Érdemes lenne szerelőt váltanom?
Van egy 2003as 1.4 benzines Astrám. Első autóm, nem is ismertem szerelőket eddig. Elvittem ahhoz, akinek a környéken jónak tűntek az értékelései, azonban most jobban megnéztem, és szerintem sok fake profilról ment rá 5 csillag.
De nem is ez a lényeg..
Először szimpla szervizre vittem olaj, szűrök, fékbetét stb. Aztán felkerestem, mert menet közben is el kezdett felvillanni a kézifék lámpája, hamar kiderítettem hogy ez a fékolaj szint csökkenését jelzi. 3 napig volt nála az autó, de nem találta meg a hiba forrását. Már épp hívott este, hogy nem tudja hol folyt el, most feltöltötte, vihetem. Már ez is fura volt, mert gondolom én ha folyik akkor folyni fog továbbra is.
Aztán észre vette, hogy még első szerviz alkalmával jeleztem neki, hogy néha olyan ropogó hangot ad a kuplung pedál. Nagy nehezen rájött, hogy a munkahengernél folyik a fékolaj.
Kb 1,5 évre rá vittem, hogy zajos a kormány. Valószínű szervo olaj. Annyit mondott hogy rá kellett tölteni, most már jó lesz. Természetesen újra zajos.
Ami viszont nagyon felrántotta az agyamat az az, hogy elvittem műszaki előtt nézze át. Hívott is 2 nap múlva, hogy az autó hibátlan, ő semmit nem talált. Nem lesz probléma.
Hát ahhoz képest a vizsgabiztost gyakorlatilag meg kellett kennem hogy engedjen át. Kiderült, hogy a katalizátorom egy kalap szar, és nem is fog jelezni, mert a check engine KI VAN KÖTVE!!
Olyan érzésem van, mintha a létező legalapabb melókon kívül mint gumi csere, olaj csere, szűrők, betétek stb. mást nem is igazán tudna megcsinálni. A nagyobb gondot a diagnosztikánál érzem.
Jól sejtem, hogy keresni kéne mást?
Kuplungot 2 éve mondogatja, hogy cserélni kellene, mert hogy ki tudja mennyi van még benne. Szét van kopva, nem emel ki.
Azóta sem volt cserélve, és semmi baja. Vezette más is az autót ez idő alatt, és nem érezte hogy bármi baja lenni a kuplungnak.
Na azért az, hogy a hibát nem tudja beazonosítani, meg az hogy rakás szar az autó messze nem ugyanaz. Ne essünk túlzásokba. Ezek a hibák ebben a korban már természetesek egyébként, éppen ezért nem is értem hogy nem sikerült ezeket megfejtenie. A munkahenger felől visszafolyó fékolaj teljesen általános hiba, még csak nem is márka függő. Nekem anno a fiestám csinálta ezt, 15 ezres tétel volt.
A kikötött check engine, és a rossz katalizátor is szagos nekem.
Én a helyedben váltanék. Ugyanakkor készülj fel arra is, hogy zsebbe nyúlós lesz a történet ha ezeket javíttatni akarod. Katalizátor nem olcsó mulatság. Szervoszivattyú is zsebbe nyúlós tud lenni bizonyos márkáknál, astránál pont nem tudom milyen a kialakítás
Illetve amit a 3as is mondott.. szerintem az a jó szerelő aki jól tud diagnosztizálni, feltárni a hibákat, esetleg a jövőben esedékes javításokra felhívni a figyelmet.
Az, hogy rátöltök a fékolajra eléggé vicc kategória nekem.
Az, hogy olajat, szűrőket cserél, meg kereket.. őszintén szólva youtube alapján kicseréled mindet. Pláne astra esetében, van pár ezer videó a témában szerintem.
Olcsó autóknál mindig abból indulnak ki, hogy megéri-e a javítás. Tudja, hogy ha ad neked egy 200 ezres számlát, akkor nem fog tetszeni a helyzet.
Van a "még elmegy" kategóriás hiba, a te autód tele van ezekkel.
Ilyen apró javításkorét nem zavarom a szerelőt. Ezeket mindenki megtudja otthon csinálni. Csak abban bízom, amit én rakok bele alkatrészt. Régebben én is szerelőnek adtam az autót javításra, de mindig utánuk kellett dolgozni. Ráadásul napokat, heteket kellett várni, hogy visszakapjam az autót.
Tanulj meg autót szerelni, ez rá a legjobb megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!