Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka annak, hogy kézivált...

Mi az oka annak, hogy kéziváltóval pirosnál üresben kell várakozni,felengedett kuplunggal,esetleg benyomott fékkel, míg automatával D ben benyomott fékkel?

Figyelt kérdés
Az oktatóm azt mondta, hogy a másik lehetőséget mindkét esetben kerüljem: kézinél ne hagyjam fokozatba kinyomott kuplung mellett, míg automatánál ne kapcsoljak N-be vagy P-be hanem hagyjam mindig D-ben. Nem értem ezeknek az okát.
2022. márc. 4. 22:21
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Az automata váltónál a váltókar "előválasztó kar", amivel az elektronikát informálod, hogy melyik programot használja, és te a fékkel, gázzal irányítod a műveletet.

Az automata váltónak nem használ, ha rendszeresen leállítod, majd újra indítod a programot, rövid, forgalmi okokból történő megállásnál D-ben marad a váltó.

Hosszabb idejű várakozás esetén kényelmi okokból át lehet tenni P-be, példa erre olyan vasúti átjáró, ahol előre láthatóan sok percet kell várakozni, és a fék pedált taposni kellemetlen, és a mögötted állót sem irritálja a fék lámpa (amibe nem kell hosszasan bele nézni, ha automata váltós autó áll előtted)

Az N fokozatot automatán nagyon ritkán használják, kb csak akkor, ha rövid távon, járó motor nélkül mozgatni kell az autót (tolni), megálláskor P-be kapcsolják.

2022. márc. 9. 05:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!