Mi értelme így a DRL-nek (nappali menetfénynek)?
Szerintem sincs semmi értelme meg úgy önmagában nappal jó látási viszonyok között világítani. Aki ilyenkor nem vesz észre egy forgalomban részt vevő kocsit annak vezetnie sem kellene.
Ez a 21. századi autózás bukása. Ez azért lett kitalálva mert a mai napig Nyugat- és Dél-Európában nem kell nappal jó látási viszonyok között világítani. A többi vagy állandóra kéri tehát indulástól kezdve vagy időszakosat (általában télen kéri állandóra).
Nekünk van egy nagyon rossz és átgondolatlan világítási rendszerünk amit a nappali menetfény még tetőzött is. Tehát városon belül szinte soha nem kapcsolnak semmit viszont városon kívül csak valamilyen fényforrásról vesznek észre. Nagyon logikus...
Szerencsére az én kocsimon nincs és nem is lesz mert attól hogy szebb tőle gyárilag egy kocsi még semmi értelme nincs. Ha indokolt állandóra kapcsolom a tompítottat mindenhol vagy sehol nem kapcsolok semmit.
"#10 Hát nyilván, hogy a legtöbb tudással rendelkező az "élet iskolájában" tanult címeres ökrök, nem ám azok akik hosszú éveket güriznek az egyetemen."
Én élveztem az egyetemet nem güriztem mivel magas intelligenciahányadossal rendelkezem ezért nem is okozott problémát abszolválni a tárgyakat mindenféle erőfeszítés nélkül. Épp a végzettségemnek dolgozom 100% Home Officeban svájci multinál, ameddig a hozzád hasonló élet iskolájában tanultak mosogatnak vagy bolti eladósat játszanak. Biztos nagyon értesz az élethez de köszi megvagyok bölcseletek és életfilozófia nélkül is a szerény 2.7 milliós havi jövedelmemmel.
#3
Az a helyzet, létezik olyan is, hogy erdős táj, ahol út vezet keresztül. Én is ilyen helyen lakok, és ezen tájnak az a jellegzetessége, hogy bizonyos részein sötétebb van. Ehhez jön hozzá pluszban az, hogy egyesek még automatára sem állítják a fényeket, tehát akkor sem kapcsolódik fel hátul a helyzetjelző, ha sötétebb van. Nem tudom, miért jobb, ha ilyen esetben sincs hátul fény. Ezért kellene úgy csinálni, hogy hátul is kapcsoljon az elsővel együtt. Azért ne próbáld beadni, hogy ha már hátul is világít az izzó, akkor az már karácsonyfa.
#14
Csak megint butaságot beszélsz, mert az erdős tájon, ahol korlátozott a látási viszony, nem kéne használni menetfényt. Ezt nem bírod felfogni agyilag. A menetfény csakis normális és jó látási körülmények között kell, hogy ne a rendes fényszórókat/izzókat égesd. Ennyi. Semmikor máskor nem kell. Az, hogy te az erdős részen, gyengébb látási viszonyok között azzal mész, az a te szegénységi bizonyítványod.
Mert hátulról, ahogy közeledsz hozzá, időben KELL, észlelned és akkor még van időd bőven lelasítani. Ha nem észleled, akkor egészségügyi problémád van.
Míg szemből mondjuk egy előzésnél bőven jól jön az, hogy messzebről látod a szemben érkezőt, mert ugye ott már nem játszik az, hogy majd lelassítasz mögötte. Fékezésnél meg úgyis világit hátul a féklámpa, míg elől semmi nincs.
#15
Az a baj, nem veszed észre a logikai bukfencet, és azt sem érted, hogy az emberek nem kapcsolják a fényeket úgy, ahogyan kellene. Szép leírva, hogy hogyan kellene csinálni, de sokan nem úgy csinálják. És ebben a gyártók is hibásak, mert hagytak egy kaput, ami ebben az esetben az, hogy hátul nem világít semmi.
#17
De ez marhaság. Régen nem volt DRL, akkor nem látták egymást? Ha már felbukkan egy autó, akkor azt már látod. Ez csak arról szól, hogy jól néz ki, semmi másról. Drágábban el lehet adni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!