A kézi váltót szeretőknek mi az ellenérzése az automata váltós autókkal?
Nekem mindenki azt mondta, hogy szeret váltani, érezni, hogy ő irányítja az autót. Na ez a 4 ember jellemzően nem vezet minden nap 100 km - t.
Én megvagyok a kisautómmal, de a férjem dsg váltós autója azért lényegesen jobb kategória. Jobb a fék és jobban gyorsul. Ez a hátránya is, ha ritkán vezetem. Kilő és egy gyenge fék is satufék.
#21 Nem tévhit, csak a vezetési szokások miatt a két típus között a különbség elmosódik, de ha az emberi faktort kivesszük a képletből, akkor a kézi váltóval spórolósabban lehet menni. A hangsúly azon van, hogy LEHET. Ennek az az oka, hogy például ha én 50%-os gázpedálállással gyorsítok, akkor is megtehetem kézi váltóval, hogy 2000-nél elváltok. Ellenben az automata váltó 50%-os pedálnál azt fogja mondani, hogy "hát barátom ha gyorsítani akarsz, akkor kell a nyomaték, nyomaték meg 3000-től kezdődik", szóval nemhogy 2000-nél, de még 3000-nél sem fog elváltani. Többet pörög a motor, többet fogyaszt. Ennyi.
#23 Igen, csak ez létezik. Az autónak az irányítása, amibe beletartozik a pedálok kezelése, a váltó kezelése, az indexelés, a kormányozás, stb, ez mind reflex. Egy kezdő sofőr figyelmét elvonják ezek a dolgok, mert a reflex még nem alakult ki, ezért tudatosan figyelnie kell ezekre a dolgokra. De amint kialakul a reflex... hát szerintem tudod mi az a reflex, nem? A reflex egy TUDATALATTI cselekvés. A reflexre nem kell odafigyelni. A reflex nem vonja el a figyelmet, mert automatikusan történik. Neked elvonja a figyelmedet a légzés? Neked elvonja a figyelmedet a sétálás? Kétlem. Szép is lenne, ha soha semmire nem tudnál koncentrálni, mert folyamatosan a lábaidat figyeled, meg folyton azon gondolkozol, hogy "még nem, még nem, még nem, na MOST veszek levegőt és bent tartom... bent tartom... ééés kifúj". Szerintem nem így éled az életedet. Na, mi kézi váltós sofőrök szintén nem így kezeljük az autót, hanem reflexből, tudatalatt. A figyelem 100%-ban a forgalomra irányul, már persze ha valaki nem a telefont nyomkodja, vagy ilyenek.
#25 Hát mondjuk kezdjük azzal, hogy de, az átlag amerikai sokkal butább bármelyik átlag európainál, beleértve a magyart. De ez mellékes, nem emiatt vezetnek 90%-ban automata váltós autókat, hanem egyszerűen náluk ez alakult ki, mert az amerikai autós kultúra teljesen más. Náluk sokkal-sokkal nagyobb távolságok vannak városok között, így kialakult egy kultúra, amit filmekben már biztos láttál, például hogy elindul a család nyaralni és esznek-isznak-énekelnek... nyilván hálivúd ezt eltúlozza, de az alapja valós, a nagy távok miatt ők sokkal inkább elfoglalják magukat vezetés közben különböző dolgokkal és nem akarnak a váltóval babrálni. Európában nincs ilyen, mert mész 5 percet és ott a következő község, szóval nem állsz neki kajálni, meg ilyesmi. Persze az autópálya-hálózat folyamatos bővítésével Európa is egyre inkább hasonlít ilyen szempontból az USA-ra, de a szokások már rég kialakultak és régen bizony városokat keresztező országutakon tettek meg az emberek nagyobb távokat is, míg az USA-ban egy átlagos országúton mehetsz egy órát is, mire községet találsz.
A másik pedig konkrétan az autókhoz való viszonyulásunk. Az amerikaik számára az autó egy kényelmi eszköz és az vitathatatlan, hogy az automata váltó kényelmesebb. Egyszerű. Európában viszont az autózást mindig is körül lengte egy "érzés", ami arról szól, hogy "ez egy GÉP és én ezt a GÉPET kezelem", ami csak akkor működik igazán, ha kézi váltós az autó. Nem véletlen, hogy az autósportok is sokkal elterjedtebbek, sokkal népszerűbbek, mint amerikában. Amerikában autóversenyekre csak az autóversenyeket kedvelő szűk réteg jár, míg Európában sokan családi programként tekintenek rájuk, sokszor olyanok is jegyet vesznek, akik nem is nagyon követik a sportot, nem is értenek hozzá, de kimegy a család és nézik, hogy "hú nézd milyen szép és gyors". Emiatt amúgy sokkal kevesebb széria is létezik, mert van ugye a Nascar, meg az Indycar, ezek még érdeklik őket, de ennél kisebb szériák nem nagyon, míg Európában tucatnyi széria létezik, mert azokra is kimennek az emberek. És az amerikai versenyzők nagyon nagy százaléka Európában kezdi a karriert, mert csak itt van normális tanuló-széria, náluk nincs. Miért? Mert számukra az autó egy kényelmi eszköz, nem versenyzésre van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!