Egy régi dízel fenntartása tényleg drágább, mint a benzinesé?
Én dízelt akarok venni, de apám le akar beszélni róla mindenáron, ő retteg a dízeltől, szerinte a gatyám rámegy, mert azt állandóan javítani kell, mindig tönkremegy benne valami.
Nekem jobban bejön a dízel, kevésbé pörgős, nagyobb a nyomaték, a személyiségemhez jobban illik. Én sem vagyok pörgős személy, inkább nyomatékos vagyok.
Meg ugye jóval kevesebbet fogyaszt, 2-3 literrel.
2-3 literrel? Nekem konkrétan a 2 literes diesel nyáron elment 4.8-5 literrel.
Persze, ha valami öreg romot vesz az ember, akkor drága az alkatrész, amit megspórolsz a benzinen, at elköltöd alkatrészre.
Én egyszer vettem egy munkábajáróst valós 180 ezer km-rel 3000 €-ért, az volt a cél, hogy napi 70 km-t menjek, és még 100 ezret bírjon ki. 3 év alatt sikerült is belerakni a 100-at, de ahogy számoltam, már 2 év után megspóroltam vele a 3000 eurót, aztán fillérekért (szinte ajándékba) adtam.
Na gyakran a nepperek az ilyeneket tekerik vissza, és adják el, ha ilyet fogsz ki akkor tényleg inged gatyád rámegy. Annyit tudok, hogy aki megkapta már beleszórt 4000 eurót.
Szóval ha okosan csinálod, és nem csak azt nézed, hogy olcsó legyen, akkor jól is járhatsz.
#1
Ha ugyan azt a típust nézem benzines és dízel verzióban, akkor olyan 2-2,5 liter a különbség.
De a benzinesből is kifoghatok egy romot, amire költeni kell, nem?
2 Mások a dimmenziók. A benzinesben nicns adagoló, nincs magas nyomású pumpa, még nincs mindengyikbe turbó.
Az ominózus diesel után vettem egy hasonlót, csak nagyobb kasznis kombit, azzal annyira mellényóltam, hogy minden hónapban történt valami.
Izzóitóok felújítása 500 €. Részecskeszűrő pucolása szereléssel másik 500-as. Izzításvezérlő cseréje plusz egy hőgomba szintén 200+ euró. És ekkor még komolyabban bele sem nyúltunk. Valami pillangószelep szerű pillempatty (dieselben nem vagyok otthon) miatt néha nagyobb gáz után nem akart húzni az autó (olyan volt, mintha régi benzinesnél elszakadt volna a gázbowden), 300 €. És itt a turbóba, adagolóba, hengerfejbe bele sem kellett nyúlnunk, és a kettőstömegű lendkerék is ép volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!