Amikor nagyon lassú kettesnél az autó, benyomott kuplunggal akkor mi a helyes megoldás?
Benyomott kuplunggal 2 sebességben amikor nagyon lassú az autó, betenni 1-es sebességi fokozatba vagy kuplung felenged és gáz adás kettesben?
Szívó benzines autó. Van olyan is, hogy másodiknál abszolút nem engedi betenni egyes fokozatba?
De pl mért vannak olyan váltó konstrukciók ahol abszolút nem engedi vissza tenni egyesbe?
Meg alapból is a hétköznapokban úgy mondják, hogy egyes "csak" elindulásnál kell.
Kettős kuplungolás kell, ahhoz hogy mozgó autónál könnyedén bevegye az egyest:
- váltó üresbe
- kuplung fel legalább félig. Gázfröccs.
- kuplung padlóig. Egyes.
- kuplung fel.
Próbáld ki.
Vissza kell rakni egyesbe. Ha még mozgásban van a jármű, azért nem tudod betenni 1-be,mert ez a fokozat nincs szinkronizálva. Tehát vagy megállítod a kocsit 0-ra,és úgy kapcsolsz 1-be, vagy a gázfröccsös módszer. A 4-es választ nem értem miért pontozták le mert jól írja, talán még annyit, hogy a gázfröccs mehet teljesen felengedett kuplunggal.
Persze elhiszem, aki nem ismeri a kuplung meg a szinkronizálás lényegét, az lepontoz mert fogalma nincs a működésről... Ugye az van, hogyha menet közben visszakapcsolsz egy fokozatot, annak ahhoz nagyobb nyelestengely fordulatszám tartozik. Ha van szinkrongyűrű a szomszédos fokozatok között, ez nem jelent problémát ha nincs, akkor viszont manuálisan kell létrehozni ezt gázfröccsel.
Előzéskor visszakapcsoláskor szintén érdemes, de a mai autók mellett ezt már meg sem tanulják igazából. A fordulatkülönbségből adódó hirtelen rántást felveszi a kéttömegű lendkerék, amiből semmit nem érez a zöldfülű, nem kap visszajelzést hogy "hülye volt" legfeljebb a bukszája bánja, amikor új kuplungszett kell félmillióért...
Ja, meg még annyit, hogy szívó benzines kocsit ne tessék kínozni alacsony fordulaton, legalább 2500-3500-as fordulaton kell pörgetni. Meg ne írjatok olyan hülyeséget hogy
"Általában finom kuplungal 2-be folytatni az utat." mert kinyírjátok vele a motort, hiszen ilyenkor sokszoros terhelést kapnak a dugattyúk, hajtókarok, nagyobb a hőterhelés amelyhez ráadásul a kis fordulat miatt csökkentett hűtőfolyadék áramlás párosul.
Nyilván ha van egy kis kasztni 2-3 literes motorral, az bírja a kiképzést, de azért a szívóbenzinest ne akarjuk a gázolajos autó mintájára használni ahol az egész motornak teljesen más tartományba esik az optimális üzeme.
Azert pontoztak le, mert nem ZIL teherauto volt a kerdes.
Turbo dizel auto le fog fulladni, ha 3 km/h sebessegnel 2-esben akarod kinozni.
Az az auto, amit gurulasnal nem lehetett 2-esbe rakni, az 1200-es zsiguli volt.
1967-ben.
"Az az auto, amit gurulasnal nem lehetett 2-esbe rakni, az 1200-es zsiguli volt. 1967-ben."
De nem 2-esbe rakásról beszélünk, hanem 1-esbe. Az 1-es fokozat 2000 után gyártott autóknál is nagyrészt szinkronizálatlan. Csak ma már általában dízelen tanulnak ahol a kérdező problémája fel sem merül, így benzines kocsiknál sajnos a kínzás terjedt el. Ha zsigulin oktatnának, akkor legalább vezetni is megtanulnának... De mindegy végülis, jönnek az automaták meg az elektromos autók, azokat majd bármilyen műszaki analfabéta is elvezeti, csak a pénztárcája legyen vastag.
Csak, hogy tisztázzuk: a 4-esben nem azért javasoltam a kettős kuplungolást, mert azt gondolom, hogy az 1-es szinkronizálatlan. Azt írtam: "mozgó autónál KÖNNYEDÉN bevegye az egyest". Ezzel megkönnyítjük az egyeshez tartozó szinkrongyűrű dolgát.
Csak nagyon régi autóknál nincs szinkronizálva az egyes:
"Sok régebbi (egészen az 1970-es évekig) autóból is hiányzott a szinkronizálás az első sebességváltón..."
Bárki meggyőződhet róla, hogy az egyes fokozata is szinkronizált. Pl. ha egy szinkronizálatlan fokozatot (hátramenet) akar mozgó járműnél kapcsolni, akkor recsegni fognak a fogaskerekek. Az egyesnél nincs ilyen. Egy gumiszerű ellenállás akadályozza meg, hogy egyesbe nyomjuk a sebességváltót. Ez annak az eredménye, ahogy a szinkrongyűrű küzd azzal, hogy összehozza a sebességeket és becsússzon a helyére. De nem recsegnek a fogaskerekek.
Itt mindenki hülye? itt? mindenki!
sík talajon 2-esben lassulsz modjuk fevő rendőr, ha nagyon lassulsz akor kuplung be és finoman csusztatni majd felengedni és elmúlik a vibrálás, ha nem lassulsz le annyira simán gáz, mindkét esetben kis gázzal ne legyen nagy terhelés. ha meg is állsz szinte akkor 1-esbe vissza de csak ha tényleg alig gurul már különben oda lesz a horony!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!