Miért ellenzik ennyien az SUV-kat?
Ez most divat is egyrészt másrészt nyilván nagyobb komfort és biztonságérzetet ad az embernek.
De szerintem nem csupán a divatról szól a történet, meg nem is a racionalitásról, valahol az érzelmekről szerintem.
Sokan írják, hogy betiltanák, mivel túl nehéz, rossz a légellenállása, ezért Földanya Istennőnek nem tetszik. Nemrégiben újra megerősödött ez az ősi kultusz immár a "zöldpolitika" és a környezetvédelem szinezetében.
Én szeretek SUV-al közlekedni. Volt egy lapos hatchbackem. Utána egy crossoverem. Most egy SUV.
Nem ülnék vissza laposabb autóba, most már taszítanak a hatchbackek, sedanok és társaik.
Tetszik, hogy tank méretű magas kocsiban ülök, még ha egyedül is, még ha Budapesten belül is. Persze kihasználom földúton is.
Sokan mondják, hogy nem jól parkolható, de a magasabban felszereltség kb. beparkolnak maguktól, csak rá kell bökni az érintőképernyőn a kamerán látott parkolóra, így könnyebb a parkolás számomra, mint az idősebb városi kisautóval, amin sem kamera, sem radar, stb.
A legolcsóbb új autó talán a Dacia Sandero ami félúton van a hatchback és a crossover között. A Dusterhez képest pedig pár százezres a különbség. Tehát a vételár nem meghatározó. Ezért nem státuszszimbólum. Duster mellett árban ott van a szintén legnépszerűbb Vitara/S-CROSS és MG is.
Fel lehet menni árban pedig egyenesen a végtelenségig. BMW X5, Tesla és egyéb elektromos csodák.
Miért is kellene kiszorítani, betiltani? Miért fáj egyeseknek, hogy rájöttek a gyártók, hogy a vevők többsége egyszerűen JOBBAN ÉRZI MAGÁT egy ilyen autóban, divattól és praktikumtól függetlenül?
Ha megkereste a pénzt az ilyenre, megtermelte az árát, miért ne vehetne amit akar szemben azokkal akiknek ilyen 300 nettó a munkaerőpiaci értéke, vagy még annyi se?
#11 Senki sem mondta, hogy "mindenki" gyűlöli őket. Sőt, én mint ellenző egyáltalán nem utálom őket. Amit a kényelemről és praktikumról írnak a hívei, azokkal maximálisan egyetértek. Tényleg nagyon kényelmesek. Tényleg nagyon praktikusak.
Az, hogy mérlegelem a pozitív és negatív oldalait és mindent összevetve oda lyukadok ki, hogy ellenzem őket, az nem azt jelenti, hogy a pozitív oldalai ne lennének valódiak. És biztos vagyok benne, hogy sokan mások is így gondolják, akik hozzám hasonlóan ellenzik.
Azt írod beparkol magától :DD hát néhány SUV tulajnak nem is árt ha van ilyen funkció, amennyi szerencsétlenség nem tud vele beparkolni. igaz így az automatikus manőverrel kb 5ször tovább tart, de sebaj:DD biztonságérzetet lehet ad, csak attól te nem leszel jobb sofőr :D
nekem egy ford focus kombim van (2020-as vignale) sose cserélnem el SUV-ra.
Ez a baj hogy sokan azt mondják, mint itt némely válaszoló, hogy a, szükség, a szükség.
Nem szeretnék szükségben élni. Igaz el lehet vinni a gyereket iskolába egy Seicentóval is. Vagy tömegközlekedéssel ha a szükség úgy tartja.
Vagy ehet száraz kenyeret meg puliszkát a család, a szükség nagy úr.
Csakhogy nagyon sokan nem a szűk szükség alapján akarják élni az életüket, nem a szükség alapján választanak élelmet, lakást, autót, mindezt megtehetik, ha a jövedelmük nem csak a "szűk"ségre elég. És nem azért dolgoznak mint a barom, tanulnak, taníttatják a gyereket, hogy a szükségen, minimumon éljenek. Ennek a SUV csak egy kis része.
Kedves utolsó, én pl. nem szeretnék a "ki a jobb sofőr" versenybe beszállni, nem tudok gyorsan parkolni, komótosan vezetek, lassabban mint amit a motor bír hiába villognak mögöttem. Nem megyek olyan gyorsan hogy veszélyeztessek magamat és másokat. Ha úgy tartja kedvem óra szerinti 130-al előzöm autópályán a kamionsort, hiába villognak mögöttem.
Rosszabb ember vagyok ha nem én vagyok a legjobb sofőr? Nem gondolom :)
"Nem szeretnék szükségben élni. Igaz el lehet vinni a gyereket iskolába egy Seicentóval is. Vagy tömegközlekedéssel ha a szükség úgy tartja."
Ott nincs értelme, hogy a kérdező ezt is csak kiforgatja. Hiszen a szükséges nem azt jelenti, hogy neked Seicentoval kell járnod vagy bármiben nélkülöznöd kellene.
Egyszerűen vannak logikus határok, amin a SUV minden szempontból túlmegy. De nyilván világtalannak ezt hiába magyarázza bárki, mert ő csak akkor ér valamit, ha SUV-val oktat a pályán.
Szóval te jobban érzed magad benne, ezért mindenki más is pusztán ezért veszi, oké :D
Egyébként leírtad, túl nagy karbonlábnyom (minden téren)
túl nagy területigény a forgalomban és parkolásnál
Valóban kihasználatnal képességek (vagy meg sincsenek, csak a látszata)
De a legfontosabb, ami már morális kérdés:
Egyrészt a proli irigy (nyilván nem a Duster szintű hullatékokra, hanem a 20m+ SUV-okban tespedő megélhetési anyukákra selyemgengszterekre és hasonlókra. Másrészt minél jobb, újabb, nagyobb autóban ül valaki annál nagyobb barom az utakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!