Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Skoda fabia 1,2 2004 - ECU...

Skoda fabia 1,2 2004 - ECU behalt?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Adott egy 2004-es Skoda Fabia 1,2 Classic, három hengeres, amiben kb 57 ezer km van. Sok évet állt, én 2017 májusától használom, napi/heti alkalmakkal. Családban van új kora óta.

2017 őszén gyújtótrafó csere volt egy hengerben, majd 2018 tavaszán megadta magát, nem indult. Villamossági szerelő méregetett, keresgélt, talált sok helyen zárlatot. Arra jutott, hogy a cserélt és régi trafók ellenállása más, és ez vágta tönkre az ECU-t. Akkor ECU, trafók, jeladók, gyertyák, stb. lettek cserélve. A probléma megoldódott, de most újra rángat a motor, világít a visszajelző. Elvittem hibakód olvasásra, ugyan az kezdődik. Pozitív és test zárlat a levegőcsappantyúnál, égéskimaradás, blokkolt ECU, befecskendezésnél is hiba. Tehát kezdődik előlről az egész.

Az összefüggés a két eset között, hogy akkor és most is kb 4000 km-t tettem meg vele (akkor sok éves állás után, most ECU csere után), sőt, ami akkor is húzta az agyam, hogy teletankoltam mind a két esetben, és utána kezdődött az egész... És most, ahogy a kútnál beindítottam, már akkor kezdődött a rángatás... Szerintem van összefüggés. (egyik esetben sem dízelt tankoltam, benzines a kocsi).


Segítséget szeretnék kérni, akár hozzáértőtől, akár laikustól. Miben tehet kárt a 4000km és a tele tank, egyszerre???!!!! Illetve, most mi legyen?

Előre is köszönöm a válaszokat!



2019. júl. 20. 00:03
 1/3 anonim ***** válasza:

Azt mondtad a szerelőnek hogy sok évet állt?

Ez rengeteg komplikációt okozhat.

Gyors keresés után találtam:

[link]

".....ha egy olyan gépkocsi motorját beindítjuk ami állt 15-20 évet:


-Végig toljuk a henger palástján a dugattyú gyűrűjével a rajta felgyülemlett vakrozsdát.(percenkét 2-3000 szer,smirgli effektus)

-az eddig nyitott szelepek alatti rozsdát beleverjük a szelepfészekbe és a szeleptányér fészek felőli oldalába

További problémák:az összeszáradt szimeringek, tömítések újból olajat és olajnyomást kapnak és ettől azonnal elkezdenek ereszteni.

A vízpumpa szimeringgel ugyanez történik.

A csapágyak az első néhány fordulatnál szárazon futnak és szintén rozsdásak.

Ezzel a módszerrel meg lehet ölni egy új motort is,ha az elég sokat állt rossz körülmények között.

Az automata váltóhoz nem értek,de lehet,hogy hasonló a jelenség."

2019. júl. 20. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Vortrex ***** válasza:
Nekem egy oxidos/szakadt testkábelnek tűnhet még. Van hogy a motorra, váltóra csatlakozó megszakad vagy érintkezés hibás lesz, és a gyújtótrafó feszültségét átrántja az ECU felé, ettől előfordulhat hasonló.
2019. júl. 20. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Elsőnek:

A sok éves állást követően kettő szerelő is átnézte, motorolaj csere, üzemanyag rendszer tisztítás történt. Meg tavaly belenéztek a hengerbe endoszkóppal, azt mondták nagyon szép. Akkor a dugattyú kormos volt, a trafó miatt, de azóta a motor ki lett égetve, a mért értékek is jobbak lettek (kibocsátások).


Másodiknak:

Köszönöm! Rossz kábeltől én is tartok, lehet keresgélni... de hogy a kettő eset között a km és üzemanyag... AC körül talán?!

2019. júl. 20. 23:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!