia jöhet szóba. Talán Fiat Tipo, Suzuki Swift és még egy-két típus éppen beleférhet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!