Az miért van, hogy a TC szerint semmilyen használt autót nem érdemes vásárolni?
Nem így mondják szó szerint, de az összes használtautó tesztjüknek gyakorlatilag az a konklúziója, hogy jó autó lenne, de vannak bajai és emiatt nem igazán éri meg a pénzét, de ha megvásároljuk, akkor még el tudunk vele menni, csak akkor vállaljuk, hogy rajtuk fog megr.hadni.
Ez nem kicsit demoralizáló, úgy gondolom!
Mondjuk ez az értékcsökkenés meg az autó befektetés mánia is csóró magyar sajátosság.
Egy átlag nyugatinak tök mindegy, nem befektetésként tekint az autóra, hogy azon mit "bukik" hanem szimplán csak van pénze, vesz egy autót, használja ameddig garanciás aztán túlad rajta és vesz egy újat.
Nálunk meg legyen olcsó, megbízható, lehetőleg erős prémium és eladáskor még keressek is rajta :D
Minden használt autóban lehet kisebb nagyobb hiba. Nyilván van ami annyira menthetetlen hogy anyagi szempontból nem éri meg kilakatolni és a többi mozgó alkatrészt kicserélni, esetleg a motort felújítani. Természetesen meg lehet csinálni a leglelakottabb autót is, nem lehetetlen. De pl egy tömeggyártott tucatautónál, érdemesebb jobb állapotút venni felújítás helyett. Ha meg ritka a kocsi, akkor nyilván aki lát benne fantáziát restaurálja, kerül amibe kerül. Az mondjuk már olyan hogy az ember fanatikus és magának csinálja.
Használt autót ésszel szabad venni, kellő átnézéssel és nem árt ha ért hozzá egy kicsit a tulaj. Ha egy olajcsere, ékszíjcsere is gondot okoz akkor könnyen át tudják verni az illetőt. Volt pár érdekes video amit nézvén fogtam a fejem hogy mennyi olyan tulajdonos van aki a közúti forgalom számára alkalmatlan autót vásárol és használ és nem is tudja hogy milyen roncsot vezet.
Új autóra kevés embernek van pénze, vagy vehetsz hitelből de sokan nem akarnak hitellel vacakolni. De egyébként rengetegen vesznek új autót, mert úgy vannak vele az már biztosabb, van rajta garancia, részletben kifizetik és használják.
Szerintem egy olyan használt autó amivel foglalkozott a tulaj a legbölcsebb és leggazdaságosabb választás. BMW-t én mondjuk nem vennék akár régi, akár új, mert arra erőteljesen költeni kell. De igaz egy Mercedesre is ez, amikor egy ablaktörlőlapát 10 ezertől kezdődik akkor komolyabb alkatrész ára még húzósabb. Fentartani, karbantartani egy autót mindig költség, főleg egy közép vagy felső kategóriásat.
#21
Hát én elég sok "átlag nyugatival" beszélgetek naponta a munkám során (autóbérlés üzletág, UK) és rengetegen problémáznak akár csak 40 Fonton is, nincs pénz a számláikon stb. Valamikor igaz volt, hogy az átlag nyugati jól el van eresztve. Ma ez már "Urban Legend"... Persze, Németben még valszeg jobb a helyzet, de ez is csak idő kérdése... Ha elég jól mennének az újautó eladások nem erőltetnék ám ennyire az elektromos autókat!
Hát mert látatlanban a tv-n keresztül nem tudja megmondani, hogy egy szar kocsit akarsz e, vagy egy jó állapotút, így azt a legcélszerűbb válasz ebben, hogy ők nem ajánlják.
De logikusan nézve a dolgot, használt autót venni tényleg egy kicsit rizikós, de a vadi új autóval lemenni az utcán, hogy egy e-biciklis belehajtson a hátsódba is rizikós, összességében szerintem ha számít a pénz, érdemes használtat venni, kellő körültekintéssel. Pl: ha át van festve, szét van baszva a külseje a kocsinak, akkor az motorikusan is egy fos általában, ezt lehet látni a belterén, meg a külsőjén is a kocsinak a használó hozzáállása/keze nyoma.
A hasznalt auto zsakbamacska. Lehet hogy olyan baja van amit az elozo tulaj sem tudott, ezert akkor is erdemes atnezetni ha ismerostol veszed.
Sokan akkor adjak el az autojukat amikor mar sok a baja vagy nagyon oreg, rossz allapotu, rozsdas es nem erdemes vele fogalalkozni mert nagyon sok penzt kellene rakolteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!