Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka annak, hogy kézivált...

Mi az oka annak, hogy kéziváltóval pirosnál üresben kell várakozni,felengedett kuplunggal,esetleg benyomott fékkel, míg automatával D ben benyomott fékkel?

Figyelt kérdés
Az oktatóm azt mondta, hogy a másik lehetőséget mindkét esetben kerüljem: kézinél ne hagyjam fokozatba kinyomott kuplung mellett, míg automatánál ne kapcsoljak N-be vagy P-be hanem hagyjam mindig D-ben. Nem értem ezeknek az okát.
2022. márc. 4. 22:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Kuplung kimélése miatt. Ha emelkedőn van a kereszteződés a kéziféket érdemes behúzni (főleg kezdőként). Helytelen a túráztatás, azaz a jármű kuplunggal való megtartása emelkedőn, ezzel a ferodol tárcsát (vagy helyesebben tengelykapcsoló tárcsa súrlódóbetétje) fokozott koptatasnak és hőterhelésnek teszed ki.
2022. márc. 4. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
A kuplung kimélése bővebben: ha folyamatosan be van nyomva a kuplungpedál, akkor a tányérrugó és a kinyomócsapágy folyamatos terhelés alatt van, indokolatlanul.
2022. márc. 4. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha megállsz az autóval, üresbe teszed.

"várakozni .... esetleg benyomott fékkel" - nem esetleg, hanem mindig. Ez lehet normál fékpedál, vagy kézifék.


"míg automatánál ne kapcsoljak N-be vagy P-be hanem hagyjam mindig D-ben"

Automata váltónál nem kell üresbe tenned, megcsinálja helyetted, elég a féket nyomni D (drive) módban.


Ha forgalmi okból állsz meg, automatánál nem kell használnod az N, P módokat. N-et akkor használsz, ha vontatnak, P-t amikor parkolsz.


Amúgy miért zavar össze az oktatód ezekkel? Milyen autón tanulsz? Manuális, vagy automata?

2022. márc. 4. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Manuális, de elmondta hogy mit kell csinálni automatánál, ha esetleg valamikor olyat vezetnék.
2022. márc. 5. 10:23
 5/11 anonim ***** válasza:

Azért mert

1. a kuplung pedált CSAK váltás idejére nyomjuk be, 2-3 másodperc, erre tervezték a kinyomócsapágyat meg a nyomólapot, nem arra hogy percekig terhelés alatt legyen.

2. autómata váltó kuszik, azért kell a fék hogy ne induljon meg.

Mindkettőre ott a KÉZIFÉK

2022. márc. 8. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
#5 Nem a nyomólappal van probléma, az elég masszív öntvényből készül, sőt a kuplungpedál benyomásával tehermentesül is. Sokkal inkább a tányérrugó az egyik gyenge pont, annak is a középső lamellái.
2022. márc. 8. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Nekem meg a bokám a gyenge pont, ha minden piros lámpánál nyomva kellene tartanom a kuplungot sebességben.
2022. márc. 8. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
#7 Akkor te gondolom a fékpedált sem nyomod, hanem behúzod a kézit.
2022. márc. 8. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#8

Nem, én csak parkoláskor használom a kéziféket.

Fékpedált azért könnyebb benyomva tartani, mint a kuplungot, vagy mire akarsz célozni?

2022. márc. 8. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

#9 Értem. Pont arra céloztam, hogy a fékpedál nyomva tartásához is kell erő és az nem fáradtságos -e. (igaz ma már sok autóban van fékrásegítés hogy könnyebb legyen).

Ugye elég picit megcsúsznia a féknek, és egy emelkedős kereszteződésben könnyen ott a koccanás, ez kézifékkel megelőzhető.

2022. márc. 8. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!