Mi a különbség a gyakorlatban az első kerék és a hátsó kerék meghajtású autók között? Melyiket milyen vezetni? Melyik ajánlottabb?
Célszerű, hogy a hajtókerekekre nagyobb súly nehezedjen, mert ez növeli a tapadást. Továbbá az is célszerű, hogy az első kerekek felé tolódjon a jármű súlypontja, mert az alulkormányozottságot eredményez, ami általában biztonságosabb. E kettőből adódik, hogy a legtöbb személyautó orrmotoros és elsőkerék meghajtású.
Egy teherautónál a tömeg a hátsó kerekekre nehezedik, ezért célszerű hátsókerék hajtást alkalmazni. Ennek egy nagy előnye, hogy nagyobb motor építhető be, mivel a váltó elnyúlhat egészen hátra. Többnyire ez az oka annak is, hogy a batár amerikai autók, és néhány versenyautó is hátsókerék hajtású.
Ugyanakkor minden autót alulkormányozottra gyártanak (az elsőkerék felé tolódik a súlypont), viszont a hátsókerekesek egy nagyobb gázadásra túlkormányzottá tehetők, mivel a hajtó kerekek könnyen elvesztik a tapadást, ezáltal kicsapja a hátulját, ami sokkal vagányabb, mint simán csak befordulni, de attól még ez egy célszerűtlen kialakítás.
Én sokkal jobban szeretem a hátsó kerekes autómat.
Faternak van első kerekes.
Pl. egy fehér aszfaltos kis kereszteződésben hirtelen ki akarsz ugrani akkor elkezd pattogni egyhelyben a kocsi eleje mint a nikkelbolha.
Hátsókerekes itt sokkal jobban betapad és ki tudsz ugrani a forgalomba.
Havon, sárban, jégen valóban nagy hátrány a hátsó kerék.
Taknyos időben is óvatosabban kell vele bánni de számomra a túlkormányzottságot könnyebb megfogni mint az alulkormányzottságot.
amíg faros skodám volt, nem tűnt fel semmi..aztán az 1.5-ös ladám már élvezetesebb volt, főleg, hogy nem ismertük a hógumit(itthon)csak a láncot..a mostani fronthajtásos biztonságos, kémyelmes, de dögunalom.
Persze ha rámerőltetnének egy nagy amerikai dögöt hátsókerék hajtással, azt bizony örömmel fogadnám...azzal már lehet bródszejdolni..
Csak tudni kell uralni az autót..
Átlagos 100 lovas autókról beszélünk és normál közlekedésről, eljutni egyik helyről a másikra? Akkor elsőkerekest vegyél, mert sokkal menetstabilabb és csúszásból is könnyebben összevakarható egy átlagos sofőrnek.
Viszont nagyon fontos!, hogy az elsőkerekes autóknál mivel hátul lószar sincs (se hajtás, se kormányzás, se fékerő) ezért nagyon ki van spórolva a futómű hátul és olyan buta, mint a rosseb, ami viszont ront a menetstabilitáson. Alsó-középkategóriás autók, kisautók stb. nagyrészt mind ilyenek, fölötte már sokkal jobb a helyzet.
Meg ha nagyon pattogósan vezetsz körforgalomban, kereszteződésben akkor az elsőkerekes állandóan nyekeregni fog, de legalább nem áll keresztbe tőle.
Lada ismerös, anno télire egy 25kg-os beton tégla volt rendszeresitve a csomagtartóban.
Viszont nem értem hogy a #2 és a #3-válaszoló miért lett lepontozva.
Lepontoz itt mindenki mindenkit :D
Ha bírom azt, hogy az ég kék akkor is lepontoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!