Egy ilyen autónak maximum mennyi a fenntartási költsége? (félévre lebontva)
Nagyon tetszik és az ára is teljesen vállalható. Tudom a MINI-k nem éppen a legmegbízhatóbbak, de félévre vetítve nekem megérne akár egy 400-600 ezer forintot is. Nyilván egy idő után már nem kellene rajta javítani az új alkatrészek miatt és lenne egy nagy becsben tartott trendi autóm.
De azért valamennyire csak be lehet lőni (tapasztalat és alkatrész árak ismeretében), hogy nagyjából fél éves viszonylatban mekkora kiadással járhat durva esetben? Direkt nem hónapot írok, mert tudom, hogy egy összegben is rá lehet költeni sok százezret utána meg adott esetben hónapokig nincs baja.
Nem tudom elhinni, hogy egy autót ne lehetne patika állapotúra varázsolni egy idő után. Kérdés ennek mi az ára egy 20 éves BMW technika esetén.
Ez egy olyan kérdés, hogy semennyire nem lehet megállapítani.
Lehet 1 hónappal a vásárlás után kell egy gen. felújítás hopp mondjuk 60ezer mindennel. Lehet még 5 évig is elmenne ugyanúgy.
Vásárlás után számold bele a nagyszervízt. (Vezérlés, folyadékok,szűrők cseréje) Aztán ha kell valamit foglalkozni a futóművel akkor azt is.
Én azt mondanám fél év alatt mondjuk 50ezer és 500e között.
Amúgy ez tényleg egy megválaszolhatatlan kérdés.
De, hogy értsd miért, nekem viszonylag friss példám van ezzel kapcsolatban.
Tavaly nyáron vettem egy németből behozott Audi S1-et.
Az autó vételára 6.5 millió forint volt.
Most ilyen biztosítás, átírás, stb... dolgot nem számolok
Az autóra első körben ráköltöttem vétel után: 1.150.000ft-ot
Nem térek ki rá részletesen csak pár tétel: kuplung szett, kettőstömegű lendkerék, hidraulikus kinyomócsapágy, kardán hardy tárcsa, első és hátsó lambda szonda.
Egy részét ráadásul Németországból kellett behozatni, mert csak gyári volt hozzá és itthon nem beszerezhető.
Akkor nyilván egy 2014-es autónál én cseréltem az Akkumulátort is.
Ez egy Start-Stop-os Banner akksi olyan 50-60 ezer forint körül volt.
Mivel csak kopott nyári gumival kaptam, vettem rá Continental 225/35/R18 gumit az olyan 250 körül volt, vettem rá Continental 195/50/R16 téli gumit plusz egy garnitúra használt Audi A1 felnit az olyan 300-ba állt meg.
Mivel félek, hogy nehogy ellopják váltózárra, és egyéb lopásgátló módszerekre is költöttem, ezt most nem részletezem.
Nekem ezzel az volt a célom, hogy a kocsi 1-2 karcot leszámítva műszakilag pattent állapotban legyen.
Ezt meg is hálálta, idén kb műszaki, olajcsere és szűrök, futóműbeállítás cakum pakk 130-ba megállt.
Ezért is írtam korábban, hogy egy autó fenntartása nem mérhető lineárisan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!