A dízelt vagy benzines autó fenntartása a költségesebb?
Főleg dízelt akarok, mert jóval kevesebbet fogyaszt, de sokan mondják, hogy a szervízköltségei viszon sokkal magasabbak. De úgy számoltam, hogy havi 20 ezer forintot takarítanék meg a dízellel.
Főleg Volvo S80 vagy S60 érdekelne, vagy valami 1.9 TDI-s Audi, Passat
2000-2005 környéki évjárat. De a 90-es évekbeli kockalámpás Mercikkel is szemezek. A pápaszemesek nem tetszenek annyira.
Szia. A Dízel autók fenntartása igen koltséges, magasabb a szervizigény, gondolom 15-20 év körüli lelakott rozsdabolyát nézegetsz, ami már 2x megjárta a holdat, szóval tuti, hogy drága lesz a fenntartás. Dízel autót annak éri meg fenntartani, aki sokat megy. (Ma Budapest-Debrecen majd vissza Debrecen -Budapest, holnap Sopron -Bp, holnapután Bp-kecskemet és így tovább) a mai világban nem éri meg más esetben kotla dízelt venni. Ott van a kettostomegu lendkerék és a többi..
Az a baj, hogy a fenntartáson izgulsz, de azért beírod a nagy fogyasztású kotla szrokat :D Volvo S80-am volt meg 5 éves korában , már akkor is sokat evett persze nekem benzines volt, jó autó, de mára már nagy a fenntartása ez nem a. Te autód. Sikerült leírni azokat az autókat, amin tuti h sokat fogsz bukni te év balekja. :D Audi Merci 2005-bol? 😂😂 Legyen meg ott a zsebemben kb 1-1,5 Millió ha valami romlana ezt ezek a kotla szarok be fogjak nyelni.
Passatbol a kínálat tetejéről próbálj meg választani de kicsi az esélye h találsz vmi jót. Ford, Opel miért is nem játszik? Persze benzinesben!
Az idős prémiumoknál két választásod lesz:
-öntöd rájuk a százezreket/milliókat és lesz egy fxa (lassan) oldtimered
-lesz egy roncs amit toldozol-foltozol de igazi autód sohasem lesz belőle
Erre azt tudom mondani, hogy ennyi idős kocsik közül már nagyon nehéz olyat kifogni, amivel becsületesen foglalkoztak és költöttek.
Itt van a saját példám: 14 éves dízelautóm van, bejártam vele az egész országot, külföldön is többször voltam vele. 10 év és 300 ezer kilométer felett kellett rá komolyabban költeni, addig elegendő volt az olajok, szűrők, egyéb folyadékok, vezérlés, fékek, futóműben ami éppen elkopott. Most 350 ezer kilométer környékén már kellett cserélni főtengelyszíjtárcsát, vízcsöveket, szívósort, egr házat, turbócsöveket, turbót felújítani, klímában állítómotort. A kuplung, váltó és motor bontatlan.
Ha abból indulok ki, hogy a kocsi vezetett szervizkönyves, magyarországi, rendszeresen karbantartott és ezen felül használni akarom még, akkor ez megmagyarázza miért költöttem rá. 400 ezer felett már nem nagyon fog kelleni senkinek, úgyhogy nem is tervezem eladni.
Volvóval az a baj, hogy igen nagy motor van benne, 2.4-es a legkisebb, ezért lehet jobb lenne egy 1.9-es német TDI. Mondjuk egy A4 vagy Passat. Ahogy néztem, az A6-os is inkább csak 2-nél nagyobb motorokkal van. Még Skoda Superb, ami szóba jöhetne, de akkor már inkább egy Passat.
Vagy még azt gondoltam, hogy hozzáadnék még egy milliót és egy 2007-2010 körüli S80-at vennék. Láttam S80-at 2008 körüli évjárattal, 1.6-os dízel motorral, az már tényleg elég keveset fogyaszt.
Volvóval az a baj, hogy igen nagy motor van benne, 2.4-es a legkisebb, ezért lehet jobb lenne egy 1.9-es német TDI. Mondjuk egy A4 vagy Passat. Ahogy néztem, az A6-os is inkább csak 2-nél nagyobb motorokkal van. Még Skoda Superb, ami szóba jöhetne, de akkor már inkább egy Passat.
Az jó ha nagy motor van benne. 1.9 TDI között is vannak nyűgösebb darabok, nem mindegy a motorszám, milyen hengerfej van rajta stb. Fórumokon utána lehet nézni melyik a jobb választás. Még szép, hogy az A6-ba nem egy 100Le motort tettek. 3.0 TDI, 4.2 V8 a finom.
Skoda sem rossz, de csak DSG nélkül (automataváltó + kettőstömegű).
1.6-os dízeleket inkább hanyagoljuk.
Ezek középkategóriás autók. Ezeknél nem a fogyasztás a lényeg. Az alkatrészárak sokkal drágábbak. Mindegy benzines vagy dízel, "drága" hozzá minden.
Jó, hát az a havi 20 ezer, az már évi 240 ezer, 10 év alatt 2,4 millió. Szóval nem mindegy, hogy mennyit költök tankolásra. Mondjuk most elvileg felemelik a munkába járási támogatást 15ft/km-ről 30-ra, szóval az jó lesz.
Inkább egy Suzuki.
Attól függ. Vannak extrém esetek, mikor valami öreg sokadik tulajos lefingott dízelt hasonlítanak össze egy szalonból kihozott új benzinessel. Ilyenkor nem kell csodálkozni, de ez nagyon szélsőséges példa.
Nekem eddig csak dízel autóim voltak. Egyik sem volt ráfizetéses. Sőt volt, amelyik az üzemanyagon bőven kitermelte a sajt bekerülési költségét, úgy hogy a szervizköltséget is beleszámoltam a mérlegbe. Tehát hosszú távon kvázi ingyen volt.
De 20+ éves öreg autónál, mint amit szeretnél, már nagyon elgondolkoznék hogy valóban kell-e a dízel. Régi lomha adagolós szívódízellel lehet hogy nem kínlódnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!