Érdemes lenne váltanom dízelre?
Munkahely váltás miatt úgy tűnik, hogy ingáznom kell napi 120km-t (plusz az egyéb utak)
Jelenleg egy benzines octaviam van 7-8 litert eszik, de amúgy semmi bajom nincs vele. Volt már dízel autóm annyira nem rajongok értük, de ha anyagilag jobban megérné fenttartani akkor vissza váltanék.
@8
Igen, pályán 140el ez is 6ot fogyaszt, amit egy dízel leköröz, ezért pontosítottam hogy országúton.
Ami miatt a dízel nálam abszolút kiesett (azon túl hogy nem igénylem), a regeneráló ciklus.
Főnöknek dízel van, párhavonta előjön a munkahelyétől 2km-re, aztán körözhet a pályán még egy fél órát.
Lehet ez csak az övével volt ilyen, nem tudom, nem tudnám kihasználni a dízel előnyét így nem néztem utánna
#12, fél órát?! Ott valami nem oké. Az enyém 10 perc alatt végez, még akkor is ha nem pályán bömböltetem. Mondjuk 2 km-re valóban hülyeség dízelt venni. De egy benzines sem örül ilyen rövid távnak.
"Amit nyersz a kevesebb fogyasztáson, elviszed a szerelőnek, kettőstömegű, dpf, befecskendező, commonrail egyéb apróságok orvoslására"
És ezeket évente kell szerinted cserélni egy dízel autón?! Az előző dízelemet használtan vettem. 6 évesen került hozzám 174e km-rel, 13 évesen adtam el 310.000 km-rel. A fenti példánál maradva 7 év alatt 1.680.000Ft maradt a zsebemben, ami nem párolgott el, csak sokan hajlamosak megfeledkezni róla. Ez alatt valóban kellett egy kettőstömegűt és egy kuplungot cserélni. Kuplung a benzinesekben is van, tehát nem különbség. Kettőstömegű egy 10 évnél nem régebbi benzinesben is általában van. De akkor hasonlítsuk valami régebbi konstrukcióhoz. Szerinted egy kettőstömegő csere nem fér bele közel 1,7 millió forintba?!
Injektorokhoz, üzemanyagrendszerhez, turbóhoz nem kellett hozzányúlni, egy fillérbe nem került nekem.
A mostani autóm is dízel. 5 éve vettem újonnan. Tavaly járt le róla a garancia. Éves szervizen kívül (ami semmivel nem drágább, mint a benzineshez) egy fillért nem költöttem még rá. Az 5 év alatt újabb 1.200.000Ft maradt a zsebben.
Igen, aki valami ős régi, sokadik tulajos, behozott, lekövethetetlen előéletű, a kínálat aljáról származó ex-prémium bontószökevényt vesz, ráadásul mire úgy ahogy rendbe tenné el is adja, mert valamilyen késztetés miatt muszáj pár évente autót cserélnie, az elméletben valóban nagyobb eséllyel szophatja be egy dízellel. (Persze ez nem zárja ki azt, hogy egy benzinessel is bele lehet nyúlni a tutiba.)
De egy karbantartott, jó állapotú, pláne fiatalabb dízeltől egyáltalán nem rettegnék és nem általánosítanék, hogy "jaj, minden évben milliókat kell költeni a szervizre kivétel nélkül minden egyes dízel autóra".
"És ezeket évente kell szerinted cserélni egy dízel autón?!"
Ha belenyúl, akkor akár igen, ső lehet akár néhány nap(!) elteltével
Lehet, hogy te épp szerencsés voltál, de az ellenkezője is benne van a pakliban, ismerek ilyet is-olyat is
@13
Kb 20kmről jár munkába, más miatt használ dízelt.
Csak mindig a munkahelytől pár kmre kapcsol be a regen.
Ha 10 percig tart akkor az 10 perc oda, 10 perc vissza, plusz idő még találsz egy helyet ahol meg tudsz fordulni meg is van a 30 perc.
De csak a panaszkodásaiból van infóm.
Kettőstömegű pedig már amúgy van az új benzines kocsikban is
"Ha belenyúl, akkor akár igen, ső lehet akár néhány nap(!) elteltével"
Tehát kicserélteted a kettőstömegűt és nem megy el újabb 200.000 km-t, garancia sincs a cserére és másnap megint cserélni kell?! :O Azt hogy?
Hibrid esélytelen, nincs rá keret. Őszintén szólva én néztem kissebb benzinest is. 2010 körüli swifteket illetve 1.4 T-jet Fiatokat.
Régi adagolós dízelre is gondoltam akár 1.9 TDi vagy akármi.
Szívem szerint 2013 utáni 1.4 tsi octaviat vennék, de nagyon el vannak szállva az áraik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!