Egy megcsúszást bárki képes megfogni?
Értem ezt olyan esetekre, ahol az autó hátsókerék-hajtású és egy kanyarban vizes úton megindul a hátulja; nem nagy sebességnél, vagy akár egy körforgalomból kijövet.
Aki autót vezet az megtud ennyit oldani, vagy nem éppen magától értetődő.
És legyen szó mondjuk régebbi autóról, amikben semmi elektronika nincs, csak a sofőr, nem egy új kiadású kocsi.










Nincs benne semmi extra.
Végig gondolod, hogy mi is a teendő, aztán egy alkalmas helyen megpróbálod. Ha nem megy, akkor újra.
Aztán eljön az a pont amikor megérzed, hol nem szabad elkapni a gázt csak tartani, és közben mennyire kell ellenkormányozni.
Amikor erre ráérzel, onnan már könnyebb, bár van aki egész életében nem meri megpróbálni, csak retteg a tanulókori beidegződéstől, mondván hogy:
"ha megcsúszik akkor kuplung és fék". (ami egyébként a legrosszabb megoldás)





A legegyszerűbb a megelőzés nem???
Egyszerű, mielőtt bemész a kanyarba vedd el a gázt. Akkor szinte biztos nem dobja ki a hátulját





#13!
Ez elméletileg igaz, de ha a kanyar középpontjában -vagy utána a kigyorsítási szakaszban- van váratlanul egy jég/víz/olaj folt, akkor hiába mentél be biztonságos sebességgel, váratlanul elindul a hátulja, amit ott és akkor, meg kell oldani.
Erre pedig föl kell készülni.
😉
És a vezetéstechnikai tréningen ezt elmagyarázzák, meg tanítják hogy kell csinálni, vagy csak meg lehet próbálni aztán, ha tudod jó, ha nem, akkor így jártál?
Olyan sofőrnek, akinek nem megy zsigerből a vezetés az is be tudja gyakorolni, vagy ahhoz, hogy ez magától értetődően jöjjön és ne kelljen gondolkodni vészhelyzetben kell a "tehetség?





#15!
Sok minden megtanulható, de sajnos semmire nincs tuti recept.
Ahogy korábban már írtam, van aki gyorsan ráérez, de van akinek egy élet is kevés.
Szerintem meg kell próbálni!










Sajnos nem mindenki. Kell hozzá a tudás és/vagy gyakorlat és/vagy érzék. A három közül legalább kettő. ABS mentes motoron pl. szép nyári napon is lehet olyan esetet produkálni, mintha 10 centi hóban vezetnél autót. Én még nem estem el. De nem a szerencsén múlott, hanem azon, hogy vezettem már autót 10-20 centi hóban, meg hogy jártam képzésekre, és értem a fizikát. Persze vészhelyzetben nem a noteszt veszem elő és a centripetális erőt számolgatom, de speciel nekem könnyebb, hogy tudom, miért csinálok amatőrnek pont nem intuitív dolgot. Van, akinek ez alapból ösztönös. Meg persze a legjobb, ha tréningen kontrollált körülmények között az ember zuhan párat, és megtanulja, mit kéne csinálni, hogy ne essen el.
Autóval speciel nem volt még olyan, hogy ne fogtam volna meg, egyszer volt olyan, hogy megállni sem tudtam, egyenesen már nem volt út, a közlekedési partner észrevette, hogy nem vagyok kontrollban, lemondott az elsőbbségéről, én meg csúszva kanyarodhattam.
Talán a legjobb tanpálya az volt amúgy, hogy 1 hónapos jogsival apám beültetett az autóba, mondván nem csak nyárra szól a jogsim, havat kell lapátolni a kisvárosban az egész rokonságnál, és megtanította hogyan ne akadjak fenn a hóbuckában, nyomni a gázt, lassításkor meg időben nagy motorfék, nem a pedál.
Nem atomfizika azért.
És egy hátsókerekes autót még mindig ezerrel könnyebb "megfogni", mint egy motorkerékpárt, bár igaz, motoron sokkal finomabb a gáz- és kuplungkezelés, mert a kéz csinálja, nem a láb.





#17.
Lehet, hogy neked nem volt még ilyen eseted, de hidd el, nem csak meg lehet fogni, hanem néha még a legabszurdabb helyzetből is vissza lehet hozni az autót.
Bármennyire is szajkózzák az oktatók a kezdőknek, nagyon sok olyan eset van amikor gázzal és kormánnyal ki lehet jönni abból a rázós helyzetből, amit a "megelőző fékezéssel" az árokban végeznél.
Gyakorlással megtanulható.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!