Saját használatra, utcai használat, utcai autónál mit tartotok elfogadhatónak 0-100?
Szerintem egy 60-70 lóerős autóval lehetetlen előzni, ha szemből is jön a forgalom. Hiába van régóta jogosítványa valakinek és hiába sok a vezetési tapasztalata, attól még olyan sebességfokozatból kezdve az előzést, ahol a fordulatszám az adott motor nyomaték csúcsát megközelíti, a padlógáz nem fogja garantálni a sikeres előzést....
Aki azt hinné, hogy már nem gyártanak ilyen használhatatlanul gyenge autókat, az meg fog lepődni mert a Toyota Aygo ami egy új autó az tényleg ennyire gyenge.
Persze, hogy gyártanak ma is gyenge autót. De felejtsük el, hogy ne csak a lóerőt nézzük, hanem a teljesítmény/lóerő arányát. Első autóm, egy ezres swift volt. Valami ötven egynehány lóerővel viszont csak 770kg volt. Mindig ki volt nyomva a szeme és ráadásul nem sajnáltam bele a drágább benzint sem. Lehetett vele előzni a könnyű súly és a váltó kiosztása miatt. Sőt a központi befecskendezéses motornak esküszöm még a gázreakciója és k@rva jó volt. A gond inkább a végsebessége volt. Viszont volt "szerencsém" 1.2-es daewoo kaloshoz. Na hát azzal szó szerint egy kínszenvedés volt közlekedni.
"Helyenként nagyon látszik az olcsóságra való törekvés. Az 1.2-es alapmotorral kínszenvedés a tempós közlekedés, ezen kívül van néhány tipikus hiba, amely szerencsére könnyen orvosolható." Ezt a navigátorból másoltam ki.
"Arra viszont tökéletesek, hogy elmész városon belül a boltba. Ott nem is kell előzni."
Sajnos ezt itt Magyarországon nem tudják azok akik ilyet vezetnek. Kimennek az országútra vele és olyan magabiztosságot ad nekik az olcsó 6 millió forintos új autójuk, hogy előzni is akarnak vele. Ez általában azzal végződik hogy jön szemből az autós akinek fékeznie kell és az is a fékre lép, akit meg akart előzni. Másoknak kell vigyázni az ilyen boltba járós autóval keménykedő közveszélyes sofőrök miatt.
Én módosítanám a KRESZ-t és ezeknek a gyenge városi autóknak megtiltanám lakott területen kívül az előzést. Ez megoldaná a problémát!
"az alatt necces az előzés is szerintem"
Mondjuk ha nem óvodás lennél akkor tudnád, hogy nem álló helyzetből előzünk és eleve csak akkor előzünk, ha nem "necces".
Szerintem egyszer mindenkinek meg kéne tapasztalnia, hogy milyen egy gyenge autóval közlekedni.
Nagyon gyakran látok erős autókkal olyan barmokat, akik nagyon mennének de látszik hogy nem gondolkodnak előre, nem látnak előre, csak nyomják a gázt mint a hülye aztán meg tapossák a féket tövig.
Ha megtanulsz lendületből előzni / közlekedni, szerintem azzal sokat nyersz.
Nekem az első kocsim 136 lóerő volt és kicsivel 1200kg alatt, ami nem erős de nem is gyenge, sosem volt gond vele előzni de nem is igazán tudtam hogyan érdemes. Aztán lett egy 60 lóerős 30 éves munkásautóm ami önerőből egy traktort kb meg tudott előzni de semmi mást nem igazán, szerintem azzal tanultam a legtöbbet. Amúgy elvoltam vele, persze zavart néha hogy gyenge főleg ha autópályára kellett vele merészkednem, de városban, vidéken ha nem akartam verstappenkedni teljesen okés volt vele közlekedni.
#14
Te kevered a dolgokat.
Igen, utak vannak városon kívül, de utcák nincsenek.
Vagyis az utcai használat az szükségképpen városi...vagy a kérdező teljesen másra gondolt és bár roppant szabatos próbált lenni nem azt kérdezte amit szeretett volna.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!