Nem tudok, csak kuplunggal elindulni benzines autóval?
Benzines autón tanultam és az oktatóm úgy tanította meg az elindulást, hogy kuplung benyom, 1-es es utána nagyon lassan engedem a kuplungot es egyszer csak elkezd "fogni" az autó es akkor elindul nagyon lassan. Ha beljebb nyomom akkor lelassulunk, ha feljebb engedem akkor gyorsabban megyünk. Tehát gáz nélkül is el tudtam indulni és haladni.
Az itthoni kocsival egyszerűen nem tudok. Egyből lefullad pedig nagyon óvatosan csinálom. És most teljesen ujra kell megtanulnom. Azt is olvastam hogy először pici gáz es utana kuplung lassan.
Az otthoni autó egy nagyobb kombi, amin tanultam az egy skoda fabia volt, azt hiszem. (Mindenesetre kisebb kocsi). Lehetséges hogy a meretkulonbseg miatt, nem megy a régi módszer?
A méretnek ehhez semmi köze.
Adj neki gázt és engedd a kuplungot fel.
Befejeztétek egyáltalán az oktatást vagy ez csak az első pár óra?Kezdésnek oké hogy így tanította de ez csak sík terepen működik és nem minden autó alkalmas rá.Alapvetően kis gázt is kell adni normàlis elinduláshoz mert ezzel a módszerrel az első kisebb emelkedőnél nem jutsz tovàbb.
Muszály lesz ezért megmutatnia a későbbiekben,próbàlj àtàllni mihamarabb a gázadásos módszerre mert az minden esetben működik.
Ne legyen lelkifurdalásod.
Időtlen idők óta vezetek, de amikor az 1,8-as benzines passsatból átültem az 1,4-es benzines Megane-ba, hiába volt több évtized gyakorlatom, kellett egy kis idő hogy a legkínosabb szituációknál ne fulladjon le a motor.
Merthogy a passat a viszonylag nagy motorja viszonylag nagy nyomatákának köszönhetően alapjáraton is elindult mint egy automata váltós autó, a Renault meg igényelte a gázadást.
"Nem tudok, csak kuplunggal elindulni benzines autóval?"
Szívó benzinessel is el lehet indulni csak kuplunggal, de nem szokás, mert nem érdemes. Finom érzék kell hozzá és akkor is olyan lesz, mint a csiga.
Egyszerre kell gázt adni és a kuplungot felengedni. Egyik lábfejed lefele megy (gáz), a másik felfelé jön (kuplung).
Ha elég lendületesen kezeled a kuplungot, akkor a gázadásnál nem is kell a felengedés ütemén változtatni: a gázzal nulláról indulsz és folyamatosan megérkezel a gyorsításhoz szükséges állásba. És a motor nem bőg fel.
A kuplung egy kicsit lassít a fogásponton való áthaladásnál.
"A kuplung egy kicsit lassít a fogásponton való áthaladásnál."
Hogy ne legyen félreérthető:
A kuplung felengedését egy kicsit lassítani kell a fogásponton való áthaladásnál.
Elkezded engedni a kuplungot, azzal párhozamosan adagolod a gázt, fogáspontnál amíg tanulod, lassítasz, hogy megfigyeld, addigra benyomtad-e annyira a gázt, hogy elinduljon. Kb. ennyi. Emelkedőn elinduláshoz nagyobb gáz kell és persze kézifék, ha alapból nem úgy álltál meg, hogy csúsztatott kuplunggal, mérsékelt gázzal fogod meg az autót.
Másik megoldás, váltsatok dízelre. (Viccelek. De amúgy a '96-os dízel Corollával ötödikben is el tudtam indulni frissjogsisként, szóval ne csüggedj, menni fog az.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!