Saját használatra, utcai használat, utcai autónál mit tartotok elfogadhatónak 0-100?
Szerintem a 0-100 gyorsulás nem teljesen reprezentatív előzés szempontjából, több okból sem. Az egyik, hogy a legtöbb autó a 100-at 2-esben abszolválja, de az hogy kettesben 5000-5500-ig forgatod a dízelt, vagy éppen 6500-7000-ig a benzint egy előzésnél, nem életszerű. El kell forgatni, de nem tiltás közelébe. Másrészt az előzés inkább egy 80-120km/h tartományból indul, ahol a légellenállás négyzetesen nő. 50-60-ig meg közel elhanyagolható. Az álló helyzetből gyorsulást befolyásolja a tapadás, gumi is, meg a hajtott tengelyen a terhelés, a kuplung és a váltás sebessége. Előzést az esetek többségében egy fokozatban váltás nélkül megoldod, a kerék meg egy 3. fokozatban padlózástól nem fog kipörögni (a legtöbb autónál).
Persze lehet következtetni hogy autópályán vagy egy főúton előzésnél mennyire dinamikus az autó, de érhetnek meglepetések. Egy ezer pár száz kilós 150-160 lóerős autó elég jól gyorsul 100-ig, talán még jobban is mint egy 250 lóerős dízel vagy egy V8 szívó benzin a közel 2 tonnájával. Viszont ha arról van szó, hogy 100-ról kigyorsíts 160-ra, már egészen más a helyzet.
Egyébként egy 10 másodperces turbós autóval már szépen lehet előzni, míg egy 10 másodperces szívóval kevésbé. Hasonló méretű kaszniban persze. De a biztonságos vezetéshez és a jó vezetéstechnikához az is hozzátartozik, hogy az autó képességeivel maximálisan tisztában vagy. Lehet előzni egy Daewoo Matizzal is, csak kevesebb lesz a megfelelő helyzet.
#5 #6 Pontosan erre céloztam #3-ban, érdekes hogy nálatok megértették ezek a barmok, nálam meg nem. :D
Nulláról gyorsítani, meg már sebességből megkezdeni egy előzést abszolút eltérő dolog. Főleg akkor nem, ha szívómotoros autóról beszélünk. Én például ha 1800-as fordulaton rárúgom a kuplungot, elkapar, szóval 1500 fölé nem nagyon lehet emelni elinduláskor, menet közben viszont 2500 körül kezd el húzni, tehát előzést nem 1500-ról kezdek, mint a nulláról gyorsítást, hanem 2500 fölött.
Az enyém VVT-s is, abból is még régebbi butább, így nulláról gyorsításkor nem sok haszna van egy darabig, mert 2000-ig a VVT többet árt, mint használ, viszont ha előzök és 2500-as fordulaton, vagy felette nyomok egy kövérebb gázt, akkor rögtön rúg.
A váltó áttételekről nem is beszélve, hogy nulláról nyilván 1-2-ben indulsz, míg az előzést leginkább 3-ból kezdi az ember.
"...utcai használat...)
Vagyis városban. Hol mész te ott százzal?
Biztosan ezt akartad kérdezni?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!