Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy régi dízel fenntartása...

Egy régi dízel fenntartása tényleg drágább, mint a benzinesé?

Figyelt kérdés

Én dízelt akarok venni, de apám le akar beszélni róla mindenáron, ő retteg a dízeltől, szerinte a gatyám rámegy, mert azt állandóan javítani kell, mindig tönkremegy benne valami.


Nekem jobban bejön a dízel, kevésbé pörgős, nagyobb a nyomaték, a személyiségemhez jobban illik. Én sem vagyok pörgős személy, inkább nyomatékos vagyok.

Meg ugye jóval kevesebbet fogyaszt, 2-3 literrel.



2023. jún. 10. 17:42
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
Konkrétan milyen típusokat, milyen évjáratban néztél? Autópályán lenne használva, előzni mennyire van ingered? (Konkrét tippet adnék.) Nehéz így okosat mondani, de ha “régi régi”, akkor full mindegy, mert mindkettő elhasznált lehet úgyis már, a technika meg egyszerű és olcsó az alkatrész. Általánosságban meg nem attól jó egy motor, hogy milyen üzemanyagot eszik, vannak megbízhatatlan benzinesek és szinte örökös dízelek…
2023. jún. 10. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 A kérdező kommentje:

#11

Audi A4, Audi A6- főleg 1.9TDI

Volvo S40- főként 1.9D

Volvo S60, Volvo S80-2.4D

Mercedes W210, Mercedes W211- 200CDI és 220CDI


98-2005 között. Előzni nem igazán szoktam, legfeljebb ha valami traktor megy előttem, de 90 fölé nem megyek. Nem autópályázok, főleg vidéki úton, nagyrészt falvakon át utazok.

2023. jún. 11. 02:01
 13/27 anonim ***** válasza:

A volvoróol nem tudok nyilatkozni. A merci meg az audi pont az, amiből nem szabad ilyen kis motorosat venni. Haveromnak volt egy 2.6-os A6 ilyen idős körüli, abban a végén 700 ezer volt bizonyíthatóan, de ki tudja, hogy hol tekrtek előtte rajta. És az csak ment. 7.8 körül evett, ha nagyon tolta neki.

Volt mercije is 2 literes motorral, azon egyszer indultak el a problémák, onnantól minden hoszabb úton az ADAC szedte össze. Porlsztócsúcsok, váltóprobléma, aztán a kilyukadt turbonál eresztette el az autót.

2023. jún. 11. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

#13: A4-esbe kis motor lenne az 1.9 TDI? Ne már. Ezerszer inkább az 1.9, mint a V6.


A Merci motorokat nem ismerem, az összes többi teljesen vállalható, ha jó állapotban vannak. Nyilván a Volvo az öt hengerrel picit többet fogyaszt, de jól is megy.

2023. jún. 11. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
0%

#14 tudom, magyrországon még mindig él az a szoci beidegződés, hogy 1.5 már nagy, az 1.6 meg már luxus az 1600-as lada óta.

De igen, az 1.9 kicsi. Nekem a 2 liter is az volt. Mi bajod a 6 hengeressel? Hogy az megy is? Mert a megbízhatóságával nem volt gond, ezt neked is el kell ismerned ha 700 ezret elment alsó hangon.

2023. jún. 11. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
#15: nem éltem a szocializmusban. De azt tudom, hogy az 1.9 TDI bőven elegendő az A4/Passat méretű karosszériába. Ráadásul ha PD, akkor meg húzható is, változó geometriás turbóval meg lehet olyanra írni, hogy gyári belsővel egy gyári V6-ot otthagysz vele. És cserébe egy egyszerű, négyhengeres dízel. Hogy mi a baj a V6-tal? Leginkább a VP44-es adagoló, a négy darab vezérműtengely, és az összehasonlíthatatlan bonyolultság egy sornégyhez képest, mindezt 160 lóerőért. 700 ezret akkor megy el, ha minden olyan problémás cuccot kicserélnek, vagy már kicseréltek, ami jellemzően tönkremegy. Egy 1.9-ben erre nincs szükség.
2023. jún. 11. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

A passat ha jól tudom 5-ös bmw méret kb. Na olyanom volt. Hát abban a 163 lovas 2 literes motor harmatgyenge volt. Namost a tdi 90?


"700 ezret akkor megy el, ha minden olyan problémás cuccot kicserélnek, vagy már kicseréltek"


Kétlem, elég igénytelen volt a gazdája ilyen szempontból. Nála amercivel is az volt, hogy csak ment vele, aztén amikor megindultak a gondok, akkor havonta otthagyta valahol, aztén elengedte.

2023. jún. 11. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
#17: nem, a Passat egy padlólemezen van az A4-gyel. Az E39 nagyjából az A6 mérete. Az E39 saját tömege 1590 kg, az A4 1170, tehát majdnem fél tonnával nehezebb az A4-nél. És gyárilag a kétliteres BMW motor csak 136 lóerős. B5 A4-ből a leggyengébb 1.9-es volt a 90 lóerős. Még adagolósból is van 110 lóerős, a PD-t meg mint mondtam, lelkiismeret furdalás nélkül lehet húzni 140-150 ló körülre, ami azért már elég harapós.
2023. jún. 11. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:

De ez E61 volt. Az már 163 lovas a gyengébbik. Amire te gondolsz, abból is volt egy erősebb 150 ló körül változtatható geometriás turbóval.


136 lovasom 3-asban volt, na ahhoz a kasznihoz illett az a motor, valamennyire ment is, meg nem is evett sokat, az volt amit korábban írtam 5 liter körül.


A PD-t nem öli meg hamar ha felhúzod? Nálunk mondjuk azért sem merném, mert a rendőr nem csak a s...ggembe dug egy kaktuszt, hanem adócslással is megvádolhatnak a kisebb bejegyzett lóerő miatt.

2023. jún. 11. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:

Pedig az 1.9TDI-t elég legendás motornak tartják a megbízhatósága és a kis fogyasztása miatt és elég sok van belőle, szóval van hozzá alkatrész.

Pont hogy az 1.9TDI miatt hajlottam volna leginkább az Audi felé. Ahogy néztem, még az A6-os is elmegy 6 liter alatt vegyesen. A 2.4D Volvo meg egy literrel többet fogyaszt.

2023. jún. 11. 17:38
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!