Első kerék meghajtású autóval ha megcsúszok?
Hátsó tiszta. Ha azzal csúszok, nincs gáz, ellenkormány ha a hátsó kerekek csúsznak meg.
Ha első kerekes, ugyanez, annyi különbséggel hogy megfelelő gázt kap, és úgy ellenkormányzok?
Gázt elvenni, imádkozni....
Nekem sokkal könnyebb egy hátsó kerekes autót egyenesbe hozni akár az eleje akár a hátulja csúszik meg.
Elsőkerekesnél jóval nehezebb elveszteni a hátulját, viszont ha megtörtént jóval nezebb vissza is hozni, mert nagy eséllyel a túl nagy tempó miatt történt meg. Ilyenkor persze az ellenkormányzás alap, az viszont, hogy még több gázt kell-e adni, erősen helyzetfüggő, mivel ha a túlkormányzottság a túl nagy sebesség + kanyarodás miatt alakult ki, és az út nem kifejezetten csúszós, már nagy eséllyel nem fogja visszahozni, hogyha ilyenkor még gázt is adsz hozzá, és az eleje még alulkormányozott lesz. Inkább célszerű visszavenni, arra viszont borzasztóan felkészülni, hogy az elsőkerekesnek ha betapad a hátulja, és nagy tempó is van hozzá, brutális módon vissza fogja vágni a túloldalra. Sokan erre nincsenek felkészülve, és ha az első túlkormányzottságot meg is fogják, amikor betapad a hátulja az teljesen hirtelen éri őket, és már nem tudják lereagálni.
Csúszós úton más a helyzet, mert ott simán el tud úszni a hátulja akkor is, ha nem hajtott, és a tempó is alacsonyabb. Ebben az esetben segíthet a gázadás. Ilyen szituációval lehet találkozni mondjuk egy vezetéstechnikai tréning rántópadján, bár a valóságban nincs igazán olyan helyzet, amikor egyik pillanatról a másikra szűnik meg a tapadás. Viszont csúszós úton is vigyázni kell a túlkorrigálásra, ha túl nagy gázt adsz, azzal megint ellentétes irányba fogod túlrántani az autót.
Alulkormányozottságnál picit egyszerűbb a képlet, nyitni kell a kormányon, és visszavenni a gázt. Persze nem hirtelen. Igazából ez az összes többi szituációra is elmondható, nem érdemes meggondolatlan mozdulatokat végrehajtani. Gyakorlással és odafigyeléssel el lehet sajátítani egy technikát, amivel a legtöbb helyzet lekezelhető, hogy amikor élesben megtörténik, ne legyen belőle kapkodás.
Csak 1 videót láttam, és abban említették ezt a különbséget a kettő között. Azért tettem fel a kérdést, hátha valakinek első kerekes, éa tudja a helyes választ.
A legtöbbhelyen egységesen írják, meg amúgy kicsit másképp mindenhol. Van ahol kuplungozást is írnak, máshol pedig hogy tilos.
A kormányzás mindkettőnél ugyanaz.
A különbség annyi, hogy az elsőkerékhajtásúnál a mérsékelt gázadás javít a helyzeten, mert jó irányba húzza az autót. A hátsókerekesnél meg nem, mert ott meg arra tólja, amerre az orra mutat. Hétköznapi megcsúszásról, tehát nem driftelésről beszélek.
És a "mérsékelt" a lényeg. Ha a hajtott kerék kipörög, az eggyiknél sem jó.
Ti komolyan gondoljátok hogy egy két mondatból meglehet tanulni és meglehet oldani egy megcsúszást.
Ha gyakorolja az ember jeges, csúszós pályan akkor is több idő kell mire
valamennyire belejön az ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!