Gáz, hogy negyedikre mentem át forgalmi vizsgán?
Nem, nem gáz, feltéve, hogy negyedjére azért már megtanultál minimálisan figyelni 50 percen keresztül, mert ennél több nem nagyon kell egy sikeres vizsgához. #3 Én nem értek egyet, aki egy forgalmi vizsgán nem tud átmenni, ahol ismerős terepen, ismerős oktató mellett (akinek feladata a balesetek megelőzése), egy ismeretlent szállítva, aki családoddal ellentétben nem pofázik bele a vezetésbe, kikapcsolt rádióval, úgy, hogy még az útvonalat is a lehető legelőzékenyebben diktálják neki, azzal komoly problémák vannak. Igenis összefügg a vezetési és közlekedési készséggel, hogy egyáltalán tanítható-e valaki, ha egy olyan környezetben nem képes 1 óra alatt csúnya hibát nem véteni és 10 hibánál kevesebbet véteni (az tíz percenként 2 baki!!!), amiből a külső forgalmon kívül kb. minden ki van iktatva, amennyire csak lehet, az igenis gyakoroljon még az oktatóval, mielőtt engedik, hogy bárhol, bármikor akár egyedül gyakoroljon. Aki a forgalmi vizsgán stresszel, az valószínűleg friss jogsival egy használhatatlan idegroncs lesz.
A 4 bukásban egyébként az a legdurvább, hogy engedték az első három vizsgán megjelenni. Az oktató felelőssége lenne, hogy fel sem iratkoztatja vizsgára, ha nem 99%, hogy át tud menni, hanem finoman jelzi, hogy gyakoroljanak még.
Marhaságot beszélsz 5-ös. A rutinosoknak könnyűnek tűnik a feladat de egy tanuló még 1000 dologra figyel amire rutinosok nem. Sokkal kevesebb figyelem irányul magára a kreszre és a forgalmi szituációkra ha izgul az ember és ráadásul még magára a vezetésre a váltásokra is görcsösen figyelnek. Az sem utolsó dolog hogy sok helyen nincs meg rendesen a festés ami viszont a tanulóknak nagyon kellene.
Másik dolog pedig hogy vizsgabiztoson is sokminden múlik meg magán az oktatón hogy miként tanított. Ismerősöm pl most vizsgázott pár hete úgy hogy városban alig vezetett,gyanítom végig sem járták az összes pályát. Az én esetemben is volt egy pont ami nem tetszett a vizsgabizosnak és utána már csak kereste mibe kössön bele. Végül szerinte nem tartottam elég távolságot a parkoló autóktól. Nem célja sem az okatónak sem a vizsgabiztosnak hogy mindenki elsőre átmenjen,az oktatók szeretik ha plusz órát kell vennie a tanulónak.
#7 Te beszélsz marhaságot. Életemben nem vezettem olyan stresszmentesen, mint a forgalmi vizsgámon, vissza is sírom. Amióta megvan a jogsim, aggódhatok minden koccanáson. Előtte meg azon aggódtam, mit szól majd az oktató, ha hülyeséget csinálok.
Valóban kevesebb figyelem fordítódik bármire, ha izgul az ember, de mondd már meg nekem, forgalmi vizsgán mégis mi a tökömön lehet izgulni? Amikor leírtam, mennyi mindent megtesznek érted, hogy ne legyen okod izgulni. Aki ott izgul, keressen fel sürgősen egy pszichológust.
Amúgy meg ismerősöd vizsgabiztosa mindig egy jó anekdota, csak éppen érvnek nem használható. Vizsgabiztosnak szépen tételesen le van írva, hogy mire szólhat, mire húzhat vonalat. Persze, tudom, a kudarccal való egészséges mechanizmus része tud lenni az, hogy külső okot próbálunk hibáztatni, de forgalmi vizsgán ezt sem lehet igazán csinálni, még alá is írod, hogy okés volt a vizsga menete, akár megbuktál, akár nem.
Amúgy igenis mindenkinek célja az, hogy elsőre átmenjél, nyugodj meg, lenne elég diákjuk, a legjobb az lenne, ha futószalagon tudnák 30 óránként kitolni őket minél gyorsabban maguk alól. Oktató sem örül annak, hogy pluszórán ugyanúgy balf*szkodsz, aztán erősködsz a jobb belátása ellenére is akár, hogy márpedig te csak x órát veszel már és megint mennél vizsgázni, de addigra már annyira magabiztosnak érzed magad, hogy meg sem hallod az oktatást. Hidd el, szívesebben töltené azt az időt egy új diákkal, aki nem hülye és nem felesel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!