Mi értelme így a DRL-nek (nappali menetfénynek)?
A DRL nem egyenlő a helyzetjelzővel! Helyzetjelzővel pedig nem közlekedünk!
A DRL nem arra való, mert különben nem látnád az autót. Hanem napsütésben több száz méterről egy kikanyarodásnál, vagy előzésnél jobban el tudod dönteni, hogy az csak egy álló, vagy egy 90-nel közlekedő érkező autó amit látsz. Ha már elhaladt, akkor erről meggyőződhettél, felesleges hátul fotonágyúval jelezni, hogy amúgy ez egy 90-nel távolodó kocsi.
"amikor megyek egy adott autó után, akkor legyen valami fény előttem" Ha fényes nappal nem látod az előtted haladó autót, akkor sürgősen menj el szemészetre! Ezzel az erővel az út szélén parkoló kocsikat is kötelező lehetne kivilágítani fényes nappal, nehogy ne vedd őket észre. Arról nem is beszélve, hogy ha egymással szemben haladtok, mindketten 90-nel, akkor egymáshoz képest 180-nal közeledtek. Kicsit hamarabb haladtok el egymás mellett, fontosabb hogy hamarabb észrevedd az érkező kocsit, mintha 10 km/h-val gyorsabb vagy az előtted haladónál, mert te 100-zal mész és úgy éred be. A két eset között van "némi" időkülönbség. Ha nem veszed észre, hogy van előtted valami fényes nappal, ami 10 km/h-val lassabb nálad, akkor vak vagy.
Sötétedéskor és éjszaka nem közlekedünk DRL-lel! A legtöbb mai autón nem is tudod megtenni, mert automatikusan kapcsol a tompított szürkületben, alagútban, vagy ha aktív az ablaktörlő.
"gyártók kilobbizták volna az illetékeseknél" Nem az autógyártók hozzák a jogszabályokat, hanem a meglévő jogszabályoknak megfelelő autót gyártanak.
Gondolom nincsen még jogosítványod és te vagy az a kérdező, akinek olyan fantasztikus ötletei vannak, hogy miért nem raknak a hülye autógyártók az autó oldalára fényszórót és hasonlók...
A kérdező újabb kérdőjellel végződő kijelentése (méghozzá ex cathedra, mert csak).
Értelmezni kéne a szót. Daytime Running Light. Nappali menet fény.
Nappali: jó látási viszonyok között, amikor indokolatlan a hátsó helyzetjelző. A hátsó helyzetjelző nem tesz hozzá semmit az autó észlelhetőségéhez, tűző napon egy átlagos autó hátsó helyzetjelzőjéről már nem nagyon látod 100 méterről sem, hogy világít-e, viszont az autót már fél kilométerről is látod (ha nem, akkor az orvosi alkalmatlanság).
Menet: mozgásban lévő, járó motorú, tehát közlekedő autó kivilágítására szolgál. Idekeverni a szürkületet, estét, hátulról nem észlelhetőséget teljes szellemi sötétségre utal.
Valószínűleg "Nálad Okosabb" nevű trolltársról lehet szó, aki amióta törölték egy userét, és a villanyautósnak indult, de proli szakmunkásozássá átalakult "kérdését", szándékosan fossa tele a fórumot ilyen provokatív értelmetlenségekkel.
Olvasva a kommenteket elég alaposan kirajzolódik az emberi baromság. Azt mondják hogy nappal jó látási viszonyok között nem kell hátra a helyzetjelző mert látszik a kocsi viszont előre már kell mert szemből nehezebben észlelhető. Ha nem vesztek észre egy kocsit kiváló látási viszonyok között akkor tegyetek valami jót a közlekedésért és NE VEZESSETEK.
Úgyhogy semmi értelme nappal jó látási viszonyok között világítani.
Ugyanúgy barmok az emberek amikor nézni kell egy ködlámpát messziről jájj vákít istenem. Bezzeg a qva féklámpát közvetlen közelről hosszú ideig képesek vagytok bámulni gond nélkül. Győzködjétek egymást a semmiről.
#29
"Ha a menetfény jobban látható mint a tompított - tehát több foton jut belőle a szembejövő sofőr szemébe - akkor arányosan annyival zavaróbb is. Nincsennek csodák, nincs olyan hogy valami jobban látható, de nem vakít jobban."
Nem igazán értem ennek a megállapításnak a lényegét. Ez teljesen nyilvánvaló. Csak mivel a menetfényt nappal használjuk, ezért akkor sem lesz zavaró, ha a tompítottnál élesebben világít, mivel jóval kisebb a kontraszt a környezeti fényerő és a menetfény fénye között, így egész egyszerűen nem fog vakítani. Egy átlagos tompított fényszórót fényes nappal, különösen az autó irányába sütő nap esetén nem minden esetben lehet jól kiszúrni, a menetfényt igen, mivel a fény iránya nincs eltompítva.
Szerencsére nem az itt értelmes válaszokat lenullázó gyapjas patások döntöttek erről, hanem értelmes műszaki emberek tanácsaira hallgató döntéshozók. Így drága birkák, ha tetszik ha nem, 2012 óta a nappali menetfény benne van a ti új autótókban is. És ahogy kopnak ki a régi autók, előbb-utóbb elfogynak a menetfény nélküliek.
A fajtátok a magyar történelemből igencsak ismerős. Szellemi őseitek közül kerültek ki a géprombolók, a vasutat cáfolók (vas a vason nem megyen...), villamosítás ellen lázadók, majd a ló nélküli ördögszekere ellen kézzel-lábbal tiltakozók.
Nem baj, ilyennek is kell lennie, csak az a baj hogy nem valami rezervátumban, elzárva, hogy mutogatni lehessen a Homo Nonsapiens Nonsapiens az evolució tévedése folytán máig fennmaradt példányait.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!