Érdemes lemezfelnire váltanom, hogy a gyárilag 258 lóerős autó ne tűnjön lomhának?
Van egy 2019-es volkswagen amarokom ami gyárilag 258 lóerős viszont sajnos eléggé nehéz is. Nem igazán voltam megelégedve a teljesítményével így kapott egy chiptuning-ot amivel 320 lóerős lett 680nm nyomatékkal de érzetre még egy b7 taxis passat is nagyobbat lép. Megmértem a mostani gyári malomkerekét, amin 255/50 r20 xl-es bridgestone gumik vannak (felni: 5x120 osztókörrel 8.0 x 20 ET 43) és mindennel együtt 34 kilót nyomnak, ami brutálisan sok, és ha hinni lehet a gyárnak, akkor abból a felni elvileg csak 16 kg. Tudom, hogy alapból nagy a súlya mivel mindenestül 2.6 tonnát nyom de az, hogy autópályán 130 km/h közeledve 13-14 liter prémium gázolajat egyen az kicsit túlzás ezzel a szettel.
Legkisebb garnitúra ami felmenne rá az 245/65 r17. Gumist kérdezve javasolta, hogy a t6 multivannak a lemezfelnijét rakjam fel mivel arra felmenne a legkisebb gumi (5x120 7x17 55 ET). Újonnan utángyártottba viszont ez sem sokkal könnyebb mivel 15 kg 1 db a lemezfelniből. Kérdésem, hogy szerintetek milyen kereket rakjak alá? Keressek gyáriba t6 felni hátha az könnyebb? Nem szeretnék 300,000-400,000 Ft-ot kiadni egy speckó alufelni garnitúrára, de nagyban könnyíteni is szeretném a rugózatlan tömeget.
"de az, hogy autópályán 130 km/h közeledve 13-14 liter prémium gázolajat egyen az kicsit túlzás ezzel a szettel."
Szerintem egy 2,6 tonnás tengeralattjárónál az teljesen okés fogyasztás
Szokták volt mondani, nem megvenni nehéz hanem fenntartani
Akkor ha egy ember (90 kg) beül hozzád azt is észre veszi??
Az csak papiron annyi LE, sose tud annyit.
Csak hát megetetnek téged is, olyan papirt adnak ki ami tetszik neked.
Egyébként ez a videó mindent elmond a tuningról hogy mennyire csak árverés az egész.
Te meg biztos rosszabbul jártál.
Nem lesz érdemi változás. Nehéz autód van, ami ráadásul olyan aerodinamikus, mint egy tégla.
13 liter fogyasztás ehhez képest nem is rossz
Ha egy 258 lóerős autót lomhának érzel, akkor szerintem az nem a felni anyagán múlik.
Igen, elvileg a kisebb rugózatlan tömeg jelenthet néhány tizedmásodperc javulást a 0-100km/h sprintben. De most őszintén, átlagos sofőr, normál utcai használatnál, ahol nem padlógázzal indulsz és nem forgatod ki a fokozatokat tiltásig, szerinted bármi is észrevehető lesz majd?
Összehasonlításul nekem egy 1,3 tonnás autóm van 160 lóerővel, 350Nm nyomatékkel. A nyári gumim alufelnin van. A téli egy collal kisebb lemezfelnin, de természetesen váltó méretű gumival. Az ég világon semmi különbséget nem veszek észre dinamikában. Csak ezért biztosan nem cserélném le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!