Mi az oka annak, hogy kéziváltóval pirosnál üresben kell várakozni,felengedett kuplunggal,esetleg benyomott fékkel, míg automatával D ben benyomott fékkel?
Az automata váltónál a váltókar "előválasztó kar", amivel az elektronikát informálod, hogy melyik programot használja, és te a fékkel, gázzal irányítod a műveletet.
Az automata váltónak nem használ, ha rendszeresen leállítod, majd újra indítod a programot, rövid, forgalmi okokból történő megállásnál D-ben marad a váltó.
Hosszabb idejű várakozás esetén kényelmi okokból át lehet tenni P-be, példa erre olyan vasúti átjáró, ahol előre láthatóan sok percet kell várakozni, és a fék pedált taposni kellemetlen, és a mögötted állót sem irritálja a fék lámpa (amibe nem kell hosszasan bele nézni, ha automata váltós autó áll előtted)
Az N fokozatot automatán nagyon ritkán használják, kb csak akkor, ha rövid távon, járó motor nélkül mozgatni kell az autót (tolni), megálláskor P-be kapcsolják.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!