Hogy tudnék szebben elindulni, váltani?
Nemrég kaptam meg a jogsimat, azóta vezetek is rendszeresen, viszonylag jól is megy, de a dinamikus elindulással meg a szép váltással bajban vagyok.
Dízellel tanultam, azzal szépen el is tudtam indulni, a mi kocsink meg benzines, azzal meg nagyon bénázok.
Soha nem fulladtam még le, de minden elindulásnál rángat egyet a kocsi. A váltásnál is (főleg a visszaváltásnál) ez van néha.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Visszaváltásnál ránt egyet mi? Tipikus... A megoldás annak megértésében áll hogy a váltó bemenőtengelye lényegesen nagyobb fordulatú mint a motorfordulatszám. A dieselben amin tanultál ezt a fordulatkülönbséget elnyeli a kettőstömegű lendkerék, de a benzinesedben ez valószínüleg nincs.
Ezen legalább megtanulsz vezetni.
Azt hozzátenném, kétfajta visszaváltásról beszélünk:
1. Lassítás okán, pl. kanyarodáshoz visszakapcsolsz 2-be;
2. Gyorsításhoz, erőtartalék képzéshez (pl. előzés, hegymenet).
A kétfajta visszaváltás két eltérő váltókezelési technikát igényel.
Ha érdekel, kifejtem majd bővebben, bár más is leírhatja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ez a kérdés a feleségemnél is felmerült..
Vettünk egy új automata benzinest, és azóta az autó
élmény.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Meg kell tanulni.
Iskolában sem tudtál elsőre szép kerek O betűt rajzolni......aztán rájöttél.
Gyakorolj és fog menni.
Köszönöm a válaszokat.
2-es válaszoló, érdekelne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Visszaváltáskor adni kell egy jó bagy gázt, mielőtt a kuplungot felengednéd.
Mert ha csak visszaváltasz, és nem nyomsz gázt, akkor egy jó nagy motorfékes rántás lesz a jutalmad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6
Biztos, hogy ez egy valóban "jótanács"? ;)
Na ma egy emelkedős kanyarban való elinduláskor sikerült háromszor lefulladnom.
Pedig eddig még sose fulladtam le. Csúcsforgalomban gyorsan kellett kifordulnom, jöttek folyamatosan a kocsik, mögöttem is vártak, már dudáltak, én meg totál kétségbeestem.
Jártatok már így?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert ráizgulsz és egyre többet foglalkozol vele.
Ne tedd!
Menj el egy üres utcába, és gyakorold az emelkedőn való indulást.
Ha jön valaki, tedd ki a vészvillogót és engedd el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Két dolog fontos. Vagy három.
1. Elindulásnál a gáznak és a kuplungnak ellentétesen kell mozogni. Egyidejűleg ereszted fel a kuplungot és nyomod be a gázt. Nem nagy gáz előtte, meg hasonlók. Mint a mérleg. Egyik fel, másik le.
2. Az autót a kuplunggal kell megmozdítani, azzal kell adagolni az erőt. Azzal kell szabályozni, hogy mennyire terhelődjön a motor. A folyamat a fogáspontnál zajlik. Ha a fogáspont elején vagy, kis erővel mozgatsz. Kícsit több fogáspontot adva (kuplung hajszálnyit felebb) növeled az erőt. És amikor az autó elindult, akkor felereszted a kuplungot teljesen.
3. Ennek automatikusan, ugyanúgy ismételve kell menni. Nem szabad azt várni, hogy mikor mi történik, hanem egyszer kell ráérezni és azt a kettős mozgást ismételni.
4. Lent van a sarkad a padlón a kuplung felengedése közben? Ha erre át tudsz állni, akkor sokkal finomabban és reprodukálhatóan tudod majd a kuplungot kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!