Amikor nagyon lassú kettesnél az autó, benyomott kuplunggal akkor mi a helyes megoldás?
Benyomott kuplunggal 2 sebességben amikor nagyon lassú az autó, betenni 1-es sebességi fokozatba vagy kuplung felenged és gáz adás kettesben?
Szívó benzines autó. Van olyan is, hogy másodiknál abszolút nem engedi betenni egyes fokozatba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
De pl mért vannak olyan váltó konstrukciók ahol abszolút nem engedi vissza tenni egyesbe?
Meg alapból is a hétköznapokban úgy mondják, hogy egyes "csak" elindulásnál kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kettős kuplungolás kell, ahhoz hogy mozgó autónál könnyedén bevegye az egyest:
- váltó üresbe
- kuplung fel legalább félig. Gázfröccs.
- kuplung padlóig. Egyes.
- kuplung fel.
Próbáld ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vissza kell rakni egyesbe. Ha még mozgásban van a jármű, azért nem tudod betenni 1-be,mert ez a fokozat nincs szinkronizálva. Tehát vagy megállítod a kocsit 0-ra,és úgy kapcsolsz 1-be, vagy a gázfröccsös módszer. A 4-es választ nem értem miért pontozták le mert jól írja, talán még annyit, hogy a gázfröccs mehet teljesen felengedett kuplunggal.
Persze elhiszem, aki nem ismeri a kuplung meg a szinkronizálás lényegét, az lepontoz mert fogalma nincs a működésről... Ugye az van, hogyha menet közben visszakapcsolsz egy fokozatot, annak ahhoz nagyobb nyelestengely fordulatszám tartozik. Ha van szinkrongyűrű a szomszédos fokozatok között, ez nem jelent problémát ha nincs, akkor viszont manuálisan kell létrehozni ezt gázfröccsel.
Előzéskor visszakapcsoláskor szintén érdemes, de a mai autók mellett ezt már meg sem tanulják igazából. A fordulatkülönbségből adódó hirtelen rántást felveszi a kéttömegű lendkerék, amiből semmit nem érez a zöldfülű, nem kap visszajelzést hogy "hülye volt" legfeljebb a bukszája bánja, amikor új kuplungszett kell félmillióért...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, meg még annyit, hogy szívó benzines kocsit ne tessék kínozni alacsony fordulaton, legalább 2500-3500-as fordulaton kell pörgetni. Meg ne írjatok olyan hülyeséget hogy
"Általában finom kuplungal 2-be folytatni az utat." mert kinyírjátok vele a motort, hiszen ilyenkor sokszoros terhelést kapnak a dugattyúk, hajtókarok, nagyobb a hőterhelés amelyhez ráadásul a kis fordulat miatt csökkentett hűtőfolyadék áramlás párosul.
Nyilván ha van egy kis kasztni 2-3 literes motorral, az bírja a kiképzést, de azért a szívóbenzinest ne akarjuk a gázolajos autó mintájára használni ahol az egész motornak teljesen más tartományba esik az optimális üzeme.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azert pontoztak le, mert nem ZIL teherauto volt a kerdes.
Turbo dizel auto le fog fulladni, ha 3 km/h sebessegnel 2-esben akarod kinozni.
Az az auto, amit gurulasnal nem lehetett 2-esbe rakni, az 1200-es zsiguli volt.
1967-ben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az az auto, amit gurulasnal nem lehetett 2-esbe rakni, az 1200-es zsiguli volt. 1967-ben."
De nem 2-esbe rakásról beszélünk, hanem 1-esbe. Az 1-es fokozat 2000 után gyártott autóknál is nagyrészt szinkronizálatlan. Csak ma már általában dízelen tanulnak ahol a kérdező problémája fel sem merül, így benzines kocsiknál sajnos a kínzás terjedt el. Ha zsigulin oktatnának, akkor legalább vezetni is megtanulnának... De mindegy végülis, jönnek az automaták meg az elektromos autók, azokat majd bármilyen műszaki analfabéta is elvezeti, csak a pénztárcája legyen vastag.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak, hogy tisztázzuk: a 4-esben nem azért javasoltam a kettős kuplungolást, mert azt gondolom, hogy az 1-es szinkronizálatlan. Azt írtam: "mozgó autónál KÖNNYEDÉN bevegye az egyest". Ezzel megkönnyítjük az egyeshez tartozó szinkrongyűrű dolgát.
Csak nagyon régi autóknál nincs szinkronizálva az egyes:
"Sok régebbi (egészen az 1970-es évekig) autóból is hiányzott a szinkronizálás az első sebességváltón..."
Bárki meggyőződhet róla, hogy az egyes fokozata is szinkronizált. Pl. ha egy szinkronizálatlan fokozatot (hátramenet) akar mozgó járműnél kapcsolni, akkor recsegni fognak a fogaskerekek. Az egyesnél nincs ilyen. Egy gumiszerű ellenállás akadályozza meg, hogy egyesbe nyomjuk a sebességváltót. Ez annak az eredménye, ahogy a szinkrongyűrű küzd azzal, hogy összehozza a sebességeket és becsússzon a helyére. De nem recsegnek a fogaskerekek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itt mindenki hülye? itt? mindenki!
sík talajon 2-esben lassulsz modjuk fevő rendőr, ha nagyon lassulsz akor kuplung be és finoman csusztatni majd felengedni és elmúlik a vibrálás, ha nem lassulsz le annyira simán gáz, mindkét esetben kis gázzal ne legyen nagy terhelés. ha meg is állsz szinte akkor 1-esbe vissza de csak ha tényleg alig gurul már különben oda lesz a horony!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!