Lada1500 (2103) fenntartása mennyire költséges?
Egyes jól leírta. Modern autós szemmel nem drága a fenntartása egy ilyen autónak, az alkatrészek szinte filléresek és sok megmaradt kis régi autósboltban lehet kapni hozzájuk nagyon olcsón mindenfélét. Nekem saját Ladám sosem volt, de hobbiautós baráti körben volt már több, szociautóhoz képest ha használni is szeretnéd akkor talán a legjobb, mégiscsak kicsit tartósabb konstrukció a legtöbb társánál. Ettől függetlenül ez is egy nagyon öreg karbis gépezet, ezekhez az autókhoz már szinte új korukban is kellett tudni valamennyire autót szerelni ha az ember tényleg napi szintű használatra akarta befogni, ennyi év elteltével pedig ott van még az is, hogy a legtöbb utángyártott alkatrész bár olcsó de tényleg nagyon silány minőségű hozzájuk, kicseréled örülsz hogy jó aztán pár ezer kilométerrel később megint lehet cserélni az adott alkatrészt sok esetben.
Hobbizásra, nosztalgiázásra persze ettől függetlenül jó lehet, de tényleg csak annak akinek ez jelent valamit. Ha amúgy hidegen hagynak az öreg autók és a szociautók, csak most lett egy és kicsit megtetszett, akkor döntsd el hogy tényleg szeretnél-e szívni vele vagy inkább átadnád egy fanatikusnak. Ha gyári, kis ráfordítással üzemképes és tényleg jó állapotban van a kasztni akkor még ér is valamit. Azzal kell kezdeni amit egyes írt, mindent átnézni és folyadékokon, gumi alkatrészeken kívül is cserélni amit kell, fix 1-2 százezer vagy akár több akkor is ha te csinálod.
Én tavaly örököltem ez '78-as 2101-est, 69.000 km-rel. Végig az első tulaj nevén volt, amíg hozzám nem került. Szintén végig garázsban volt tartva, de kivonva soha nem volt.
Az éves adóra fizettem 4610Ft-ot.
Éves kötelező: 10.800Ft, A00-ban párhuzamos üzemeltetés miatt.
Augusztusban meg kellett hosszabbíttatnom a műszakiját, ez 21.000Ft volt. Kb. ennyi. Nem ezzel futkosok naponta, így tankolni nem sokat szoktam E5-ös benzinnel.
Ja, de! Kellett még valami hozzá! Az AC pumpa előtt benzines volt a gyári tömlő külseje, hiába húztam meg a bilincset. Szerintem a 45 éves cső eddig bírta, ki lehetett már repedezve. Ezért inkább kidobtam, vettem autós boltban újat 1500Ft-ért.
2 Lada Samara (csapott hátú) és 1 új lépcsős hátú volt úgy 20 évig.
Az utolsó már hengerenkénti befecskendezéses volt, tán az utolsót vettem meg itthon 2000-ben, kanadai szoftver, Bosch alkatrészek.
Vizsgán csodálkoztak a lambda szondán, meg mindenen.
Fenti boltba jártam, nagyon hozzáértők, minden alkatrész olcsó volt.
Gumialkatrészeket, csöveket kellett 10 év után cserélni.
Aműgy nem volt velük bajom.
A fenntartás egy mai autóhoz képest nem sok. Két éve adtam el egy '78-as Ladát, amit örököltem. Sajnáltam, de nem volt rá kapacitásom. Ismeretem az autót, nem rom, hogy új korától, mert öregebb volt nálam.
Az alkatrészek filléresek, de viszonylag gyakran elfárad ez-az. Viszont tényleg otthon simán szerelgethető, különösebb speciális szaktudás nélkül is.
Az adó, biztosítás bagatell. Adó valami 2600Ft volt egy évre. A biztosítás... A saját 19 éves 100 lóerős Opelemre B10-ben, vidéki lakhellyel, úgy hogy bőven nem vagyok már 20 éves, káreseményem még soha nem volt, 50.000-et fizetek. Ehhez képest, ugyanezekkel a paraméterekkel a Lada párhuzamos üzemeltetés miatt A00-ba került a nevemre. 10.000Ft volt az éves biztosítása. Tehát semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!