Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozza az égéskimaradást?

Elod03200 kérdése:

Mi okozza az égéskimaradást?

Figyelt kérdés

Egy Opel Astra G 1.4 16V benzin, Z14XE motorkódú autóm van, amelyiknek a hibakódolvasó gyújtás áramkör 1,2,3,4-et ad be. Az autó nem indul be csak kb minden 50. indításra és egy percnél tovább nem jár akkor sem a motor. Először kigyulladt a check engine, az autó rángatni kezdett majd egy id után be sem indult.

-cserélve voltak a gyertyák, a trafó

-A motorvezérlő ellenőrzésre került és hibátlan

-Az üzemanyagszivattyú megfelelően működik(nyom benzint)

-cserélve lett továbbá egy légtömegmérő, üzemanyagszivattyú rellé

-az autó teljes áramköre át lett nézve

-a kompresszió 8 bár fölött van mindegyik hengernél (szám szerint 9, 10, 11 és 11 bar)

Mi okozhatja a problémát?



2022. dec. 29. 15:34
1 2 3
 1/22 krwkco ***** válasza:
Ezeket a cseréket Te csináltad vagy szerelő?
2022. dec. 29. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%

Jókor jut már eszedbe kérdést feltenni, mikor kicserélted az egész autót... pedig még így is elég sok minden lehet, szóval ha ennyire szeretsz eszetlenül költekezni, akkor bőven van lehetőséged.


Vezérlés, főtengely jeladó, befecskendezés... csak hogy a legelső gondolataimat leírjam, de vaktában lövöldözünk. Olyannak kellene adnod az autót, aki érti is, amit csinál, nem pedig egy 10 ezres haszontalan szirszar hibakódolvasóval akarja megváltani a világot.

2022. dec. 29. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 A kérdező kommentje:

1. A haverom szerelő és vele csináltam

2. A delphi ha szir szar hibakódolvasó, akkor mondj egy rendes márkát

2022. dec. 29. 16:37
 4/22 A kérdező kommentje:
Segítséget szeretnék és nem kritizálást. Ha van valakinek egy ötlete, megkérem szépen írja le
2022. dec. 29. 16:40
 5/22 anonim ***** válasza:
90%

#3 Írtam három tippet is.


Nem, a Delphi nem szar, de így még rosszabb. Ha szirszar hibakódolvasó akkor azt mondom, hogy oké, nem sokat ér, nincs kiindulópont. De a Delphi nem szar, tele van diagnosztikai lehetőségekkel (élő adatok, rendszertesztek, stb), de nyilvánvalóan egyiket sem vette igénybe a "szerelő" haverod.


Ez csak arra enged következtetni, hogy ő sem ért hozzá. Vak vezet világtalant. Értem hogy fáj az igazság, de ez nem rosszindulatú kritika, hanem komolyan csak jót akarok neked, mert ha a "szerelő" haverod foglalkozik vele a továbbiakban is, akkor még egy rakás pénzed rá fog menni és lehet még akkor sem lesz jó. Nem tudja mit csinál. Olyan ember kell hozzá, aki tudja is hogyan működik egy autó és nem ész nélkül cserélget alkatrészeket. Egy Delphivel egy ilyen hiba 10 perc alatt kiszűrhető, ha az illető tudja, hogy mit csinál.


Szóval gondold végig, hogy szerinted csak kötekedek veled, vagy esetleg van alapja annak, amit mondok és segítő szándék van bennem...

2022. dec. 29. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 krwkco ***** válasza:
93%

Csak általános dolgokat tudok mondani. Nekem Fordom van.

Benzinnyomást is kellene mérni. Lehet hibás a benzinnyomás-szelep is.

Vagy ha erre nincs mód, akkor a befecskendezőket a szívócsőből kivéve, a benzinvezetékre rácsatlakoztava kellene nézni a porlasztási kúpot. Úgy, hogy a befecskendezők 1-1 üvegbe fröcsköljenek.

A gyujtásnak olyannak kell lenni, hogy ne csak a gyertyahézagon, hanem a szabad levegőn 7 mm-en ugorjon át. Úgy kell a gyertyákat lerakni a teszthez, hogy egy testpotenciálú fémfelülettől 7 mm-re legyenek.

Ha indítózáskor van porlasztás és szikra is, akkor szinte mindenképpen be kellene indulnia. Ha valami szenzorbaja van (vezérműtengely, főtengely), akkor nem adna sem szikrát sem semmilyen befecskendezést egy darabig.

Van ezen a motoron EGR? Azt próbaképpen le kellene zárni.

Gondolom kis gázzal sem indul.

Lehet eltömődve a kipufogó (katalizátor) is. Jön a levegő rendesen kifele indítózás közben a kipufogócsövön? Benzinszagú?

A vezérlés nem ugorhatott át? Nem volt szerelve és elrakva?

Az akksit ennyi indítózás után, gondolom, időnként feltöltitek.

Egyáltalán volt valami szerelve rajta akkor legelőször, mielőtt idétlenkedni kezdett?

2022. dec. 29. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
100%

#6 Gyújtás ilyen módon nem nagyon lehet ezeknél nézni, mivel hídtrafós. De ugye mondtam, hogy a Delphi tele van élő adattal, szerintem gyújtást is lehet vele nézni. Ami mondjuk nem zárja ki teljes bizonysággal, mert ott is lehet, hogy van szikra, csak gyenge, de a semminél több. És még mindig ott járunk, hogy ezekhez a dolgokhoz érteni kellene, a haverja meg nem ilyen.


Illetve elektronikus fojtószelep, amíg nem jár a motor, addig nem reagál a gázpedálra.

2022. dec. 29. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 krwkco ***** válasza:

"Gyújtás ilyen módon nem nagyon lehet ezeknél nézni, mivel hídtrafós."

Azt gondolom, hogy ki lehet venni a gyertyákat, visszadugni a trafókba és egy fémfelülettől kb 7 mm-re elhelyezni a gyertyatestet vagy a testelektródát. Akkor a középelektródáról átmegy a szikra a gyertyatestre és onnan a hosszabb úton az autótestre.

Az elektronikus folytószelep tényleg bonyolíthatja a dolgot. Gondolom, akkor alapjárati motor sincs, csak egy kicsit nyit a pillangószelep. Arra rá kellene nézni, hogy megvan-e a rés.

(Mint írtam, nekem más autóm van, úgyhogy ezekben a specifikus dolgokban nem vagyok biztos.)

2022. dec. 29. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
#8 Nem nagyon lehet sajnos, mert a vezeték is éppen ki van számolva náluk. Esetleg a szelepfedélre lehetne, de az meg műanyag ugyebár. Máshová nem nagyon ér el a vezeték, hacsaknem kibontják a köteget. De még úgy is macerás, a trafó mérete miatt nem nagyon fér oda rendesen sehová.
2022. dec. 29. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 krwkco ***** válasza:
Lehet a gyertyamenetekre csupasz vezetéket tekerni és testre kötni. Így persze nem lehet a 7 mm-es közt biztosítani, de ha nagyon akarja az ember, az is megoldható.
2022. dec. 29. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!