A dízelt vagy benzines autó fenntartása a költségesebb?
Főleg dízelt akarok, mert jóval kevesebbet fogyaszt, de sokan mondják, hogy a szervízköltségei viszon sokkal magasabbak. De úgy számoltam, hogy havi 20 ezer forintot takarítanék meg a dízellel.
Főleg Volvo S80 vagy S60 érdekelne, vagy valami 1.9 TDI-s Audi, Passat
2000-2005 környéki évjárat. De a 90-es évekbeli kockalámpás Mercikkel is szemezek. A pápaszemesek nem tetszenek annyira.
#9. Pedig az 1.6 cr / hdi-k elég jó motorok.
Tegyük fel, hogy megspórolsz évi 240ezer forintot benzinen, de kell 4 porlasztó. 240-ből a fele el is ment.
Kettőstömegű, kuplung ezeknél mindig le van rúgva, az is már minimum 200.
Folyik az adagoló? 50-80 körül a felújítás.
PD-t vettél? PD fészek kikopva, pd elem felújítás?
Ezekkel a dízelekkel már csak úgy élnék együtt, ha 1x jól meglenne csinálva. Felújított hf+porlasztók+adagoló vagy pd elemek, turbó, kuplung.
Utána aláírom, hogy sokat spórolnál csak előtte a vételárra rászámolunk egy fél millát.
#11
Nem a 9-es vagyok, csak arra válaszolok, amit írtál.
Oké, de injektort, kettőstömegűt nem kell évente cserélni. Egyszer megcsináltatod és akkor 10-15 évig nem kell vele foglalkozni.
Na meg kuplung a benzinesekben is van. Ott is kopóalkatrész. Ott sem tart örökké. Kettőstömegű az újabb benzinesekben is van, sőt részecskeszűrő is a közvetlen befecskendezésesekben.
Itt megint az van, hogy számít az állapot, előélet karbantartottság. Nem törvényszerű, hogy egy használt kocsi, csak 20+ éves, 10+ tulajos, elhanyagolt legyen, amiben azonnal mindent is kell cserélni.
Vagy veszel egy új autót drágábban, de tudod (a más előnyei mellett) hogy ezekhez a kopó alkatrészekhez 10-15 évig nem kell nyúlni. Vagy veszel egy drágábbat és belekalkulálod, hogy a bankszámládon maradjon még pénz, hogy ha valami beütne. És ez teljesen független a hajtóanyagtól!
Előző dízelemet használtan vettem. 6 éves korától 18 éves koráig használtam. Kettőstömegűt kellett cserélni. Na bumm, annyiba került mint a téli kerékgarnitúrám. A gumi is elkopik, azt is cserélni kell, még sem retteg tőle így senki. Ezen kívül generátort kellett felújítani, önindítót cserélni, egyszer egy vízcső kidörzsölődött. Egyik sem a dízelesség következménye. Turbóhoz, üzemanyarendszerhez, injektorokhoz nem kellett hozzányúlni. Évente bőven 6 számjegyű összeget spóroltam a tankolásokon. 12 év alatt sem keveset, milliókat. Ennyit viszont nem költöttem szervizre.
A mostani dízelem 5 éves, újonnan vettem. Eddig tankoltam, meg olajcsere, szűrők, folyadékok cseréje és slussz. Szépen hoz vissza az árából.
Persze most megint lehetne hozni az ellenpéldát, mikor valaki megveszi az öreg ex-prémium import dízelt, mert milyen menő, tetszik a márkajelzés, lehet vele villantani a diszkó előtt, meg tetszik a színe. Eztán minden széthullik rajta és megy a nagy csodálkozás, hogy mennyibe kerül. Az ilyen emberek szeretik szétkürtölni általánosságban milyen szar a dízel és nem szabad venni. Mindig az kiabál leginkább, akinek a háza ég. Azzal a dízellel, amivel meg semmi gond, mi a fenének óbégassák mindenhol, hogy minden rendben, semmi baja.
Szóval emiatt is kicsit el van torzítva a dolog. De! Pont a kérdező, akinek ilyen öreg dízeleket nem igazán javasolnék. Hasonló korú benzinesekkel kisebb eséllyel nyúl mellé, ha előtte alaposan átnézeti. De ez sem törvényszerű!
#12-
Nem azt akartam ezzel mondani, hogy szar a dízel meg hasonló. De a kérdező egy 20 éves akármit szeretne venni. Nem egy 5-10 évesről beszélünk.
"Szóval emiatt is kicsit el van torzítva a dolog. De! Pont a kérdező, akinek ilyen öreg dízeleket nem igazán javasolnék. Hasonló korú benzinesekkel kisebb eséllyel nyúl mellé, ha előtte alaposan átnézeti. De ez sem törvényszerű!"
++++1
A fő lényeg,hogy mennyit mész.De lehet egy benzinessel jobban jársz,mert nem sokkal fogyaszt többet mint a dízel.
A dízel nagyon le tud kormolódni rövid utakon,a turbo geometria is leragadni a sok koromtól,meg a motor se tud rendesen bemelegedni,időtől függően 10-20 km is kellhet a motornak.Gondold át.Alkatrész ár se mindegy.
Ez ugye attól is függ, hogy mennyit mennék vele. Nekem kb 30-35 km-re van a munkahelyem és oda ingáznèk.
Ez napi 60-70 km, erre nem lenne jobb egy dízel?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!