Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ellenzik ennyien az...

Miért ellenzik ennyien az SUV-kat?

Figyelt kérdés

Ez most divat is egyrészt másrészt nyilván nagyobb komfort és biztonságérzetet ad az embernek.


De szerintem nem csupán a divatról szól a történet, meg nem is a racionalitásról, valahol az érzelmekről szerintem.


Sokan írják, hogy betiltanák, mivel túl nehéz, rossz a légellenállása, ezért Földanya Istennőnek nem tetszik. Nemrégiben újra megerősödött ez az ősi kultusz immár a "zöldpolitika" és a környezetvédelem szinezetében.


Én szeretek SUV-al közlekedni. Volt egy lapos hatchbackem. Utána egy crossoverem. Most egy SUV.


Nem ülnék vissza laposabb autóba, most már taszítanak a hatchbackek, sedanok és társaik.


Tetszik, hogy tank méretű magas kocsiban ülök, még ha egyedül is, még ha Budapesten belül is. Persze kihasználom földúton is.


Sokan mondják, hogy nem jól parkolható, de a magasabban felszereltség kb. beparkolnak maguktól, csak rá kell bökni az érintőképernyőn a kamerán látott parkolóra, így könnyebb a parkolás számomra, mint az idősebb városi kisautóval, amin sem kamera, sem radar, stb.


A legolcsóbb új autó talán a Dacia Sandero ami félúton van a hatchback és a crossover között. A Dusterhez képest pedig pár százezres a különbség. Tehát a vételár nem meghatározó. Ezért nem státuszszimbólum. Duster mellett árban ott van a szintén legnépszerűbb Vitara/S-CROSS és MG is.

Fel lehet menni árban pedig egyenesen a végtelenségig. BMW X5, Tesla és egyéb elektromos csodák.


Miért is kellene kiszorítani, betiltani? Miért fáj egyeseknek, hogy rájöttek a gyártók, hogy a vevők többsége egyszerűen JOBBAN ÉRZI MAGÁT egy ilyen autóban, divattól és praktikumtól függetlenül?

Ha megkereste a pénzt az ilyenre, megtermelte az árát, miért ne vehetne amit akar szemben azokkal akiknek ilyen 300 nettó a munkaerőpiaci értéke, vagy még annyi se?


2024. márc. 4. 16:29
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
90%
Ez volt a reklám helye. :-)))
2024. márc. 4. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
11%
Szimplán csak élettelen ostoba prolik.
2024. márc. 4. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
85%
Nah, szépen le is írtad, hogy mi a baj vele.
2024. márc. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
89%

"Ez most divat is egyrészt"


Kezdetnek mondjuk ez az első ok, hogy valaki pusztán divatból vesz egy kétszer akkora autót mint amekkorára szüksége van.


"másrészt nyilván nagyobb komfort"


Nyilván a komfort nem a mérettől függ. Pont a SUV az ami alapvetően meglehetősen kicsi belülről a külső méretéhez képest.


"és biztonságérzetet ad az embernek."


Igen ez a következő probléma, hogy biztonságÉRZETET ad, de nem feltétlenül nyújt sokkal több biztonságot.

2024. márc. 4. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
76%

Mi alapján érdemli meg a nagyobb túlélési esélyt a SUV-tulajdonos?

Csak mert több pénze van? Pofátlanság...

2024. márc. 4. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
90%

Tök jó pontokat írtál, csak egyiket sem jól értelmezed.


"Földanya Istennőnek nem tetszik"


Épp ellenkezőleg! Valóban a SUV-ok elterjedésével egyidőben élesedett ki a zöldség is, na de mit hozott az autóipar számára? Downsizingot. Egyre kisebb motorokat. Megjelentek a pici köbcentis, sokszor csak háromhengeres, turbós benzinek. Ez önmagában nem olyan nagy probléma, hiszen a kezdetek óta arról szólt az autóipar, hogy minél kisebb motorból minél nagyobb teljesítményt hozzunk ki. A baj csak az, hogy olyan extrém lépést tettek hirtelen a gyártók, amire a technológia még nem állt készen. 1.0 ecoboost, 1.2 THP, stb, ótvar hulladék motorok, mert túl nagyot léptek hirtelen, túl sokat akartak. És még ez sem lett volna olyan vészesen nagy probléma, ha ezeket kicsi autókba rakják. Az ecoboost mehetett volna a pici Fiestákba, az THP mehetett volna a pici C2-be, stb. Pici autó, pici súly, elég lett volna a kisebb teljesítmény, ami kíméli a motort és növeli az élettartamot. Na és itt jön a valódi baj, hogy nem így történt, mert ezzel egyidőben népszerűvé váltak a nagy nehéz SUV-ok. Így az 1.0 ecoboost belekerült pl. a C-Maxba, Mondeoba, stb. Az 1.2 HTP belekerült a C4 Picassoba, 5008-ba, Grandlandbe, stb. Itt pedig már másfél tonna a belépő szint, de akár 2 tonnáról is beszélhetünk. Ekkora tömeget megmozgatni nagyobb teljesítmény kell. Nagyobb teljesítmény = a motorok csúcsra vannak kalibrálva és 100 ezer kilométernél szarabb állapotban vannak, mint egy 20 évvel ezelőtti motor 400 ezer kilométer után.


Tehát egyáltalán nem az a baj a SUV-okkal, hogy nem környezetkímélők, hanem pont az, hogy azok, mert a környezetkímélő motorokat kapják, amik egyszerűen nem valók ekkora autókba. A SUV-ok 95%-a mocskosul szar megbízhatósággal rendelkezik, pontosan azért, mert környezetkímélők.


"Sokan mondják, hogy nem jól parkolható, de a magasabban felszereltség kb. beparkolnak maguktól"


Itt sem vagy tisztában a problémával. Nem az a gond, hogy a paraszt nem tud parkolni (bár az is megérne egy misét), hanem az, hogy túl nagyok, a városok meg már amúgyis rogyásig vannak tömve.


Az meg már csak hab a tortán, hogy 100-ból 99 ember a fapadosat veszi, amiben MAXIMUM egy csipogós tolatóradar van.


"könnyebb a parkolás számomra, mint az idősebb városi kisautóval, amin sem kamera, sem radar, stb"


A kamera, radar, stb, nem lenne szabad, hogy könnyebbé tegye a parkolást. Ezek a biztonságot segítik elő, nem pedig magát a parkolást. Ha neked ezek nélkül nem megy olyan jól, mint nélkülük, az azt jelenti, hogy nem tudsz megfelelően, kellő magabiztossággal, kellő ügyességgel parkolni. Baj...


"a vevők többsége egyszerűen JOBBAN ÉRZI MAGÁT egy ilyen autóban, divattól és praktikumtól függetlenül"


Mert nem így van. Az emberek nagyon nagy többsége divatból veszi. Nyilván nem mindenki, de a jelentős többség.


"miért ne vehetne amit akar szemben azokkal akiknek ilyen 300 nettó a munkaerőpiaci értéke, vagy még annyi se?"


És itt a tökéletes bizonyíték az előző állításomra. Látod, te is beültél egy SUV-ba és rögtön lenézel másokat. Ez csak azt jelenti, hogy számodra is csak egy státuszszimbólum a SUV. Más szóval: DIVAT! Semmi több!

2024. márc. 4. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
58%

#5 "Mi alapján érdemli meg a nagyobb túlélési esélyt a SUV-tulajdonos?"


Ez mondjuk egy pocsék rossz érv a SUV mellett, mert a legeslegtöbb SUV költségkímélés miatt, meg mert szimplán városba van tervezve, nem pedig olyan helyre, ahová bármi extra kellene, a kisebb autók futóművét kapja. Ami tökéletes az 1200 kilós, alacsony ferdehátúba, de eszméletlenül gyenge és alultervezett egy 2 tonnás, magas súlypontú SUV-ba.


Ezért nagyon-nagyon sok SUV úttartása a béka segge alatt van, a futómű egyszerűen nem teszi lehetővé a megfelelő manőverezést, illetve borulékonyak is.


Ismét: nem mindegyik, nyilván. De ahogy írtam #6-ban is, a SUV-osok nagyon nagy többsége a legolcsóbb fapados SUV-ot veszi, Dacia és társai, amikre abszolút igaz, amit írtam. Csak egy relatív pici százalék ül olyan SUV-ban, ami VALÓBAN biztonságosabb.

2024. márc. 4. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
59%

"nagyobb komfort és biztonságérzetet ad az embernek"

Hááát, azért pl egy Vitara mint az itthoni egyik kedvenc "SUV" közel sem. Fapad még az átlag autóhoz képest is, meg amúgy sem nagy szimplán mint egy megemelt Swift.

2024. márc. 4. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
81%

Van egy irányzat az autóiparban már sok éve itt Európában. Egyre szigorodó EURO normáknak megfeleltetés következményeképp kezdődött a downsizing és a kis turbómotorok megjelenése már a 2000-es évektől, meg a hibrid autók, és most az elektromos autó egyre erősebb.


Ez mind azért, hogy csökkenjen a környezetszennyezés amit az autós közlekedés okoz.


Nem gondolod, hogy ennek egy "kicsit" ellentmond az, hogy most már mindenkinek 2-2,5 tonnás SUV-ban kell ülnie, mert "az biztonságos" meg "az kényelmes"? Értem én, persze, én is vezettem már X5-öt, GLS-t és társaikat, úgy érzed magad hogy eltaposod vele a sok hangyát a normális autókban ha kedved tartja. Ettől függetlenül irtózatos pazarlás a kényelem érdekében.


Igen, nagyobb a tömeg, nagyobb a légellenállás, drágább és erősebb futómű kell alá illetve mindenféle űrtechnika hogy normális autó módjára tartsa magát az úton, nagyobb gumi ami gyorsabban is kopik, nagyobb MINDEN. Közben ugyanúgy benne ül egy vagy két ember nagy átlagban, kétszer annyi helyet foglalva mint egy normál kompakt vagy kombi autóban amibe az esetek 99%-ában pont ugyanúgy befér az adott ember és csomagmennyiség.


Ez mind engem egyáltalán nem érdekelne, ha nem olyan emberek puffognának azért hogy valaki nagy belső égésű motoros autóval szennyezi a környezetet, akik a 2,5 tonnás elektromos SUV-t töltögetik nem megújuló energiaforrásból minden nap azért, hogy 8 kilométerre elvigyék a kölköt meg magukat egyedül a munkába. Ez a gond, nem maga az autó.

2024. márc. 4. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
80%

Röviden egy szubjektív és egy objektív okom van:

1. Szimplán nem tetszenek a nagy dobozszerű batárok. Semmi szépséget, kecsességet nem látok bennük.

2. Nem arra használom a kocsit, mint a nagy átlag. Azaz nem a városban pár km-re futkosok. Se nem a szomszédos faluból buszhelyettesítő bejárási eszköznek használom.

Hanem napi több száz km-t teszek meg, nagyrészt autópályán 130-cal. Ide megint csak tök fölösleges egy pajta légellenállásával rendelkező doboz.

2018-ban vettem a mostani autómat. Nem SUV, hanem hagyományos felépítésű. Nincs bennem halálfélelem, hogy ne lenne elég biztonságos. Bajban akkor leszek, ha le akarom cserélni. A legtöbb gyártó ezeket a SUV-okat erőltetni. Alig van alternatíva.

És nem, nem azért veszek újonnan hagyományos utazóautókat, mert annyira csóró lennék, hogy nem telik másra. (Ha már valaki felvetette.) Hanem mert műszakilag ennek látom értelmét + ez tetszik ki.

2024. márc. 4. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!