Mi okozza az égéskimaradást?
Egy Opel Astra G 1.4 16V benzin, Z14XE motorkódú autóm van, amelyiknek a hibakódolvasó gyújtás áramkör 1,2,3,4-et ad be. Az autó nem indul be csak kb minden 50. indításra és egy percnél tovább nem jár akkor sem a motor. Először kigyulladt a check engine, az autó rángatni kezdett majd egy id után be sem indult.
-cserélve voltak a gyertyák, a trafó
-A motorvezérlő ellenőrzésre került és hibátlan
-Az üzemanyagszivattyú megfelelően működik(nyom benzint)
-cserélve lett továbbá egy légtömegmérő, üzemanyagszivattyú rellé
-az autó teljes áramköre át lett nézve
-a kompresszió 8 bár fölött van mindegyik hengernél (szám szerint 9, 10, 11 és 11 bar)
Mi okozhatja a problémát?
Na szóval. A folytószelep nyit ha ráadom a gyújtást és megnyomom a gázpedált. Ha csak gyújtás van ráadva akkor megvan az az icipici hézag.
A szelepfödél fémből van
A gyertyákat már próbáltam kivenni és belehelyezni szabadon a trafóba és szép erős szikrája van mindegyik gyertyának.
Van EGR. Ki lett takarítva de nem volt nagyon koszos
Kb 1500 km-t futott mióta vezérlés volt cserélve és nem volt semmi baja
A kipufogógáz szépen távozik, viszont ha nagyobb gázt adok akkor fekete füstje van
Az idétlenkedés előtt nem volt szerelve rajta
És köszönöm a tippeket
Holnap ellenőrzöm a befecskendezést valamilyen módon
#11 Hát 1500 kilométer az nem sok, nem zárnám ki egyáltalán a vezérlést. Például lehet nem húzta meg rendesen a feszítőt, ez az 1500km kellett neki, hogy fellazuljon és átugorjon a szíj.
Ez magyarázná, hogy mind a 4 hengerben szar a gyújtás, illetve a fekete füstöt is. Viszont én úgy tudom, hogy ezek az Ecotec-ek interference motorok. Ha elugrott a szíj, akkor gatya, pár szelepnek tuti odavert, ha szerencséd van akkor más baj nincs, bár amennyit kínoztad azóta...
Szóval én rögtön a vezérlést nézném meg, minden más egyelőre másodlagos, a vezérlést ellenőrizzétek és imádkozz, hogy nem az a baj, mert az drága lesz.
#13 Jobban belegondolva, a vezérlés ellen az szól, hogy akkor a hibatárolóba beírta volna, hogy a főtengely jeladó és a veztengely jeladó között nincs szinkron, ilyet meg elmondásod szerint nem írt.
Ettől függetlenül még lehet az.
"Van, hogy kihagy a motor pár gyújtást és néha nagyobb gázadásnál rángat"
Teszteld le a gyujtást:
- 4-esben hagyd lelassulni alapjáratig
- adj folyamatosan 1/2-3/4 gázt
- ha kelletlenül, de rángatás nélkül gyorsul, akkor a gyujtás jó.
- ha rángat, akkor valahol áthúz a szikra, ahol nem kellene. A trafóban, a gyertyakupakszerű részben vagy a gyertyában.
16. Mostmár könnyen indul
17. Rendben. Megpróbálom. Köszönöm
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!