Hogy tudnék szebben elindulni, váltani?
Nemrég kaptam meg a jogsimat, azóta vezetek is rendszeresen, viszonylag jól is megy, de a dinamikus elindulással meg a szép váltással bajban vagyok.
Dízellel tanultam, azzal szépen el is tudtam indulni, a mi kocsink meg benzines, azzal meg nagyon bénázok.
Soha nem fulladtam még le, de minden elindulásnál rángat egyet a kocsi. A váltásnál is (főleg a visszaváltásnál) ez van néha.
Visszaváltásnál ránt egyet mi? Tipikus... A megoldás annak megértésében áll hogy a váltó bemenőtengelye lényegesen nagyobb fordulatú mint a motorfordulatszám. A dieselben amin tanultál ezt a fordulatkülönbséget elnyeli a kettőstömegű lendkerék, de a benzinesedben ez valószínüleg nincs.
Ezen legalább megtanulsz vezetni.
Azt hozzátenném, kétfajta visszaváltásról beszélünk:
1. Lassítás okán, pl. kanyarodáshoz visszakapcsolsz 2-be;
2. Gyorsításhoz, erőtartalék képzéshez (pl. előzés, hegymenet).
A kétfajta visszaváltás két eltérő váltókezelési technikát igényel.
Ha érdekel, kifejtem majd bővebben, bár más is leírhatja.
ez a kérdés a feleségemnél is felmerült..
Vettünk egy új automata benzinest, és azóta az autó
élmény.
Meg kell tanulni.
Iskolában sem tudtál elsőre szép kerek O betűt rajzolni......aztán rájöttél.
Gyakorolj és fog menni.
Köszönöm a válaszokat.
2-es válaszoló, érdekelne.
Visszaváltáskor adni kell egy jó bagy gázt, mielőtt a kuplungot felengednéd.
Mert ha csak visszaváltasz, és nem nyomsz gázt, akkor egy jó nagy motorfékes rántás lesz a jutalmad.
#6
Biztos, hogy ez egy valóban "jótanács"? ;)
Na ma egy emelkedős kanyarban való elinduláskor sikerült háromszor lefulladnom.
Pedig eddig még sose fulladtam le. Csúcsforgalomban gyorsan kellett kifordulnom, jöttek folyamatosan a kocsik, mögöttem is vártak, már dudáltak, én meg totál kétségbeestem.
Jártatok már így?
Mert ráizgulsz és egyre többet foglalkozol vele.
Ne tedd!
Menj el egy üres utcába, és gyakorold az emelkedőn való indulást.
Ha jön valaki, tedd ki a vészvillogót és engedd el.
Két dolog fontos. Vagy három.
1. Elindulásnál a gáznak és a kuplungnak ellentétesen kell mozogni. Egyidejűleg ereszted fel a kuplungot és nyomod be a gázt. Nem nagy gáz előtte, meg hasonlók. Mint a mérleg. Egyik fel, másik le.
2. Az autót a kuplunggal kell megmozdítani, azzal kell adagolni az erőt. Azzal kell szabályozni, hogy mennyire terhelődjön a motor. A folyamat a fogáspontnál zajlik. Ha a fogáspont elején vagy, kis erővel mozgatsz. Kícsit több fogáspontot adva (kuplung hajszálnyit felebb) növeled az erőt. És amikor az autó elindult, akkor felereszted a kuplungot teljesen.
3. Ennek automatikusan, ugyanúgy ismételve kell menni. Nem szabad azt várni, hogy mikor mi történik, hanem egyszer kell ráérezni és azt a kettős mozgást ismételni.
4. Lent van a sarkad a padlón a kuplung felengedése közben? Ha erre át tudsz állni, akkor sokkal finomabban és reprodukálhatóan tudod majd a kuplungot kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!