Az miért van, hogy a TC szerint semmilyen használt autót nem érdemes vásárolni?
Nem így mondják szó szerint, de az összes használtautó tesztjüknek gyakorlatilag az a konklúziója, hogy jó autó lenne, de vannak bajai és emiatt nem igazán éri meg a pénzét, de ha megvásároljuk, akkor még el tudunk vele menni, csak akkor vállaljuk, hogy rajtuk fog megr.hadni.
Ez nem kicsit demoralizáló, úgy gondolom!
Teljesen igazuk van.
Mert csak akkor adják el a legtöbben az autót amikor már sok baja van és nem éri meg rákölteni.
Nagyon kevés olyan ember van akinek megszalad és több milliót nyer vagy örököl és azért cseréli a régit még ha az nagyon jó is.
Egyszerűen azért, mert ha egy, amúgy viszonylag bonyolult szerkezetet már 10+ éve használnak, akkor ott bizony már kopnak a dolgok, előjönnek a problémák, akármilyen jó is volt új korában, akármennyire vigyáztak is rá. Ezt el kell fogadni. Egy 10+ éves gép sose hibátlan.
Ez nem azt jelenti, hogy anyagilag jobban jössz ki egy újjal.
A kibicnek semmi nem drága.
Ugye ismered ezt a mondást. Kívülállóként, kockázat vállalása nélkül viszonylag könnyű okoskodni.
Mindenki abból főz amije van és addig nyújtózkodik ameddig a takarója ér. Akinek csak fél milliója van egy autóra, de szüksége van egyre, az kénytelen olyat választani, amit meg tud fizetni. Akkor is ha mások szerint az csak egy fostalicska és ha nem tellik jobbra, akkor egyrészt vegyen biciklit, másrészt nem is ember.
Szerintem nem kell az ilyenekkel foglalkozni.
Nyilván jó tisztában lenni vele, hogy melyek azok az alkatrészek, amik köztudomásúan gyenge pontjai egy-egy gyártmánynak, vagy modellnek. Pl. egy közmondásosan vacak vezérlés, vagy magas fogyasztás, vagy magas alkatrész árak, stb., de ezeket bele lehet kalkulálni.
Én nem nagyon nézek már Totalcart, szerintem a Speedzone-on sokkal értelmesebb vélemények vannak. Amikor még néztem, akkor viszont nekem nem jött le hogy bajuk lenne a használtakkal.
Természetesen használt autót venni lutri.
Ha nem értesz hozzá ÉS adott típuson belül nem az ársáv tetejéről válogatsz, akkor elég nagy az esély a lyukra futásra.
Ha viszont konyítasz hozzá (vagy el tudsz vinni magaddal valakit akiben bízol és ért hozzá), nem kell szerelőnek lenni de legalább ismerd fel ha rohad / javítva volt és szarul / valami mechanikai vagy elektronikai gondja van, és az ársáv tetejéről válogatsz, legjobb esetben nem kereskedéstől hanem egy értelmes normális tulajdonostól hozod el, akkor azért olyan nagyon nem kell ettől félni. Nekem már több mint 10 autóm volt, semelyik nem új, egyetlen egy volt amivel megszívtam de arról tudtam is hogy meg fogom vele, az szerelem vétel volt, amúgy nem is bántam meg.
Amivel nagyon sokan elfelejtenek számolni, az egy új autó értékcsökkenése.
Ha te kihozol egy autót a szalonból, abban a pillanatban akár milliókat buktál el, hiszen amint először van esélyed belefingani az ülésébe máris nagyjából az áfa értékével kevesebbet ér reálisan, valójában 5-10-15%-kal típustól és felszereltségtől függően (ma már inkább kisebb itt a csökkenés, mert sokat kell várni az újakra, így inkább kiperkálod a kész, fizikailag ott lévő fél-egy-két éves autó értékénél magasabb árát).
Hosszabb távon még inkább. Mondjuk veszel 14 millióért egy kicsit extrázott Octaviát (kimondani is fáj hogy 14m és Octavia, de ez van). Használod 6 évig, feltehetően nem lesz gondod vele ezidő alatt, de utána eladod, mert félsz hogy jönnek a problémák és "most még ér valamit", jöhet az új modell. Legalább a vételár felét, de inkább még többet buktál ezalatt az autón, + gumizni, tankolni azért ezt is kellett, és feltehetően olajcserét is kellett már saját kontóra kérni.
Míg ha vettél volna egy használt páréves autót, aminek már akkor 20-30%-ot lejjebb ment az értéke amikor te megvásároltad, és azt adod el most 8-9 évesen, hiába kellett esetleg párszáz ezerrel többet költened rá amíg nálad volt, általában így is milliókkal jobban jössz ki a folyamatból.
Pár éve még én is úgy gondoltam, hogy nem veszek többet használtat. Oké, hogy drágább az új, de számos előnye van. Megkíméled magad a szopástól, vagy csak annak a kockázatától. Nem azt kell szeretni amit kapsz a piacon, hanem teljes egészében te állítod össze magadnak. Nincsenek kompromisszumok a kopások, sérülések, karcolások tekintetében sem. Biztosan nincs semmi, se javítás, se karbantartás elsunnyogva. Stb. Én ezekért hajlandó lennék plusz pénzt fizetni.
Viszont! Az utóbbi évben úgy megdrágultak az autók, hogy a mostanin kívül esélyem nem lesz új autót venni. 10 millió alatt nincs olyan, amit szívesen megvennék a jövőben. Így kényszerből maradni fog a használt ha a mostani (még csak 4 éves) majd egyszer kihullik alólam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!