Mi az oka annak, hogy kéziváltóval pirosnál üresben kell várakozni,felengedett kuplunggal,esetleg benyomott fékkel, míg automatával D ben benyomott fékkel?
Ha megállsz az autóval, üresbe teszed.
"várakozni .... esetleg benyomott fékkel" - nem esetleg, hanem mindig. Ez lehet normál fékpedál, vagy kézifék.
"míg automatánál ne kapcsoljak N-be vagy P-be hanem hagyjam mindig D-ben"
Automata váltónál nem kell üresbe tenned, megcsinálja helyetted, elég a féket nyomni D (drive) módban.
Ha forgalmi okból állsz meg, automatánál nem kell használnod az N, P módokat. N-et akkor használsz, ha vontatnak, P-t amikor parkolsz.
Amúgy miért zavar össze az oktatód ezekkel? Milyen autón tanulsz? Manuális, vagy automata?
Azért mert
1. a kuplung pedált CSAK váltás idejére nyomjuk be, 2-3 másodperc, erre tervezték a kinyomócsapágyat meg a nyomólapot, nem arra hogy percekig terhelés alatt legyen.
2. autómata váltó kuszik, azért kell a fék hogy ne induljon meg.
Mindkettőre ott a KÉZIFÉK
#8
Nem, én csak parkoláskor használom a kéziféket.
Fékpedált azért könnyebb benyomva tartani, mint a kuplungot, vagy mire akarsz célozni?
#9 Értem. Pont arra céloztam, hogy a fékpedál nyomva tartásához is kell erő és az nem fáradtságos -e. (igaz ma már sok autóban van fékrásegítés hogy könnyebb legyen).
Ugye elég picit megcsúsznia a féknek, és egy emelkedős kereszteződésben könnyen ott a koccanás, ez kézifékkel megelőzhető.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!