Nagy rizikó egy öregebb luxusmárkát venni mint egy új kisautót?
4millio forint környékén szeretnék autót venni és 2 lehetőség között tétovázok:
1. vadi uj , alap kisauto
2. 6 éves, 50e km, 1 év garanciás (márkaszervizes) Audi A3
Mindegyik 4 millió forint és nekem az AUDI hoz húzna a szívem, de félek, hogy tul nagy luxus manapság egy ilyen autó.
(Egyébként 1edül élek és átlag feletti a fizetésem)
#10
Tessék itt egy 600.000es tétel. Egybe lett kifizetve.
Szelepvezérlés állító okoskerék 250.000
Riasztó vezérlőmodul + sziréna 150.000
Váltó oldali főtengely szimering 100.000
Kísérő és segédanyagok 100.000
Márkaszervizben.
@7: Turbó. 330i. Gari vége után egy évvel.
Egyébként volt nekem egy 1997-es E36 kupém is 2,5 sorhatos motorral, az is olyan pénzeket visz el (mondjuk az állapota is hibátlan volt), hogy csak néztek a legtöbben. De bizony, prémium autó, prémium fenntartás, aki nem látja be, az szokott sírni, miután megvesz egy ilyet, és rájön.
@15 válaszomhoz kiegészítésképp:
Eszembe is jutott pár nagyobb tétel az E36-hoz, amiket kellett cserélnem.
Kettőstömegű: ~290eft
Komplett fékrendszer (nyilván gyári minőség): ~190eft
És ezek CSAK ALKATRÉSZÁRAK, egy 20-30 éves prémiumautóhoz. Rakd rá a szorzót, mert a modern autónak még több az alkatrészára, és meg is van, hogy félmillió egy olyan tétel, ami évente akár többször is egyben rámegy egy ilyenre.
Az első ember akiről hallok, hogy benzines BMWben DMF-et cserélt :D
Amúgy ilyen alkatrészekből amit a BMWnél felsoroltak nyilván horror az új, ha a wallisban veszed. Én pl a két króm vesét cseréltem az E46-on, origi BMW, márkaszervízből asszem 65 000db volt a kettő. Na most ugyanez bontottan - ha találsz akkor max 10, az ebayről vagy aliról max 5000 :D
Amúgy a felsorolásban nem maga az alkatrész volt a drága, mert egy főtengely szimering nem 100 000- Ott az volt a drága, hogy a BMW márkaszervíz szabott áron levette a váltót és visszarakta. Ugyanez egy független szervízben a fele sem lett volna, ahogy a többi sem.
De ehhez azért hozzátenném, hogy ha valaki egy F30 kategóriájú és felszereltségű autóval bemegy egy márkaszervízbe, az ugyanolyan drága lesz. Sőt, ha ugyanilyen vagy hasonló gondokkal bevinnénk egy 20 éves Passatot a Porsche Hungáriához instant gazdasági totálkár lenne, mert ott is hasonló összegű számlát kapnánk.
Szóval ez a prémium dolog ilyen téren szerintem hülyeség. Vannak alkatrészek amik másabbak, nagyobbak, erősebbek, bonyolultabbak stb azok drágábbak. De önmagában nem azért lenne sok egy fapad F30 Modern Line szervize a wallisban mert az prémium és BéLyemWé, hanem mert wallis. Ugyanaz a sarki normálisa autószervizben, unixos/bárdis anyagból rögtön cska a harmada.
Anno én is kértem ajánlatot BMW márkaszervizből, csak úgy kiváncsiságból:
BMW LL4 5W-30 (hordós) DB 6,5liter 5511/liter 35 822,-
OLAJSZŮRŐ 1DB 4 855ft
Ennyiből négyszer megcsinálom magamnak, de ismerősömék műhelyében számlásan, yattal is kényelmesen kijön kétszer.
Ha van gari az A3-ra és nem valami rettenetesen betegágy modell akkor ismán válalható és fenntartható prémium költségek nélkül is. El lehet hordani márkaszervizbe is, de Magyarországon annak általában már nincs értéknövelő szerepe, szóval sok esetben felesleges.
"Az átlag feletti fizetésem netto 400ezer egyébként. Tehát semmi kimagasló."
Hát nekem a bruttóm nincs ennek a közelében sem. Ilyen fizetéssel szerintem nem kérdés, simán bevállalható, még akár A3-asnál komolyabb autó is. Bruttó 600e-s fizetést átlag alkalmazottak szerintem nem sokan kapnak.
A3-asból nekem is az előző generációs tetszik, amit te is néztél. Az újban valahogy túl sok a sarok, él, szög.
#17
Ne akard megmagyarázni miért annyi vol amennyi. Ezek alkatrész+munkadíj árak. Szerinted ki vesz le egy váltót 70.000 alatt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!