Dízelt tényleg nem szabad venni, mert megbízhatatlan és drága az alkatrész?
Autóvásárlás előtt állok, napi 100 km-t teszek meg és apám mindenáron le akar beszélni arról, hogy dízelt vegyek, hiszen az állítólag megbízhatatlan és drága a fenntartása.
Itt már ajánlottak nekem dízel H Astra-t és Corsa-t ami kicsit elgondolkodtatott, hiszen dízeles autóm sosem volt és én is mindig úgy gondoltam, hogy benzines=megbízhatóság.
Attól is tartok, hogy közeljövőben betiltják meg olvastam olyat, hogy városi használatnál nagyon hamar tönkremegy majd kuka.
Illetve azt sem tudom melyek a megbízható dízeles motorok. Benzinesnél nyilván a japán szívó, de dízelek közül csak a PD TDI-ről tudom, hogy jó, de azok meg már +350-400 ezret futott agyonhajtottak.
Szóval valaki felvilágosíthatna, hogy érdemes-e dízelt venni és ha igen, milyet, min. mennyiért? (1,5 millió a keretem)
Az a napi 100km hogy jön össze? Városban mész 100x 1km-t mint futár, vagy egyik faluból másikba 50, vissza 50, vagy 25km be a városig, 25 a városban majd vissza stb.
Illetve mennyi pénzed van? Egy pl 2020as wv dízellel nem nagyon lőhetsz mellé, de ha h astra a benzines vetélytárs akkor gondolom szűkebb a keret
Diesel motor azoknak ajánlható akiknek van egy kis műszaki vénájuk és mondjuk értik, hogy miért baj, ha azok a kis műszerek a piros tartományban vannak vagy mondjuk tudják olvasni a motor szagát, járását és más előjeleket amikkel megelőzhetők azok a bizonyos drága javítások.
Ha a honvédségnél harckocsizó vagy teherautósofőr voltál, dolgoztál mezőgazdaságban traktorokkal, olajat szőkítettél anno akkor simán jó számodra a diesel. Ha valaki totál műszaki analfabéta akkor nem, - de ma már a benzin sem annyira, nekik tökéletes a villanyautó.
Hát, én inkább nem bízom abban az emberben aki abból él, hogy javítani kell a kocsikat.
Kocsihoz nézek szerelőt, nem fordítva, nem egy cimbi kell aki nem tekinti munkájának a fű alatt beadott kocsit, hanem fizetek egy szolgáltatásért, amit végezzenek el.
Persze ez pénztárca illetve igény kérdése, nekem családapaként elsődleges szempont hogy kiszolgáljon az eszköz, inkább fogjon vastagabban a szerelő ceruzája, de legyen megbízható az autó
Mintha már olvastam volna ezt a kérdést... mindegy nem lényeg.
2005 óta csak dízel autóim vannak. Egyik sem hagyott soha az út szélén. Igen, ha a kínálat legaljáról a legolcsóbb dízelt megveszed, az jó eséllyel szét lesz hajtva. És egy ilyen dízelt az előző trehány tulajok után rendbe rakni jóval költségesebb, mint egy faék egyszerű szívó benzinest. Ennyi az igazságtartalma a történetednek. Ebből nem általánosítanék, hogy nem szabad dízelt venni.
A kitiltósairól meg annyit, hogy ha most megveszel egy új dízelt, bőven veterán korú lesz, mire Magyarországon ebből lesz valami. Abban is biztos vagyok, hogy nem egy Euro4-5, azaz H Astra korú dízellel fogják kezdeni. Ezeket még az eddigi budapesti szmogriadók esetén sem izélgatták.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!