Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy megcsúszást bárki képes...

Egy megcsúszást bárki képes megfogni?

Figyelt kérdés

Értem ezt olyan esetekre, ahol az autó hátsókerék-hajtású és egy kanyarban vizes úton megindul a hátulja; nem nagy sebességnél, vagy akár egy körforgalomból kijövet.

Aki autót vezet az megtud ennyit oldani, vagy nem éppen magától értetődő.

És legyen szó mondjuk régebbi autóról, amikben semmi elektronika nincs, csak a sofőr, nem egy új kiadású kocsi.



2023. okt. 27. 17:59
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
Nem mindenki. Régi fekete-fehér oktatófilmekben: https://www.youtube.com/watch?v=Lo6wnmbwAmM
2023. okt. 27. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 veterán vas ***** válasza:

Nincs benne semmi extra.

Végig gondolod, hogy mi is a teendő, aztán egy alkalmas helyen megpróbálod. Ha nem megy, akkor újra.

Aztán eljön az a pont amikor megérzed, hol nem szabad elkapni a gázt csak tartani, és közben mennyire kell ellenkormányozni.

Amikor erre ráérzel, onnan már könnyebb, bár van aki egész életében nem meri megpróbálni, csak retteg a tanulókori beidegződéstől, mondván hogy:

"ha megcsúszik akkor kuplung és fék". (ami egyébként a legrosszabb megoldás)

2023. okt. 27. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:

A legegyszerűbb a megelőzés nem???


Egyszerű, mielőtt bemész a kanyarba vedd el a gázt. Akkor szinte biztos nem dobja ki a hátulját

2023. okt. 28. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 veterán vas ***** válasza:

#13!

Ez elméletileg igaz, de ha a kanyar középpontjában -vagy utána a kigyorsítási szakaszban- van váratlanul egy jég/víz/olaj folt, akkor hiába mentél be biztonságos sebességgel, váratlanul elindul a hátulja, amit ott és akkor, meg kell oldani.

Erre pedig föl kell készülni.

😉

2023. okt. 28. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 A kérdező kommentje:

És a vezetéstechnikai tréningen ezt elmagyarázzák, meg tanítják hogy kell csinálni, vagy csak meg lehet próbálni aztán, ha tudod jó, ha nem, akkor így jártál?

Olyan sofőrnek, akinek nem megy zsigerből a vezetés az is be tudja gyakorolni, vagy ahhoz, hogy ez magától értetődően jöjjön és ne kelljen gondolkodni vészhelyzetben kell a "tehetség?

2023. okt. 31. 19:40
 16/27 veterán vas ***** válasza:

#15!

Sok minden megtanulható, de sajnos semmire nincs tuti recept.

Ahogy korábban már írtam, van aki gyorsan ráérez, de van akinek egy élet is kevés.


Szerintem meg kell próbálni!

2023. okt. 31. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
Csúszást nem lehet megfogni, pont. A rántótréningek is arra tanítanak csak meg, hogy a kormányt jó szögbe kormányozzad, mert amikor visszajön a tapadás, akkor az dönti majd el, hogy árokban végzed van kapsz Istentől egy második esélyt az aszfalton való megállásra. Persze az, hogy pillanatnyi időre visszajön a tapadás, még nem garantál semmit, mert újra elmehet. Ez az igazi nehézség itt.
2023. nov. 1. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Sajnos nem mindenki. Kell hozzá a tudás és/vagy gyakorlat és/vagy érzék. A három közül legalább kettő. ABS mentes motoron pl. szép nyári napon is lehet olyan esetet produkálni, mintha 10 centi hóban vezetnél autót. Én még nem estem el. De nem a szerencsén múlott, hanem azon, hogy vezettem már autót 10-20 centi hóban, meg hogy jártam képzésekre, és értem a fizikát. Persze vészhelyzetben nem a noteszt veszem elő és a centripetális erőt számolgatom, de speciel nekem könnyebb, hogy tudom, miért csinálok amatőrnek pont nem intuitív dolgot. Van, akinek ez alapból ösztönös. Meg persze a legjobb, ha tréningen kontrollált körülmények között az ember zuhan párat, és megtanulja, mit kéne csinálni, hogy ne essen el.


Autóval speciel nem volt még olyan, hogy ne fogtam volna meg, egyszer volt olyan, hogy megállni sem tudtam, egyenesen már nem volt út, a közlekedési partner észrevette, hogy nem vagyok kontrollban, lemondott az elsőbbségéről, én meg csúszva kanyarodhattam.



Talán a legjobb tanpálya az volt amúgy, hogy 1 hónapos jogsival apám beültetett az autóba, mondván nem csak nyárra szól a jogsim, havat kell lapátolni a kisvárosban az egész rokonságnál, és megtanította hogyan ne akadjak fenn a hóbuckában, nyomni a gázt, lassításkor meg időben nagy motorfék, nem a pedál.

Nem atomfizika azért.

És egy hátsókerekes autót még mindig ezerrel könnyebb "megfogni", mint egy motorkerékpárt, bár igaz, motoron sokkal finomabb a gáz- és kuplungkezelés, mert a kéz csinálja, nem a láb.

2023. nov. 1. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 veterán vas ***** válasza:

#17.

Lehet, hogy neked nem volt még ilyen eseted, de hidd el, nem csak meg lehet fogni, hanem néha még a legabszurdabb helyzetből is vissza lehet hozni az autót.

Bármennyire is szajkózzák az oktatók a kezdőknek, nagyon sok olyan eset van amikor gázzal és kormánnyal ki lehet jönni abból a rázós helyzetből, amit a "megelőző fékezéssel" az árokban végeznél.

Gyakorlással megtanulható.

2023. nov. 1. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
#19 Így. Csak amíg a hétvégi vezető annyit tud, hogy padlógáz vagy padlófék, addig nem fog menni. Parkolni is állítom, azért nem tud a többség, mert a kormányt is csak csutkára jobbra meg csutkára balra képes tekerni, de azt sem jó ütemben. Kéne nagyon az a rutinvizsga, igaz, nekem is hiába volt, nem akkor tanultam meg, de legalább egy alapszintet beállítana.
2023. nov. 1. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!